Οι αλλαγές στα σχολεία και οι πρακτικές δυσκολίες για τους γονείς

5 Μαΐου 2016

Αλλάζουν οι όροι με τους οποίους τα ολοήμερα σχολεία θα δέχονται μαθητές, αλλά και το ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας (από τις 26 Απριλίου 2016), προβλέπεται αναπροσαρμογή του ωρολόγιου προγράμματος με λιγότερα διαλείμματα και λιγότερα μαθήματα, ερευνητικές εργασίες αντί εξετάσεων και περιγραφική αξιολόγηση αντί βαθμών. 

Με απόφασή του, από το νέο σχολικό έτος θα εφαρμοσθεί ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου σε όλα τα δημοτικά σχολεία από 4θέσια και πάνω (περίπου 3.555 μονάδες) που θα ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους στη 1.15 μ.μ. 

Ουσιαστικά, καταργείται το ωράριο που προβλέπει λήξη των μαθημάτων στις 2 μ.μ. αλλά και η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.), όπου οι εργαζόμενοι γονείς μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά στο σχολείο.

Πλέον οι μαθητές, ανεξάρτητα σε ποια τάξη του δημοτικού σχολείου φοιτούν, θα τελειώνουν τα μαθήματά τους στη 1.15 το μεσημέρι, με αποτέλεσμα να μειώνονται κατά 5 οι διδακτικές ώρες εβδομαδιαία.

Τα ολοήμερα σχολεία παραμένουν, ωστόσο πλέον σε αυτά δεν θα μπορούν να εγγράφονται μαθητές οι γονείς των οποίων δεν εργάζονται.

Μόνο μαθητές με εργαζόμενους και τους δύο γονείς θα μπορούν στο εξής να εγγράφονται στα ολοήμερα σχολεία, τα οποία πάντως εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. 

Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) με στόχο την ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Εφημερίδα των Συντακτών 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ