Αντιδράσεις για την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου-Τι απαντά το υπουργείο

5 Μαΐου 2016

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η κατάργηση του ολοήμερου σχολείου που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής καταργείται το ολοήμερο σχολείο που διαρκεί από τις 14:00 έως τις 16:00 το μεσημέρι ενώ στελέχη του υπουργείου προτείνουν, οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (π.χ. ξένων γλωσσών) να μετακινηθούν σε γυμνάσια και λύκεια για να καλύψουν τα κενά εκεί.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, το υπουργείο θα «κερδίσει» περίπου 3.000 θέσεις εκπαιδευτικών από την κατάργηση του ΕΑΕΠ καθώς το πρόγραμμα κάθε τάξης μειώνεται κατά 5 διδακτικές ώρες την εβδομάδα αφού θα ολοκληρώνεται στη 13:15 και όχι στις 14:00 το μεσημέρι. Συγκεκριμένα, από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και Αγγλικά. Επίσης, κατά μία ώρα μειώνονται σε Α΄-Β΄ τάξεις η διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ΄-Δ΄ τάξεις η Μελέτη Περιβάλλοντος, σε Ε΄-ΣΤ΄τάξεις τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ τάξεις η Πληροφορική.

Σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατηγορεί το υπουργείο ότι μειώνει τις ώρες των μαθημάτων της μουσικής, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής και της γυμναστικής «για να ενισχυθούν οι ''θιγμένοι'' από την κρίση του ιδιωτικού τομέα» ενώ τονίζει πως έτσι θα ενισχυθεί η παραπαιδεία.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι η υπουργική απόφαση, κατά παράβαση κάθε συνταγματικής επιταγής, εντελώς προκλητικά, μειώνει τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών από 2 σε 1 στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη του δημοτικού σχολείου και ουσιαστικά καταργεί τη διδασκαλία του μαθήματος, αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός, ότι ήδη σε πολλά δημοτικά σχολεία γίνεται ελλειπής διδασκαλία ή δεν πραγματοποιείται καθόλου το μάθημα των Θρησκευτικών.

Προσθέτει επίσης ότι «με τον τρόπο αυτόν φανερώνει περίτρανα το μένος και την απαξίωσή του προς τη διδασκαλία της ορθόδοξης χριστιανικής αγωγής στο ελληνικό σχολείο.»

«Η δασκαλική ομοσπονδία έχει διατυπώσει την αντίθεση της στα δημιουργήματα, στα νομοθετήματα του κυρίου Φίλη. Θα υπάρξουν αντιδράσεις», δήλωσε ο Σταύρος Πετράκης, αντιπρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Star και της Πόπης Τσαπανίδου.

«Το θέμα είναι καθαρά δημοσιονομικό. Ο κ. Φίλης είναι ένας σύγχρονος προφήτης των καιρών μας. Τι έρχεται να κάνει λοιπόν ο κ. Φίλης; Το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο, τα σχολεία δεν θα έχουν εκπαιδευτικούς, έρχεται να το λύσει από τώρα. Και πώς το λύνει; Το λύνει ουσιαστικά καταργώντας τα σχολεία», επισήμανε ο κ. Πετράκης, αναφερόμενος στις αλλαγές στα ολοήμερα σχολεία και πρόσθεσε: «Καταργεί από ένα δωδεκαθέσιο σχολείο, 65 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή περίπου τρεις εκπαιδευτικούς. Αυτός είναι ο στόχος του.»

 

«Η κυβέρνηση με τις αποφάσεις της απαξιώνει στην πράξη το χρήσιμο και δημιουργικό θεσμό του ολοήμερου σχολείου» δήλωσε ο Πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Στερεί ουσιαστικά από τα παιδιά της μέσης οικογένειας εργαζομένων τη δυνατότητα ενίσχυσης και εμπλουτισμού των μαθημάτων τους και των δεξιοτήτων τους. Έτσι, οδηγεί διαρκώς προς τα κάτω το επίπεδο της μόρφωσης».

«Αν θέλουμε ως κοινωνία να έχουμε πραγματική προοπτική, οφείλουμε να δώσουμε περισσότερες δυνατότητες καινοτομίας και γνώσης σε όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού» πρόσθεσε.

«Το ολοήμερο σχολείο, όχι μόνο δεν καταργείται, αλλά επεκτείνεται», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, μιλώντας στον Real Fm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου.

Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, «θα είναι ενιαίος τύπος ολοήμερου σχολείου, σε όλη την Ελλάδα και οι γονείς, οι οποίοι εργάζονται, θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους -προαιρετικό είναι- στο ολοήμερο σχολείο».

«Τι ίσχυε μέχρι τώρα: Είχαμε πολλών τύπων σχολεία. Το κλασσικό δημοτικό που τελείωνε στις 12, είχαμε και το λεγόμενο ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ΕΑΕΠ, το οποίο τελείωνε στις 14:00 και τα ολοήμερα τελείωναν στις 16:00», ανέφερε ο ίδιος και πρόσθεσε: «Εμείς τώρα λέμε ότι πρέπει σε όλα τα παιδιά, σε όλη την Ελλάδα να δίνουμε τα γνωστικά αντικείμενα, τα μαθήματα που δίνουμε στα ΕΑΕΠ, δηλαδή στο 1/3 των σχολείων της Ελλάδας, στα 1.200 από τις 3.500 που έχουμε και δίνουμε σε όλα τα δημοτικά σχολεία και αγγλικά και φυσική αγωγή και εικαστικά και θεατρική αγωγή».

«Γι’ αυτό», συνέχισε, «αυξάνουμε το κανονικό πρόγραμμα του σχολείου από 12:15 σε 13:15. Ταυτόχρονα μειώνουμε το πρόγραμμα των ΕΑΕΠ από τις 14:00 σε 13:15, ώστε να υπάρχει σε όλη τη χώρα ένας ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου. Και μετά τη 13:15 όσοι γονείς θέλουν που εργάζονται, θα αφήνουν τα παιδιά στους στο ολοήμερο έως τις 16:00 το μεσημέρι».

«Τα Θρησκευτικά θα παραμείνουν στα σχολεία» - Βολές κατά Αμβρόσιου

Ο κ. Φίλης είπε ότι τα Θρησκευτικά θα παραμείνουν στα σχολεία, ωστόσο, η πολιτεία δεν θα αφήσει όπως ανέφερε τη διδασκαλία τους, σε τζιχαντιστές της ορθοδοξίας, κατονομάζοντας τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα είπε «να σαπίσει το χέρι του υπουργού, αν υπογράψει κατάργηση του μαθήματος».

«Το σχολείο στη χώρα μας είναι κοσμικό. Βεβαίως θρησκευτικά θα υπάρχουν, είναι το μοναδικό δευτερεύον μάθημα που διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες και δεν πρόκειται να το αφήσουμε το μάθημα στον Αμβρόσιο, δηλαδή σε ορθόδοξους τζιχαντιστές», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

«Το μάθημα αυτό είναι ευθύνη της πολιτείας να είναι μάθημα ορθόδοξο, η πολιτισμική πλευρά της ορθοδοξίας να υπάρχει, όπως επίσης και ενημέρωση και πληροφόρηση και γνώσεις όλων των φαινομένων της θρησκείας», σημείωσε.

Το υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωσή του αναφέρει συγκεκριμένα:

«Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τίθεται σε εφαρμογή από το νέο σχολικό έτος μια σημαντική μεταρρυθμιστική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο. Πρόκειται για τη δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας.

Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας των σχολείων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες. Ταυτόχρονα, στα μη ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία, οι μαθητές των πρώτων δύο τάξεων ολοκληρώνουν τα μαθήματα δύο διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25) από τους μαθητές των ΕΑΕΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης οι οποίοι ολοκληρώνουν τα μαθήματα τους μία ώρα νωρίτερα (στις 13:15). Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται ένα καθεστώς έντονων διακρίσεων μεταξύ των μαθητών του δημοτικού σχολείου, που δεν είναι πλέον αποδεκτές.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση. Αυτό επιχειρείται με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες). Με την συνεπακόλουθη ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολόγιων Προγραμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη εισήγηση του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), καθιερώνεται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

Ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που, όμως, προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία και αποσκοπεί στον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων γνωστικών αντικειμένων στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω.

Η λειτουργία των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων παραμένει ως έχει χωρίς καμία διαφοροποίηση. Είναι, συνεπώς, εντελώς ψευδής και εκ του πονηρού η καταγγελία ότι το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να κλείσει εκατοντάδες δημοτικά σχολεία στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας από 4/θέσια και κάτω.

Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15 και συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες). Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει τη δημιουργία ζώνης ανάμεσα στο διδακτικό (08:15-13:15) και εργασιακό ωράριο (13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών».

«Ο Υπουργός Παιδείας  κ. Φίλης καταργεί τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία (με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) που ξεκίνησαν πιλοτικά το 2010 και είχαν επεκταθεί στο 65% του μαθητικού δυναμικού της χώρας. Πρόγραμμα που το ΠΑΣΟΚ εφάρμοσε από το 2010 και συμπεριλαμβανόταν στο Νέο Σχολείο» αναφέρει το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή του για τα ολοήμερα σχολεία και συνεχίζει:

«Μειώνει δηλαδή και καταργεί ώρες από τα μαθήματα της Γυμναστικής, της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής, της Πληροφορικής, της Ευέλικτης Ζώνης (Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικές Δραστηριότητες), της Αγγλικής Γλώσσας και  στην Α΄ και Β΄ τάξη  μίας ώρας της ελληνικής Γλώσσας-Φιλοαναγνωσίας.

Πόσο αριστερό είναι κύριε Φίλη να μειώνετε σχεδόν κατά τρεις ώρες τον χρόνο που τα παιδιά του Δημοτικού έμεναν στο σχολείο; Τι θα πείτε στους γονείς που ενώ θα απαλλάσσονταν από το κόστος μάθησης ξένης γλώσσας και πληροφορικής τώρα τους επιβαρύνετε και πάλι με κόστη φροντιστηρίων;

Δεν χρειάζεται να αναρωτηθεί κανείς ποιες οικογένειες θα επιβαρυνθούν περισσότερο από τις αριστερές σας επιλογές κύριε Φίλη.

Ειδικότερα:

Τι πρόσφερε το Ολοήμερο με ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) που καταργεί ο κος Φίλης;

- απελευθέρωση του σχολείου από τον στενά γνωσιοκεντρικό – ακαδημαϊκό του χαρακτήρα και προσανατολισμό και ενίσχυση της δημιουργικότητας και αυτονομίας του μαθητή

- έδινε μεγαλύτερη έμφαση στις τέχνες και στον πολιτισμό και προέβλεπε τη διδασκαλία των μαθημάτων τέχνης από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

- επέτρεπε σε μεγαλύτερο βαθμό την κίνηση, τη συνεργασία, την έκφραση, την βιωματική εμπλοκή των μαθητών και ενασχόλησή τους με ελκυστικές δραστηριότητες που τους αποφόρτιζαν, τους χαλάρωναν και εμπλούτιζαν τη σχολική τους ζωή.

- αναβάθμιζε την ενασχόληση των μαθητών με την Φυσική Αγωγή (20 ώρες έναντι 12 ωρών στα κλασικά δημοτικά σχολεία)

- εξασφάλιζε τέτοια ενασχόληση με τα Αγγλικά (συνολικά 20 ώρες Αγγλικά, έναντι 12 ωρών στα Κλασικά) που στόχευε να ετοιμάσει κάθε μαθητή για Πιστοποίηση Αγγλικών στην Γ΄ Γυμνασίου και θα απάλλασσε την ελληνική οικογένεια από ένα μεγάλο κόστος και ταλαιπωρία

- προωθούσε την Πληροφορική με περισσότερες ώρες διδασκαλίας που τώρα περιορίζονται

- Κυρίως εξασφάλιζε σε μεγαλύτερο βαθμό δραστηριότητες που δεν είχαν στενά ακαδημαϊκό χαρακτήρα αλλά ανέπτυσσαν όλα τα χαρακτηριστικά που στα σύγχρονα προγράμματα διδασκαλίας και στις περισσότερες χώρες αποτελούν προτεραιότητα για την ανάπτυξη των ικανοτήτων και προσόντων του μαθητή.

Τα Ολοήμερα με ΕΑΕΠ είχαν πετύχει σε όλα, τι έχουμε τονίσει ότι χρειαζόταν ακόμη;

Όχι δεν είχαν πετύχει σε όλα τα Ολοήμερα με ΕΑΕΠ.

Είναι σημαντικό όμως να τονίσουμε ότι ξεκίνησαν πιλοτικά το 2010 και πολύ γρήγορα επεκτάθηκαν τόσο ώστε να καλύπτουν το 65% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων.

Αντί λοιπόν να αξιολογηθεί ο θεσμός – ο οποίος κρίθηκε από όλους θετικά – και να γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις που απαιτούνται, το υπουργείο Παιδείας τον καταργεί.

Χαρακτηριστικά χρειάζονταν παρεμβάσεις ώστε να υπάρξει σωστή καθοδήγηση των σχολείων για τη λειτουργία τους με ΕΑΕΠ. Θα έπρεπε να προωθηθεί η διεύρυνση των μαθημάτων που ενισχύουν την δημιουργικότητα και τα χαρακτηριστικά κάθε μαθητή. Θα έπρεπε να εξασφαλιστεί τουλάχιστον μια ώρα μελέτης – προετοιμασίας στο σχολείο. Θα έπρεπε να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα αυτοί των ειδικοτήτων που προέρχονται από άλλη βαθμίδα.

Το ΕΤΟΔΣ που φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει σημαντικά προβλήματα, αφού:

α) Δεν εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές καθώς αφορά σχολεία μεγαλύτερα από 4θεσια

β) Αποφεύγει να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό

γ) Ουσιαστικά δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων καθώς προσαρμόζει το πρόγραμμα σπουδών στο διαθέσιμο προσωπικό και δεν εξασφαλίζει το απαραίτητο προσωπικό ώστε να υλοποιείται το πλήρες πρόγραμμα.

δ) Θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο ανά σχολείο (πχ βεβαίωση εργασίας και των 2 γονέων απαιτείται μόνον στα 6θέσια και άνω και όχι στα υπόλοιπα σχολεία)

ε) Περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο σχολείο, εκθέτοντας σε μεγαλύτερη ανισότητα και πλήττοντας κυρίως μαθητές από “φτωχό” κοινωνικό-μορφωτικό οικογενειακό περιβάλλον, οι οποίοι στις συνθήκες της κρίσης που βρίσκεται η χώρα έχουν αυξηθεί. 

στ) Το πρόγραμμα στην πράξη γίνεται πιο πυκνό, με περισσότερο ακαδημαϊκό προσανατολισμό ενώ μειώνονται κατά πολύ τα μαθήματα και οι δραστηριότητες ανάπτυξης της προσωπικότητας και των στοιχείων του χαρακτήρα του μαθητή.

Πολλοί κατηγορούν το ΕΑΕΠ ως ακριβό σχολείο

Ναι, το ΕΑΕΠ είναι πιο "ακριβό", ως τύπος σχολείου. Αλλά απαντά σε πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους ειδικά μέσα σε συνθήκες κρίσης που η πολιτεία οφείλει να στέκεται δίπλα σε όσους το έχουν ανάγκη ειδικά για το αγαθό της παιδείας. Και υπάρχουν πολλές επιλογές ώστε να στηριχθεί ο θεσμός όπως πχ η λειτουργία του σε Ενότητες Σχολικών Μονάδων που θα διαμόρφωνε προϋποθέσεις γενίκευσης σε περισσότερα αλλά και μικρότερα σχολεία.

Επιπλέον όμως οφείλουμε να τονίσουμε ότι το ΠΑΣΟΚ εφάρμοσε τα ΕΑΕΠ το 2010 μέσα σε συνθήκες δυσμενέστερης δημοσιονομικής κατάστασης και μάλιστα μπόρεσε και τα ενέταξε σε χρηματοδοτήσεις ΕΣΠΑ γιατί μπόρεσε να το διεκδικήσει σωστά και επειδή το είχε θέσει ως προτεραιότητα. Άρα δεν μπορούν να επικαλούνται ότι σήμερα έχουν λιγότερα χρήματα απ’ ότι το 2010.

Πώς υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί τη ρύθμιση του κου Φίλη

Πρόκειται για μία παρέμβαση που από την εκπαιδευτική κοινότητα έγινε δεκτή με τεράστια επιφύλαξη ως προς τους σκοπούς που στοχεύει να υπηρετήσει. Η κριτική από την πρώτη μέρα εστίασε και ανέδειξε τα προβλήματα ανεργίας που θα αντιμετωπίσουν τουλάχιστον 4.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, τις δυσκολίες διαμόρφωσης ενός λειτουργικού Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος, την αναστάτωση στο ωράριο και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών, την κατάργηση της πολύτιμης για τους εργαζόμενους γονείς Πρωινής Ζώνης.

Τι θέλει πραγματικά να εξυπηρετήσει ο κος Φίλης με την κατάργηση των Ολοήμερων με ΕΑΕΠ

Είναι εμφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να ανοίξει με όσο δυνατόν λιγότερα κενά σε εκπαιδευτικούς τα σχολεία για τη χρονιά 2016-2017. Καταργεί λοιπόν τα ΕΑΕΠ για να εξοικονομήσει 4000 θέσεις εκπαιδευτικών. Ωστόσο η καλύτερη κατανομή δασκάλων, η άρση αποσπάσεων και μετατάξεων, η λειτουργία σε εκπαιδευτικές ενότητες των ΕΑΕΠ αλλά και η ορθή διαχείριση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ για το έτος που ολοκληρώνεται, με την παράλληλη αποτελεσματική διεκδίκηση νέων πόρων θα μπορούσαν να στηρίξουν τα Ολοήμερα με ΕΑΕΠ».

Πηγή: enikos.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ