Παραίτηση Δούρου από το υπουργείο Πολιτισμού

16 Απριλίου 2016

Μετά και την συνέλευση των καλλιτεχνών την περασμένη Τετάρτη στο θέατρο Σφενδόνη όπου ζητήθηκε η παραίτηση του Αριστείδη Μπαλτά αλλά και του Διευθυντή του πολιτικού του γραφείου Παναγιώτη Δούρου, το μεσημέρι της Παρασκευής ο τελευταίος υπέβαλε την παραίτησή του. Είχε προηγηθεί την περασμένη Τετάρτη η παραίτηση της υπεύθυνης του γραφείου Τύπου Ιωάννας Μπλάτσου, στον απόηχο του φιάσκου Φαμπρ και των οργισμένων αντιδράσεων καλλιτεχνών και κοινού.

 

Από το υπουργείο Πολιτισμού διευκρινίζουν στο protagon.gr και την Κατερίνα Ανέστη πως δεν ζητήθηκε η παραίτηση του κ. Δούρου. Ηταν δική του απόφαση και πρωτοβουλία για «προσωπικούς λόγους», όπως λένε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος πάντως εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα, και πριν ξεσπάσει το φιάσκο Φαμπρ, ένιωθε σύμφωνα με συνομιλητές του πως ο «κύκλος του στο υπουργείο κλείνει». Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του protagon.gr δεν είναι η πρώτη φορά που ο Παναγιώτης Δούρος υπέβαλε την παραίτησή του. Οπως λένε χαρακτηριστικά φίλοι του ένιωθε πως «δεν τραβάει άλλο».

Στους διαδρόμους της οδού Μπουμπουλίνας εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα ψιθυρίζεται ότι οι σχέσεις Μπαλτά-Δούρου ήταν εκρηκτικές. «Σχεδόν δεν μιλιούνται» λένε κάποιοι και η συμβίωσή τους στον πέμπτο όροφο του υπουργείου Πολιτισμού ήταν πλέον αδύνατη. Καθώς η κρίση ξέσπασε στη σκιά του φιάσκου Φαμπρ, το περιβάλλον του κ. Δούρου υποστηρίζει πως ο πρώην Διευθυντής του πολιτικού γραφείου του υπουργού Πολιτισμού επιμένει «δεν διάλεξα εγώ τον Φαμπρ, ούτε του είπα να κάνει βέλγικο φεστιβάλ» και κατηγορεί τον Αριστείδη Μπαλτά πως δεν έδειξε αντανακλαστικά.

Ο Παναγιώτης Δούρος επιστρέφει τώρα στη θέση που είχε στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου από το 2005. Πρόκειται για θέση διοικητικού υπαλλήλου «ούτε διευθυντής, ούτε επιτελικό στέλεχος» λέει το περιβάλλον του. Διαψεύδει φήμες περί μετακίνησης του σε άλλες θέσεις επίσης.

Με κενές τις «καρέκλες» του Διευθυντή και της υπεύθυνης Επικοινωνίας, ο Αριστείδης Μπαλτάς παρά τις συνεχείς πιέσεις από καλλιτέχνες και την συλλογή υπογραφών παραμένει στη θέση του. Οχι μόνο δεν παραιτείται αλλά δεν απαντά καν στις επιστολές κορυφαίων δημιουργών της χώρας. Δεν υπάρχουν προς το παρόν ονόματα για τους αντικαταστάτες των Παναγιώτη Δούρου και Ιωάννας Μπλάτσου.

Σε παλαιότερη δημοσίευσή του 'Οι τρεις ζωές του Παναγιώτη Δούρου', ο Ανδρέας Στασινός για το protagon.gr (25.02.2016) είχε επιχειρήσει να σκιαγραφήσει το προφίλ του:

"Το Σάββατο 9 Ιουνίου 2012, στο κοσμοπολίτικο ξενοδοχειακό συγκρότημα Astir Palace Resort και συγκεκριμένα στο εντυπωσιακό Alexander Ballroom, εντός του Arion Resort, σε πολυτελές και συνάμα εκλεπτυσμένο ύφος έλαβε χώρα η Τελετή Επίδοσης της Χάρτας Αναγνώρισης στον Ροταριανό Oμιλο Φιλοθέης.

Σύμφωνα με την περιγραφή του προέδρου της 2470 περιφέρειας, Νίκου Μακρυγιάννη, «οι πλούσιοι κήποι της ιδιωτικής χερσονήσου και η μαγευτική γαλάζια παλέτα του Σαρωνικού Κόλπου, αποτέλεσαν το σκηνικό που χάρισε σε 248 ροταριανούς και φίλους του Ρόταρυ μια βραδιά απόδρασης που ξεπερνά τα όρια της φαντασίας. Η άψογη φιλοξενία ξεκίνησε με αφρώδη οίνο και συνεχίστηκε στις όμορφα στολισμένες ροτόντες της πολυτελούς αίθουσας Alexander (…). Το δείπνο συνόδευσε τετραμελής ορχήστρα (…) σε ρυθμούς jazz. (…) Παράλληλα, παγωμένη μπύρα έρρεε άφθονη, καθώς στις βεράντες του Αρίωνα οι καλεσμένοι απολάμβαναν μια θέα πραγματικά μαγευτική».

Θα αναρωτηθείτε τι νόημα μπορεί να έχει η, κάπως πομπώδης, περιγραφή μιας εσωτερικής γιορτής του Ροταριανού Ομίλου, ο οποίος στελεχώνεται από σοβαρούς και δραστήριους συμπολίτες μας, με έφεση στην αριστεία και στην επιχειρηματικότητα; Δεν θα είχε όντως κανένα ενδιαφέρον αν ιδρυτικό στέλεχος και, κατόπιν, πρόεδρος του Ροταριανού Ομίλου Φιλοθέης δεν ήταν το δεξί χέρι, σήμερα, ενός συριζαίου υπουργού (του Αριστείδη Μπαλτά) που έχει δηλώσει ότι αποστρέφεται την αριστεία και, προφανώς, θεωρεί αιτία ταξικής αντιπαλότητας την ιδιωτική επιχειρηματικότητα: ο Παναγιώτης Δούρος.

Το διάστημα εκείνο, ο Παναγιώτης Δούρος, εκτός από πρόεδρος του Ροταριανού Ομίλου Φιλοθέης, ήταν ο δεύτερος γραμματέας του Γιώργου Λούκου, διακεκριμένου διευθυντή στο Ελληνικό Φεστιβάλ (Φεστιβάλ Αθηνών και Φεστιβάλ Επιδαύρου), ο οποίος τον περιέγραφε ως «το καλό παιδί» του γραφείου. Είναι, επίσης, αδελφός της μετέπειτα περιφερειάρχη Αττικής, Ρένας Δούρου, που ήδη είχε ηγετικό ρόλο στον ΣΥΡΙΖΑ – αλλά δεν είχε κομματικές σχέσεις με τον αδελφό της.

Ο Παναγιώτης Δούρος, πάντως, δραστηριοποιούνταν αρκετό καιρό στις δραστηριότητες των ροταριανών, το 2011 μάλιστα ανεβαίνοντας στην ιεραρχία έφτασε να γίνει Γραμματέας της 2470 περιφέρειας του Ομίλου. Φιλόδοξος και δραστήριος, πρωτοστάτησε στη δημιουργία του Ροταριανού Ομίλου Φιλοθέης, στον οποίο έγινε και Πρόεδρος. Κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του ανέπτυξε μεγάλη δραστηριότητα, σε αντίθεση με τη συστηματική και χαμηλόφωνη δουλειά που έκανε στο Φεστιβάλ.

Κορυφαία στιγμή του, όταν, την άνοιξη του 2013, υποδέχτηκε στον Ροταριανό Όμιλο Φιλοθέης τον Μάκη Βορίδη. Το σχετικό προβεβλημένο με μεγάλες φωτογραφίες ρεπορτάζ από το περιοδικό «e-γέτης», για το οποίο ο Παναγιώτης Δούρος, σύμφωνα με την ταυτότητα, είναι υπεύθυνος, κάνει μνεία του γεγονότος με ενθουσιασμό. Τονίζει ότι ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, τότε, της ΝΔ και πρώην υπουργός, στο πλαίσιο του «άδολου διαλόγου» και στη διάρκεια ομιλίας του, «έθεσε ως πυρήνα των σκέψεων που ανέπτυξε την ανταγωνιστικότητα και την αύξηση της παραγωγικότητας στην Ελλάδα δίχως προσκόμματα και όσο πιο άμεσα». Στο εμβριθές ρεπορτάζ σημειώνεται ότι ο Μάκης Βορίδης «δεν αλλάζει στάση ή επιχειρήματα», γι’ αυτό άλλωστε «καταφέρνει να συγκεντρώνει όλα τα βλέμματα». Περιποιημένος, με αμφίεση που περιλαμβάνει σακάκι και καλόγουστη γραβάτα, ο Παναγιώτης Δούρος είναι ωραίος σαν σταρ. Φωτογραφίζεται πλάι στον Μάκη Βορίδη με την υπερηφάνεια ενός παράγοντα της δημόσιας ζωής που δεξιώνεται μια γνωστή πολιτική φυσιογνωμία. Εκείνη την ώρα, ο Μάκης Βορίδης δεν είναι ο «τσεκουράτος» αποδέκτης του ιδεολογικού μίσους του τυπικού συριζαίου, αλλά ένας ευκλεής προσκεκλημένος.

Τι σχέση, όμως, μπορεί να έχει ο πρώτος Πρόεδρος του Ροταριανού Ομίλου Φιλοθέης, ένας ευσταλής νέος, με τον ΣΥΡΙΖΑ; Εχει και παραέχει. Και οι δύο φορείς, με τους κατάλληλους χειρισμούς, ανοίγουν δρόμους. Και ο Παναγιώτης Δούρος έχει φιλοδοξίες ανόδου, πράγμα ευνόητο, τις οποίες σύντομα θα αρχίσει να υλοποιεί. Κάνοντας τρεις ζωές (η μία, ενός ταπεινού και συνεπούς γραφειοκράτη στο φεστιβάλ· η δεύτερη, ενός φιλόδοξου και κοινωνικού στελέχους Ροταριανού Ομίλου σε πλούσια γειτονιά της πρωτεύουσας· η τρίτη, αδελφός της Ρένας Δούρου, στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, και υποστηρικτής του αγώνα της, που εκκινεί από τις ρίζες της καταγωγής του, τις ταπεινές δυτικές συνοικίες), η μία τον οδήγησε ψηλά. Οχι εκείνη του γραμματέα (αν και σίγουρα μέτρησε η τεχνογνωσία που είχε αποκτήσει) ούτε του ροταριανού, αλλά του συριζαίου.

Ως γραμματέας συριζαίος (πιθανόν και αδελφός της συριζαίας περιφερειάρχη Αττικής) κατάφερε να σαγηνεύσει τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού, Νίκο Ξυδάκη, ο οποίος τον έχρισε διευθυντή του γραφείου του – θέση την οποία κράτησε και το διάστημα της υπηρεσιακής κυβέρνησης. Ο επόμενος υπουργός, ο Αριστείδης Μπαλτάς, του εμπιστεύτηκε με τη σειρά του την ίδια θέση. Ως γραφειοκράτης του υπουργείου, έχει διακριθεί στον αντίποδα των όσων προωθεί ως ροταριανός. Του χρεώνονται οι σκοτεινές καρατομήσεις του Σωτήρη Χατζάκη από το Εθνικό Θέατρο, του Γιώργου Λούκου από το Φεστιβάλ Αθηνών και, κατά ασφαλέστατες πληροφορίες, και του Δημήτρη Εϊπίδη από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (που φάνηκε ως εθελοντική αποχώρηση). Για την πιο πρόσφατη πάντως, απομάκρυνση του Γιάννη Μάνου από το Μέγαρο Μουσικής δεν είναι σαφές ακόμα αν έπαιξε ουσιαστικό ρόλο." 

To περιοδικό Μouvement (04.04.2016) τον είχε παρομοιάσει με Ιανό, κάνοντας αναφορά για νεποτισμό λόγω της αδερφικής του σχέσης με την Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου. 

http://mouvement.net/analyses/enquetes/jan-fabre-nira-pas-se-faire-voir-chez-les-grecs

Το γραφείο τύπου της Περιφέρειας Αττικής έστειλε επιστολή στον διευθυντή σύνταξης του Mouvement, στις 7 Απριλίου 2016 αναφέροντας: "Στο άρθρο-ποταμός που αφιερώνει στην υπόθεση Γιαν Φαμπρ, ο ιδρυτής της έκδοσης σας Jean-Marc Adolphe αναφέρεται στη συγγένεια του κου Παναγιώτη Δούρου με την Περιφερειάρχη Αττικής, κα. Ρένα Δούρου, υπονοώντας πως χάρη σε αυτή την σχέση ο κ. Παναγιώτης Δούρος έγινε Διευθυντής του γραφείου του νυν υπουργού Πολιτισμού, κυρίου Μπαλτά,  όπως ήταν και επί του προκατόχου του, κυρίου Ξυδάκη. Συγκεκριμένα ο κ. Adolphe γράφει: "και ακόμα και επί Σύριζα, ο νεποτισμός δεν εξαφανίσθηκε από την ελληνική πολιτική σφαίρα." Το συμπέρασμα αυτό είναι τελείως λαναθασμένο και αβάσιμο. Η Περιφερειάρχης Δούρου δεν παρενέβη ποτέ με οιονδήποτε τρόπο ώστε να διορισθεί ο κύριος Δούρος στην θέση του Διευθυντή του γραφείου του υπουργού Πολιτισμού. Ο κ. Δούρος υπήρξε επί σειρά ετών ο στενότερος συνεργάτης του κου. Γιώργου Λούκου, τέως Διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και επιλέχθηκε για την θέση αυτή χάρη στις εξειδικευμένες σπουδές του και την γνώση του στον τομέα του πολιτισμού, πολύ πριν την εκλογή της Ρένας Δούρου στην θέση της Περιφερειάρχη της Αττικής, τον Μάϊο του 2014. Εξάλλου γι'αυτό επιλέχθηκε, ως έμπειρο στέλεχος του Φεστιβάλ Αθηνών, από δύο διαδοχικούς υπουργούς Πολιτισμού ώστε να διατελέσει διευθυντής του υπουργικού γραφείου. Αυτό αποδεικνύει πως δεν υπάρχει ίχνος... νεποτισμού σχετικά με τον διορισμό του ως επικεφαλής του γραφείου του Υπουργού Πολιτισμού. Το να λέγεται πως ο διορισμός του είναι καρπός της συγγένειας του με την κα Ρ. Δούρου είναι μία παρανόηση που προφανώς οφείλεται σε κατακερματισμένη πληροφόρηση εκ μέρους του κ. Adolphe."  

Το περιοδικό Μouvement επανήλθε με δημοσίευση ανταπαντώντας στην Περιφερειάρχη Αττικής στις 11.04.2016

http://www.mouvement.net/analyses/enquetes/festival-dathenes-suite

η οποία μεταφράστηκε στα ελληνικά από το lifo.gr 

http://www.lifo.gr/articles/opinions/96915



 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ