Στον απόηχο του τερματισμού καλοκαιρινών πτήσεων από τη Ryanair

19 Απριλίου 2016

Εντονη κριτική κατά της κυβέρνησης για ανικανότητα και αδιαφορία ασκεί η Νέα Δημοκρατία, μετά την απόφαση της Ryanair να τερματίσει το καλοκαιρινό πρόγραμμα των πτήσεων της προς τη χώρα μας. Η ιρλανδική εταιρεία είχε ζητήσει επανειλημμένως την κατάργηση των τελών 12 ευρώ ανά επιβάτη, αίτημα στο οποίο η κυβέρνηση φέρεται να μην απάντησε. 


«Μετά από 25 - είκοσι πέντε - επιστολές της, που έμειναν αναπάντητες από την Κυβέρνηση, μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, αποφάσισε να τερματίσει το καλοκαιρινό πρόγραμμα των πτήσεων της προς τη χώρα μας. Ο ελληνικός τουρισμός χάνει, κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του, εκατομμύρια επιβατών – τουριστών» τονίζει ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος.

Όπως αναφέρει, «για μία ακόμη φορά, η πλήρης αδιαφορία συναντά την πρωτοφανή ανικανότητα αυτής της Κυβέρνησης. Με θύμα τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις, την οικονομία, την Ελλάδα».

Αναφερόμενη τη Δευτέρα στο θέμα η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κ. Ελενα Κουντουρά, απάντησε ότι οι επιχειρηματικές αποφάσεις της εταιρείας να διακόψει νωρίτερα τις καλοκαιρινές πτήσεις, αφορούν σε θέμα «για το οποίο δεν έχω καμία απολύτως αρμοδιότητα», παραπέμποντας στους κ. Τσακαλώτο και Σπίρτζη. «Στις συναντήσεις μας που είχαν προηγηθεί με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, και στην ανταλλαγή αλληλογραφίας μας στη συνέχεια, ξεκαθάρισα ότι το συγκεκριμένο αίτημα για την κατάργηση των τελών 12 ευρώ ανά επιβάτη, δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά μου. Τέτοιου είδους θέματα εντάσσονται στο πλαίσιο της κεντρικής κυβερνητικής πολιτικής που αφορά και τις αεροπορικές εταιρείες, και του συνέστησα να απευθυνθεί στα αρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών» αναφέρει χαρακτηριστικά. 

Την Κυριακή σε συνέντευξη του στο Βήμα ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν, είχε αποκαλέσει την Υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά "Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδας". «Μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, το μόνο που ανακοίνωσε ήταν ένα πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το οποίο είναι εξαιρετικό για τους ωφελούμενους, όμως δεν είναι δυνατόν η στρατηγική για τον τουρισμό να περιορίζεται στην ανακύκλωση των χρημάτων των Ελλήνων φορολογουμένων» σχολίασε ο κ. Ο' Μπράιεν κάνοντας λόγο για έλλειψη προτάσεων για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

«Έχουμε αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια αλλά έχουμε λάβει μόλις τρεις απαντήσεις, σε καμμία όμως από αυτές δεν υπάρχει ανταπόκριση, θετική είτε αρνητική, στις προτάσεις μας. Στις απαντήσεις αυτές, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά δήλωσε ότι οι προτάσεις της Ryanair για αύξηση των επισκεπτών κατά 5 εκατ. σε ορίζοντα τριετίας δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της». Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν, η εταιρεία «εξαναγκάστηκε να λάβει αυτή την απόφαση» μετά και την επιστολή της 18ης Μαρτίου 2016, όπου αναφερόταν ότι η αρχή των ακυρώσεων θα γίνει από το νησί της Κω. «Τακτική με την οποία η ελληνική αγορά χάνει οκτώ πτήσεις την ημέρα δύο μήνες νωρίτερα.»

Από την άλλη πλευρά, η Aegean σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της, Ευτύχη Βασιλάκη κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών της σε σχεδόν 12 εκατομμύρια από 1 εκατ. χωρίς ποτέ να λάβει ούτε ένα ευρώ έκπτωση από το σπατόσημο. Απαντώντας σε ερώτηση του capital.gr, με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του εμπορικού διευθυντή της Ryanair Ντέιβιντ Ο'Μπράιεν για διακοπή των καλοκαιρινών πτήσεων λόγω των υψηλών χρεώσεων των αεροδρομίων, o κ. Βασιλάκης σημειώνει ότι η παράταση της χρονικής ισχύος των συμβάσεων παραχώρησης του αεροδρομίου 'Ελευθέριος Βενιζέλος' είναι αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστούν χαμηλές χρεώσεις.

"Δεκάδες φορές έχουμε δηλώσει ότι η ανταγωνιστικότητα των χρεώσεων και της λειτουργίας των αεροδρομίων και των υποδομών είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη. Ειδικά το αεροδρόμιο της Αθήνας με εξαιρετική υποδομή και λειτουργία, έχει εξαιρετικά υψηλό κόστος για τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες, επειδή η σύμβαση παραχώρησης έχει μικρή διάρκεια. Η πρόσφατη υπογραφή συμφωνίας με την Fraport για 50 χρόνια για τα περιφερειακά αεροδρόμια έδειξε ότι οι επενδύσεις και το τίμημα για το δημόσιο μπορεί να συμβαδίσει με τη διατήρηση χαμηλών χρεώσεων. Το ίδιο πρέπει να γίνει με την παράταση για την Αθήνα που τώρα ξεκινά να συζητά η κυβέρνηση με τους Καναδούς μετόχους. Περισσότερος χρόνος στις συμβάσεις παραχώρησης σημαίνει χαμηλότερες χρεώσεις για τους επιβάτες και τις αεροπορικές χρεώσεις πιο κοντά στην Κωνσταντινούπολη και στην Βαρκελώνη, τους βασικούς μας ανταγωνιστές. Αυτή είναι η λύση για ανάπτυξη! Και φυσικά έχει σημασία οι χρεώσεις στα αεροδρόμια να είναι χαμηλότερες το χειμώνα για να αμβλυνθεί η εποχικότητα. Όλοι οι φορείς του τουρισμού και η Aegean πληρώνουμε χρόνια τώρα το τίμημα της μικρής σαιζόν.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...