Β. Θεοδωρόπουλος: Γιος ράφτη, ξεκίνησε βλέποντας δωρεάν παραστάσεις κι έγινε πρόεδρος του Φεστιβάλ

27 Απριλίου 2016

Ένας ήρεμος και απλός άνθρωπος που με τις σκηνοθετικές του οδηγίες μπορεί να σε ανεβάσει και να σε κατεβάσει μέσα σε δευτερόλεπτα. Ο Βαγγέλης Θεωδορόπουλος από το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το οποίο είναι το σπίτι του τα τελευταία είκοσι χρόνια περίπου, βρέθηκε να αντικαθιστά τον Φαμπρ ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953. Ο πατέρας του ήταν ράφτης και δούλευε ακριβώς δίπλα στο Ακροπόλ: "Είχα λοιπόν αποκτήσει από πάρα πολύ μικρός κονέ με τον πορτιέρη και έμπαινα μέσα και έβλεπα τον Φωτόπουλο, τον Αυλωνίτη, τη Βλαχοπούλου, τη Ρένα Ντορ με τον Αλέκο Λειβαδίτη» είχε αποκαλύψει σε παλιότερη συνέντευξή του στον Δημήτρη Χαλιώτη.

Στα χρόνια της χούντας ήταν τυχερός και έβλεπε πολλές θεατρικές παραστάσεις: «Αν και αριστερός ο πατέρας μου είχε έναν φίλο αστυνομικό που ήταν στο Αστυνομικό Τμήμα Ακροπόλεως, πίσω από τη Χρήστου Λαδά. Επειδή ήταν Χούντα οι αστυνομικοί βγάζανε μόνοι τους προσκλήσεις για το θέατρο. Με ένα χαρτί και μια σφραγίδα. Κι έτσι με τη βοήθεια του φίλου του μπαμπά άρχισα να βλέπω τζάμπα όλες τις παραστάσεις των κεντρικών θεάτρων. Έβλεπα τα πάντα. Από μπουλβαράκια μέχρι Θέατρο Τέχνης. Κι άρχισα σιγά σιγά να ξεχωρίζω τι θέατρο μου αρέσει. Και κατέληξα τα αγαπημένα μου να είναι το Θέατρο Τέχνης και το Προσκήνιο του Αλέξη Σολωμού», εξομολογείται στην ίδια συνέντευξη. 

Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Ωδείου Αθηνών και η πρώτη του φορά στη σκηνή δεν ήταν με κάποια πειραματική παράσταση: «Πρωτόπαιξα στο ‘’Μερικοί το προτιμούν καυτό’’ στο Ακροπόλ με Γαληνέα, Αλεξανδράκη, Ηλιόπουλο και Φωτόπουλο. Κι αμέσως μετά μπουλβάρ. ‘’Επιχείρηση Γοητεία’’ με Καρέζη και Καζάκο. Ήταν πολύ καλό το κλίμα, αλλά δεν με ενδιέφερε αυτό το είδος θεάτρου. Το δοκίμασα και δεν ξαναήθελα», παραδέχεται.

Μέχρι το 1992 ήταν μόνο ηθοποιός. Αργότερα, στρέφεται αποκλειστικά στην σκηνοθεσία: «Έκανα το σκηνοθετικό μου ντεμπούτο στο ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας με τον ‘’Ήχο του Όπλου’’ της Αναγνωστάκη. Ακολούθησαν σκηνοθεσίες στο ΚΘΒΕ, στο Εθνικό… Άρχισα να νιώθω όμως ότι δεν μου ταιριάζει να είμαι ελεύθερος σκοπευτής σαν σκηνοθέτης. Ήθελα να ελέγχω τα πράγματα, να καθορίζω εγώ το έργο που θα ανέβει, τους συντελεστές, την παραγωγή και κυρίως το κλίμα που διαμορφώνεται. Το να είμαι περιφερόμενος σκηνοθέτης δεν μου τα εξασφάλιζε αυτά» εξηγεί στην ίδια συνέντευξη.

Αίας

aias5

Ήδη μέχρι το 1995 έχει ανεβάσει παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο ΚΘΒΕ, σε ΔΗΠΕΘΕ και στο ελεύθερο θέατρο.Η πρώτη του παραγωγγή έρχεται εκείνη τη χρονιά με τη «Φιλονικία» του Μαριβό. Η παράσταση έκανε επιτυχία, ο Θεοδωρόπουλος όμως ήθελε περισσότερο από ποτέ να δημιουργήσει κάτι δικό του. Και κάπως έτσι προέκυψε το Θέατρο του Νέου Κόσμου. 

Η πρώτη παράσταση που ανεβαίνει είναι ο «Κοινός Λόγος» της Έλλης Παπαδημητρίου. Η επιτυχία της είναι δεδομένη και οι επιτυχίες συνεχίζονται μέχρι και σήμερα με πλήθος παραστάσεων. Το έχει να το λέει άλλωστε ότι δεν χρωστάει και ότι το θέατρο πηγαίνει καλά, ακόμα και με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες. 

Βρομιά

Παράσιτα 

Σταματία, το γένος Αργυροπούλου

Το 2008 συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο Αλβανίας και σκηνοθέτησε τις Τρωάδες του Ευριπίδη με Αλβανούς ηθοποιούς. 

Δεν αρκείται μόνο στη σκηνοθεσία όμως, μιας και έχει διδάξει υποκριτική στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Είναι παντρεμένος με την Κοραλία Σωτηριάδου και από τις συνεντεύξεις που έχει δώσει κατά καιρούς φαίνεται να της έχει μεγάλη αδυνάμια. Έχει ένα γιο, τον Μίλτο, ο οποίος είναι και ο ίδιος ηθποιός και σκηνοθέτης. Το 2011 παντρεύτηκε με πολιτικό γάμο την κόρη του Γιώργου Νταλάρα, Γεωργιάννα Νταλάρα, στην Πάρο. Το ζευγάρι παντρεύτηκε παρουσία των λι­γοστών δικών τους ανθρώπων που είχαν άγνοια για την πρόθεση του παρά το γεγονός πως ήταν μαζί τους στις διακοπές. Η έκπληξη αυτή συγκίνησε ιδιαίτερα το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον του ζευγαριού. 


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ