Πασχαλινά σοκολατένια αυγά

26 Απριλίου 2016

Easter Eggstravaganza: surviving Easter on a diet

By the Tesco Diets Nutrition Team

Είναι Πάσχα και σε ό,τι αφορά το φαγητό όλα κινούνται γύρω από την σοκολάτα. Στην τηλεόραση, τα σούπερ-μάρκετ, τα περιοδικά, τις εφημερίδες, στα πρόσωπα των παιδιών. Δε χρειάζεται να βασανιστείτε με δίαιτα. Αποδεχτείτε ότι είναι Πάσχα - ακόμα και οι εγκρατείς τσιμπολογούν κάτι παραπάνω.

Αλλά καλό είναι να έχετε υπόψη σας τα δεδομένα.

Όλα τα πασχαλινά αυγά δεν είναι ίδια. Ο πιο σημαντικός κανόνας όταν αγοράζετε αυγό είναι να διαβάζετε τις ετικέτες και να προτιμάτε τα μικρά μεγέθη.

Παρ’ όλο που τα τελευταία διαφημίζονται ως αυγά για παιδιά, μπορείτε να τα προτιμήσετε κι εσείς. Παρ’ όλο που ενδέχεται να νιώσετε μειωνεκτικά τρώγοντας μόνο ένα μικροσκοπικό κομμάτι, 105 γραμμάρια σοκολάτας ισοδυναμούν με 555 θερμίδες, με 11 μήλα ή εφτάμισι κομμάτια ψωμί. Υπάρχουν επίσης 32 γραμμάρια λίπη σε αυτό το μικρό αυγό που σημαίνει ότι 50% της ενέργειας προέρχεται από τα λίπη. Πρόκειται για παραπάνω από το μισό της ημερήσιας επιτρεπόμενης ποσότητας πρόσληψης λίπους, ενώ 17 από αυτά τα γραμμάρια λίπους είναι κορεσμένα.

Υπάρχουν τα μεγαλύτερα, πιο πολυτελή αυγά που συνήθως προμοτάρονται σαν δώρο για τις γυναίκες. Ενα αυγό 350 γραμμαρίων συνεπάγεται 1,846 θερμίδες . Σε ό,τι αφορά το λίπος, αυτό ανέρχεται σε 106 γραμμάρια – σχεδόν διπλάσια από τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα λίπους που ισχύει για όποιον ακολουθεί έναν υγιεινό τρόπο διατροφής. 62 από αυτά τα γραμμάρια είναι κατεργασμένα λίπη, κάτι που κάνει κακό στη χοληστερόλη σας. Αυτοί οι αριθμοί δεν συμπεριλαμβάνουν τα γλυκά που ενδεχομένως υπάρχουν μέσα στο αυγό.

Πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα σε ό,τι αφορά τις θερμίδες, θα μπορούσατε να καταναλώσετε ένα μπολ δημητριακών με ημιαποβουτυρωμένο γάλα και μια μπανάνα για πρωινό, ένα κυριακάτικο μεσημεριανό με ψητό αρνί, ψητές παπάτες, λαχανικά και σάλτσα και να έχετε ακόμη χώρο για ένα κομμάτι απίθανου εποχικού γλυκίσματος, κέικ φρούτων συν ένα σάντουιτς σαλάτας με αυγό και μαγιονέζα χαμηλή σε λιπαρά.

Πέρα από τις θερμίδες και το λίπος, το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα για οποιονδήποτε προσπαθεί να ακολουθήσει μια δίαιτα το Πάσχα είναι να ξέρει τον εαυτό του. Είσαι ο τύπος του ανθρώπου που θα έσπαγε για να δοκιμάσει ένα μόνο κομμάτι από το πασχαλινό αυγό ή είσαι ο τύπος του ανθρώπου που μόλις το αυγό σπάσει θα ενδώσει στις λιχουδιές μέχρι η μόνη απόδειξη που θα υπάρχει ότι το αυγό υπήρξε να είναι τα λίγα σκόρπια θρύμματα σε ένα φωσφοριζέ χαρτί;

Εάν όπως όλοι μας ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία, να είσαι ρεαλίστρια σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο να αντισταθείς στα πασχαλινά αυγά. Φάε λίγο εδώ κι εκεί αλλά να έχεις στο μυαλό σου την ιδέα ότι ένα μεγάλο πασχαλινό αυγό μπορεί να ισοδυναμεί με την ημερήσια πρόσληψη φαγητού. Δε θα έτρωγες δεύτερο πρωινό, δεύτερο μεσημεριανό, δεύτερο βραδυνό και γλυκό ή μήπως όχι;

Δε χρειάζεται να αποφύγεις εντελώς την σοκολάτα το Πάσχα. Η ζωή συνεχίζεται ακόμη κι αν είσαι σε δίαιτα.

H πραγματική σοκολάτα είναι γεμάτη με αντιοξειδωτικά που λέγονται φλαβονοειδή, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη ενός σωρού από ασθένειες. Η καλής ποιότητας σοκολάτα έχει θρεπτικές ουσίες όπως σίδηρο, κάλσιο, μαγνήσιο και βιταμίνες. Αλλά σε αυτή τη μορφή συνήθως η σοκολάτα είναι πικρή, οπότε όλες οι συσκευασμένες μπάρες σοκολάτας έχουν ζάχαρη και γάλα για να τις κάνουν πιο εύγευστες. 

Διάλεξε μικρότερου μεγέθους αυγά και προσπάθησε να μην να μην τα καταναλώσεις όλα σε μια μέρα. Εναλλακτικά, γιατί να μην προτιμήσεις μια μπάρα σοκολάτας; Μια συνηθισμένη μπάρα σοκολάτας γάλακτος έχει 296 θερμίδες και 27 γραμμάρια λίπους. Μπορεί να μην ακούγεται ιδανικό, αλλά επειδή συνήθως η σοκολάτα χωρίζεται σε τετραγωνάκια μπορείς να περιοριστείς σε μερικά κομμάτια. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ