Παιδοψυχολογία: Πώς εντοπίζουμε προβλήματα μέσα από το παιχνίδι

18 Απριλίου 2016
ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Έχω μια μικρή κόρη 5,5 ετών η οποία τελειώνει το νηπιαγωγείο και πηγαίνει δεύτερο χρόνο μπαλέτο Σε όλη τη διάρκεια του έτους ήταν ενθουσιασμένη και με τις δύο δραστηριότητες Ξαφνικά πριν δέκα ημέρες άρχισε να μην θέλει να πηγαίνει σε κανένα από αυτά λέγοντας ότι θέλει να είναι μαζί μου ή να είναι στο μάθημα και η κολλητή της φίλη Εκείνες τις ημέρες είχε δει την ταινία της Σταχτοπούτας η οποία έχασε τη μητέρα της καθώς και του Πητερ Παν ο οποίος ζούσε χωρίς τους γονείς του Αφού της εξήγησα ότι ήταν φανταστικές ιστορίες που ήθελαν! να μας δείξουν ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες είδαμε και τους ηθοποιούς στην πραγματική τους ζωή και αφού συζητήσαμε ότι δεν συνέβη κάτι συγκεκριμένο στο σχολείο μου λέει ότι καταλαβαίνει ότι δεν υπάρχει πραγματικό πρόβλημα αλλά δεν μπορεί να σταματήσει να κλαίει

Μάλιστα μου λέει μάθε με να μην κλαίω Όπως μου λένε οι δασκάλες αφού φύγω είναι καλά αλλά και όταν την παίρνω από το σχολείο σχολείο είναι ιδιαίτερα χαρούμενη Μετά από πολύ συζήτηση το πρόβλημα παρουσιάζεται την στιγμή που φτάνουμε στο σχολείο αν δεν έρθει η φίλη της μπαίνει με κλάματα Στο μπαλέτο διακόψαμε για λίγο Όταν της λέω ότι το σχολείο τελειώνει δείχνει να στεναχωριέται Δεν μπορώ να βγάλω άκρη Ήρθε η ώρα να την ζορίσω ή να συνεχίσω με την κουβέντα Να σημειώσω ότι γενικά είναι πολύ χαρούμενο παιδί συναισθηματικό ευγενική όχι ατίθαση αλλά πολύ επίμονη Έχουμε και μια μικρότερη κόρη 3,5 ετών την οποία δεν δείχνει να ζηλευει

Απαντά η Μαρκέλλα Καπλάνη, M.A. Κλινικής-Συμβουλευτικής Ψυχολογίας

PgCert. Ειδικής Αγωγής  

 
Δυστυχώς, με βάση αυτά που περιγράφετε και αυτά που σας έχει εκφράσει η κόρη σας, ούτε κι εγώ μπορώ να σας πω ακριβώς τι μπορεί να της φταίει. Το ότι θέλει επίμονα να είναι εκεί η φίλη της στο σχολείο μπορεί και να είναι μία ένδειξη ότι αντιμετωπίζει ενδοσχολική βία, το οποίο όμως, από την άλλη, δεν φαίνεται ιδιαίτερα πιθανό εάν αναλογιστούμε ότι κι εσείς καθώς και οι δάσκαλοί της την βλέπετε χαρούμενη κατά τη διάρκεια των σχολικών ωρών. Προτείνω να συνεχίσετε τις συζητήσεις μαζί της – η πίεση μπορεί να εντείνει την εύθραυστη συναισθηματική της κατάσταση χωρίς όμως να επιφέρει κάποια απάντηση, οπότε δε συστήνεται. Θα σας πρότεινα επίσης να παίξετε κούκλες μαζί της, και, κάποια στιγμή, να διαλέξετε εσείς το θέμα, το οποίο αν έχει να κάνει με παιδάκια που πάνε στο σχολείο. Αφήστε την κόρη σας να αποφασίσει την πορεία της ιστορίας που θα εκτυλιχθεί. Μπορεί να καταφέρετε να βγάλετε διάφορα συμπεράσματα από τα σενάρια που θα δημιουργηθούνε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτή είναι μία μέθοδος που χρησιμοποιείται ευρέως στην παιδοψυχολογία και πολλές φορές έχει βοηθήσει παιδιά να εκφράσουν σκέψεις και φοβίες αλλά και τους ενήλικες να κατανοήσουν τι ακριβώς συμβαίνει. Εάν συνεχιστεί αυτή η συμπεριφορά, σας προτείνω, να την δει ένας ειδικός έστω και για μία φορά. Μπορείτε, βεβαίως, να απευθυνθείτε και πάλι σε εμάς εαν συλλέξετε περαιτέρω πληροφορίες. Καλή επιτυχία!
--


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ