Το χρώμα των τροφών και τι σημαίνει

8 Απριλίου 2016

Επιστημονικές έρευνες που ασχολήθηκαν επί μακρόν πάνω στο χρώμα των τροφών, αναφέρουν ότι μπορεί να καθορίσει ανάλογα τη διατροφική τους αξία και τη θεραπευτική τους ιδιότητα.

Κόκκινο χρώμα

Οι κόκκινες τροφές οφείλουν το χρώμα τους σε μια σπουδαία ουσία, το λυκοπένιο, η οποία έχει την ιδιότητα να δεσμεύει τις τοξικές καρκινογόνες εναποθέσεις και δεν επιτρέπει να απορροφηθούν από το αίμα (θεωρείται ασπίδα ενάντια καρκίνου του προστάτη). Το λυκοπένιο έχει ισχυρή αντιοξειδωτική-λιποδιαλυτική δράση, όπως επίσης και η βιταμίνη C, την οποία περιέχουν, μαζί με τις φωτοχημικές πολυφαινόλες και τα λοιπά θρεπτικά τους στοιχεία (λουτείνη, βιταμίνη Α, βιταμίνη Β6). Αρκεί οι τροφές να είναι φρέσκες και όχι χημικά καλλιεργημένες.

Τροφές κόκκινου χρώματος: ντομάτα, καρπούζι, μήλα, πιπεριά, φράουλα, σταφύλια κόκκινα, ραπανάκια, ρόδια, κεράσια

 

Πράσινο χρώμα

Περιέχουν ινδόλες, κατεχίνες, χλωροφύλλη, βιταμίνη C, φολικό οξύ, βιταμίνη Κ και άλλα στοιχεία τα οποία δεσμεύουν τις καρκινογόνες ουσίες από τα κύτταρα και το έντερο. Τα δε μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, περιέχουν την ινδόλη 3C, σελήνιο και ένα άλλο συστατικό, τη σουλφοραφάνη, τα οποία παίζουν προστατευτικό ρόλο στην εξουδετέρωση των καρκινογόνων ουσιών από το αίμα.

Τροφές πράσινου χρώματος: λάχανο, σπανάκι, πράσινες πιπεριές, φρέσκα κρεμμυδάκια, σιταρόχορτο, λαχανάκια Βρυξελλών, φασολάκια, σέλινο, μαϊντανός, μπρόκολο, άγρια χόρτα, μπιζέλια, αρακάς, αλόη κ.ά

Πορτοκαλί-κίτρινο χρώμα

Στις τροφές αυτού του χρώματος υπάρχουν ισοθειανικά άλατα, ένζυμα, Β καροτένιο (προβιταμίνη Α), φαινολικές ενώσεις, λιγνάντες (ιδίως στο σουσάμι), συστατικά που τα καθιστούν φρουρούς και προστασία των σωματικών οργάνων μας.

Τροφές πορτοκαλί-κίτρινου χρώματος: πορτοκάλια, κυδώνι, σύκα, γκρέιπ-φρουτ, μπανάνα, μανταρίνια, καρότα, λεμόνια, βερίκοκα, βρώμη, μάνγκο, κολοκύθα, σιτάρι, σόγια, σουσάμι, σταφύλια, ρεβίθια, κεχρί, μαστίχα, μάνγκο, πιπερόριζα κ.ά

 

Μοβ-μπλε-πορφυρό χρώμα

Το σκούρο αυτό χρώμα το παίρνουν από μια ουσία την ανθοκυανίνη, που συμβάλλει στην υγεία των αγγείων και της καρδιάς. Έχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνη C, η οποία προστατεύει τον οργανισμό από λοιμώξεις και ένα ισχυρό οξύ (ελαγικό). Επίσης, περιέχουν βιταμίνη Α, ασβέστιο και μαγνήσιο και έχουν αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές ιδιότητες.

Τροφές μοβ-μπλε-πορφυρού χρώματος: πολλά ζελατινέ προϊόντα, όπως βατόμουρα, μαύρα μούρα, κράνμπερι, παντζάρια, δαμάσκηνα, σμέουρα, μωβ λάχανο, μύρτιλα, φύκια κ.ά.

 

Άσπρο χρώμα

Περιέχουν σαλικά σουλφίδια, τα οποία εμποδίζουν το σχηματισμό όγκων στο σώμα και ειδικά στο έντερο.

Τροφές άσπρου χρώματος: σκόρδο, πράσο, κρεμμύδι κ.ά.

Μαρίζα Νικολάου Διατροφολόγος-Διαιτολόγος - clickatlife

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace