Τι ταλαιπωρεί περισσότερο τις γυναίκες στην εγκυμοσύνη;

4 Ιουνίου 2013


Διάφορες είναι οι ταλαιπωρίες μιας γυναίκας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ορισμένες συμβαίνουν στις πρώτες εβδομάδες,  ενώ άλλες εμφανίζονται όσο πλησιάζουμε στη γέννα. Οι συνηθέστερες, πάντως, είναι αυτές που συγκεντρώσαμε εξηγώντας παράλληλα που οφείλονται και πώς μπορείτε να τις αντιμετωπίσετε.

Πόνοι στο στήθος

Οι περισσότερες έγκυες γυναίκες αισθάνονται κάποιες αλλαγές στο στήθος τους. Το μέγεθος αυξάνεται, οι γαλακτοφόροι αδένες διευρύνονται, προκαλείται σκλήρυνση του στήθους και ευαισθησία- συνήθως τους πρώτους και τους τελευταίους της εγκυμοσύνης. Μπορεί, επίσης να κάνουν την εμφάνισή τους μπλε φλέβες όσο αυξάνεται η παροχή του αίματος, οι θηλές σας μπορεί να σκουρύνουν και μερικές φορές ένα παχύρευστο υγρό, που ονομάζεται πρωτόγαλα, μπορεί να διαρρεύσει από το στήθος σας. Όλες αυτές οι αλλαγές είναι φυσιολογικές.

Τι μπορείτε να κάνετε:  Φορέστε ένα σουτιέν που έχει σταθερή υποστήριξη, επιλέξτε βαμβακερό σουτιέν ή κατασκευασμένο από φυσικές ίνες, πάρτε μεγαλύτερο σουτιέν, όσο μεγαλώνει το στήθος σας ή πλύνετε το στήθος σας με ζεστό νερό και μόνο. Μην χρησιμοποιείτε σαπούνι ή άλλα προϊόντα που μπορούν να προκαλέσουν ξηρότητα.

Κόπωση

Νιώθετε κουρασμένη; Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή το μωρό σας καθώς μεγαλώνει απαιτεί επιπλέον ενέργεια. Μερικές φορές αυτό είναι σημάδι αναιμίας το οποίο είναι συχνό φαινόμενο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Τι μπορείτε να κάνετε: Ξεκουραστείτε αρκετά, πηγαίνοντας νωρίς στο κρεβάτι για ύπνο, διατηρήστε ένα σταθερό πρόγραμμα, ισορροπείστε τις δραστηριότητες σας με την απαραίτητη για τις εγκυμονούσες ξεκούραση, κάντε καθημερινά μέτρια άσκηση ώστε να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας και αν νομίζετε ότι έχετε αναιμία, απευθυνθείτε στον γιατρός σας για εξετάσεις αίματος.

Ναυτία και εμετός

Είναι πολύ συνηθισμένο να έχουμε ναυτία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συμβαίνει συνήθως στην αρχή,  όταν το σώμα προσπαθεί να προσαρμοστεί στα υψηλά επίπεδα των ορμονών και εξαφανίζεται από τον τέταρτο μήνα της εγκυμοσύνης.

Τι μπορείτε να κάνετε: Αν η ναυτία είναι πρωινό πρόβλημα, τρώτε ξηρά τρόφιμα όπως δημητριακά, ψωμί ή κράκερ πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι. Προσπαθήστε να τρώτε σνακ υψηλά σε πρωτεΐνη, όπως άπαχο κρέας ή τυρί πριν πάτε για ύπνο. Επίσης, το ginger μπορεί να καταπολεμήσει την ναυτία, ενώ προτιμήστε να τρώτε μικρά γεύματα ή σνακ κάθε δύο με τρεις ώρες αντί για τρία μεγάλα γεύματα. Πίνετε υγρά όλη την ημέρα. Αποφύγετε τα πικάντικα, τηγανιτά ή λιπαρά φαγητά.

Αν σας ενοχλούν οι έντονες μυρωδιές, τρώτε τα τρόφιμα κρύα ή σε θερμοκρασία δωματίου για την ελαχιστοποίηση ή την αποφυγή των μυρωδιών. Επικοινωνήστε με τον γιατρό σας, εάν ο εμετός είναι έντονος και δεν μπορείς κρατήσεις τα υγρά. Αυτό μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση και πρέπει να αντιμετωπιστεί αμέσως.

Συχνοουρία

Επειδή η μήτρα σας αυξάνεται και το μωρό πιέζει την ουροδόχο κύστη σας, έχετε συχνή ανάγκη για ούρηση κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Αυτό θα συμβεί και πάλι στο τρίτο τρίμηνο, όταν το κεφάλι του μωρού πέφτει προς τη λεκάνη, πριν από τη γέννα.

Τι μπορείτε να κάνετε:  Μην φοράτε εφαρμοστά εσώρουχα, παντελόνια ή καλσόν. Αν αισθάνεστε κάψιμο κατά την ούρηση, μπορεί να είναι σημάδι ουρολοίμωξης, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα εγκαίρως.

Πονοκέφαλοι

Πονοκέφαλοι μπορούν να προκύψουν ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μπορεί να προκληθούν από την ένταση, τη συμφόρηση, τη δυσκοιλιότητα ή ορισμένες φορές λόγω της προεκλαμψίας.

Τι μπορείτε να κάνετε:  Βάλτε λίγο πάγο στο μέτωπό σας ή στο πίσω μέρος του λαιμού σας, ξαπλώστε ήσυχα σε ένα δωμάτιο με χαμηλό φωτισμό και κλείστε τα μάτια σας και προσπαθήστε να χαλαρώσετε την πλάτη, τον λαιμό και τους ώμους σας. Αν οι πονοκέφαλοι είναι έντονοι και νιώθετε ζαλισμένη ή επηρεάζεται η όρασή σας ενημερώστε το γιατρό σας.

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ