Οι ταινίες της εβδομάδας

<p><strong>Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος</strong></p>
<p>Όταν οι Εκδικητές (Avengers) κληθούν να αυτοπεριοριστούν μετά από μία σειρά καταστροφών, θα βρεθούν διχασμένοι. Υπάρχουν εκείνοι που επιθυμούν να συνεχίσουν να ορίζουν μόνοι τους τα του οίκου τους (όπως ο Captain America) και εκείνοι που ελπίζουν να προλάβουν τα χειρότερα (Iron Man). Στην ουσία πρόκειται για τις δύο πλευρές της Αμερικής: την αποικιοκρατικής λογικής Αμερική και την φιλελεύθερη Αμερική που οι δύο ήρωες ενσαρκώνουν υπέροχα. Παράλληλα, η ταινία αποτελεί μία απολαυστικότατη περιπέτεια με χιούμορ που θυμίζει περισσότερο τις ensemble ταινίες των Εκδικητών. Μπορεί ο Θορ και ο Χαλκ να λείπουν, αλλά έχει μπόλικους νέους ήρωες: ο Ant-Man εντάσσεται με εντυπωσιακό τρόπο στην ομάδα, ενώ γνωρίζουμε τους Black Panther και τον καινούριο Spider Man. Οι φαν των κόμικ θα μείνουν πολύ ικανοποιημένοι. Η ταινία προβάλλεται και σε 3D.<br /> <br /> Σκηνοθεσία: Άντονι και Τζο Ρουσο<br /> Πρωταγωνιστούν: Κρις Έβανς, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Σκάρλετ Γιόχανσον, Σεμπάστιαν Σταν, Τζέρεμι Ρένερ, Ντον Τσιντλ, Άντονι Μάκι, Πολ Μπέτανι, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Ντάνιελ Μπριλ</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/rU7KKFavaJg" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p><strong>Λευκοί Ιππότες</strong></p>
<p>Ο Ζακ (Βενσάν Λιντόν), είναι υπεύθυνος της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης (ΜΚΟ) Move for Kids, η οποία σχεδιάζει μια σημαντική αποστολή. Εκείνος και η ομάδα του, αναλαμβάνουν να μεταφέρουν 300 ορφανά, θύματα του εμφύλιου πολέμου, από το Τσαντ στη Γαλλία προκειμένου να υιοθετηθούν από γαλλικές οικογένειες. Παράλληλα, η Φρανσουάζ (Βαλερί Ντονζελί), μια ανεξάρτητη δημοσιογράφος, έχει προσκληθεί να καλύψει τηλεοπτικά αυτή την αποστολή καταγράφοντας με την κάμερά της τα γεγονότα ώστε να επικυρωθεί ο ουμανιστικός χαρακτήρας της επιχείρησης. Βιώνοντας όμως την σκληρή πραγματικότητα μιας χώρας σε πόλεμο και τις πολιτικές διαστάσεις του εγχειρήματος, σταδιακά τα μέλη της ΜΚΟ αλλά και η Φρανσουάζ, συνειδητοποιούν τις τακτοποιημένες πεποιθήσεις τους να τίθενται υπό αμφισβήτηση, καθώς έρχονται σταδιακά αντιμέτωποι με τα όρια και τις αληθινές διαστάσεις της ανθρωπιστικής παρέμβασης.</p>
<p>Ο αξιόλογος σκηνοθέτης, Γιοακίμ Λαφός (Πέρα από τη Λογική 2012), επιστρέφει με τη νέα του ταινία «Λευκοί Ιππότες» (2015), έχοντας στη διάθεση του ένα υπέροχο σύνολο ηθοποιών, εκ των οποίων ξεχωρίζει ο σπουδαίος Βενσάν Λιντόν. Στον αντίποδα του μελοδραματισμού, ο Βέλγος δημιουργός ρίχνει με οξυδέρκεια και πολιτική αιχμηρότητα την κοφτερή ματιά του στα παρασκήνια των καλών προθέσεων της Δύσης και δε διστάζει να επιτεθεί στη νέα ανθρωπιστική αποικιοκρατία σε μια ταινία επίκαιρη όσο ποτέ, γεμάτη αναλογίες με τη στάση της Ευρώπης στο προσφυγικό ζήτημα.</p>
<p>«Σε αυτή την ταινία όλα ήταν μεγαλύτερα από ο,τιδήποτε είχα κινηματογραφήσει πιο πριν, τα τοπία, τα απομακρυσμένα μέρη και οι κινήσεις της κάμερας. Η λύση μου ήταν να πιαστώ από τους χαρακτήρες και να τους ακολουθήσω σε όλη τους την πολυπλοκότητα μέχρι που βρήκα την ακρίβεια στη φόρμα που αναζητούσα. Είχα στο νου μου τα μαθήματα που πήρα από τον Σίντνεϋ Λιούμετ, τους αδερφούς Νταρντέν και τον Μορίς Πιαλά. Η αλήθεια των χαρακτήρων φτιάχνει μια ταινία. Σαν γλύπτης, πρέπει να σμιλεύεις την πέτρα μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια.» – Γιοακίμ Λαφός</p>
<p>Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Λαφός<br /> Πρωταγωνιστούν: Βενσάν Λιντόν, Βαλερί Ντονζελί, Λουίζ Μπουργκόιν</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/9dfM53jP0yI" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p><strong>Theeb, ο λύκος της ερήμου</strong></p>
<p>Στην Χιτζάζ, επαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στη διάρκεια του Α Παγκοσμίου Πολέμου, ένα αγόρι βεδουίνος και ο αδελφός του, αναλαμβάνουν να οδηγήσουν έναν Βρετανό στρατιώτη. Όταν η ομάδα πέφτει θύμα ενέδρας, το αγόρι θα βρεθεί πρόωρα στο κατώφλι της ενηλικίωσης. Με μία ώριμη ερμηνεία από τον νεαρό Τζασίρ Έιντ αλ-Χουιετάτ, η ταινία ξεχωρίζει για τη φωτογραφία της και την λιτότητα του σεναρίου. Η εκδίκηση, ο φόβος, η αδελφική αγάπη, η ενηλικίωση είναι τα βασικά θέματα της ταινίας. Θέματα με τα οποία έχουν καταπιαστεί πολλοί σκηνοθέτες στην ιστορία του σινεμά. Ωστόσο, ο σκηνοθέτης Νατζί Αμπού Νογουάρ παρουσιάζει έναν πλούτο συναισθημάτων, κυρίως μέσα από τα βλέμματα και τις κινήσεις των ηρώων του.<br /> <br /> Σκηνοθεσία: Νατζί Αμπού Νογουάρ<br /> Πρωταγωνιστούν: Τζασίρ Έιντ, Χασάν Ματλάγκ, Χουσεΐν Σαλαμέχ</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/_eoe73aFXuU" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p><strong>SMAC</strong></p>
<p>Μία γυναίκα που πάσχει από καρκίνο αποφασίζει να προσκαλέσει στο σπίτι της έναν άστεγο. Η σχέση τους περνά από διάφορες φάσεις, καθώς η πρώτη έρχεται αντιμέτωπη με μία νέα καθημερινότητα, αποτέλεσμα και της ασθένειάς της. Ο σκηνοθέτης Ηλίας Δημητρίου χρησιμοποιεί τα κλισέ προς όφελος της ταινίας, δημιουργώντας ένα τρυφερό πορτραίτο μιας σχέσης μεταξύ δύο διαφορετικών χαρακτήρων. Η τρυφερή ερμηνεία της Βαγγελιώς Ανδρεαδάκη (για την ταινία η ηθοποιός κέρδισε βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου) αποτελεί άλλο ένα ατού της ταινίας. </p>
<p>«Η ηρωίδα δεν αναζητά την ελπίδα. Φοβάται. Φοβάται τον θάνατο που βλέπει να έρχεται, αλλά αυτό που φοβάται περισσότερο είναι το ότι θα τον αντιμετωπίσει μόνη της. Έτσι προσπαθεί να πιαστεί από οποιαδήποτε σανίδα σωτηρίας βρίσκει μπροστά της, και τα κάνει θάλασσα πληγώνοντας τον εαυτό της και τους γύρω της. Η ανάγκη της αυτή την φέρνει αντιμέτωπη με τον εαυτό της και το παρελθόν της. Κι αυτό που καταφέρνει δεν είναι το να αλλάξει την κοσμοθεωρία της, αλλά το να συμβιβαστεί και να αποδεχτεί αυτό που της συμβαίνει. Και αυτό δεν είναι καθόλου λίγο.» – Ηλίας Δημητρίου</p>
<p>Σκηνοθεσία: Ηλίας Δημητρίου<br /> Πρωταγωνιστούν: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιάννης Κοκιασμένος</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/VklTrhmGuZM" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p><strong>Ο Ήχος της Σιωπής (Louder than Bombs)</strong></p>
<p>Τρία χρόνια μετά τον αναπάντεχο θάνατο της πολεμικής ανταποκρίτριας Ιζαμπέλ Ριντ (Ιζαμπέλ Ιπέρ), μία εκδήλωση που γίνεται στη μνήμη της, θα φέρει ξανά κοντά τον σύζυγο της Τζιν (Γκάμπριελ Μπερν) και τους δυο γιους τους, τον μεγαλύτερο της, Τζόνα (Τζέσε Άιζενμπεργκ) και τον ακοινώνητο νεαρό αδελφό του, Κόνραντ (Devin Druid). Ένα βαθιά κρυμμένο μυστικό θα έρθει στην επιφάνεια και οι τρεις άντρες θα πρέπει να κοιτάξουν ο ένας τον άλλο και να επαναπροσδιορίσουν τους εαυτούς τους. Με τους τρεις τους να βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη, ο Τζιν προσπαθεί απεγνωσμένα να επανασυνδεθεί με τους δυο γιους του, αλλά εκείνοι παλεύουν να συμφιλιωθούν με τα συναισθήματά τους για τη γυναίκα που θυμούνται με τόσο διαφορετικό τρόπο.</p>
<p>Ο Γιοακίμ Τρίερ (γεννηθείς το 1974) είναι διεθνώς καταξιωμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος ( Reprise – 2006, Όσλο, 31 Αυγούστου – 2011). Tο χαμηλών τόνων δράμα «Ο Ήχος της Σιωπής», σηματοδοτεί την πρώτη αγγλόφωνη ταινία, του Νορβηγού σκηνοθέτη. Τα αρσενικά μέλη μιας δυσλειτουργικής οικογένειας συναντιούνται ξανά, τρία χρόνια μετά τον θάνατο της συζύγου / μητέρας τους. Στους κεντρικούς ρόλους συναντάμε τους: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Γκάμπριελ Μπερν, Τζέσε Άιζενμπεργκ και Ντέιβιντ Στράδερν. Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της, πέρσι τον Μάιο, στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 68ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, ενώ στη συνέχεια απέσπασε μεταξύ άλλων, το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Στοκχόλμης. Στην Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε και τον Νοέμβριο, στο 56ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην ενότητα: «Ανοιχτοί Ορίζοντες». Μία αξιόλογη δημιουργία, με πρωτότυπο σενάριο και καλές ερμηνείες από τους τέσσερις πρωταγωνιστές της.</p>
<p>Σχετικά με τον τίτλο της ταινίας, ο σκηνοθέτης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ψάχναμε έναν τίτλο που θα αντιπροσώπευε τη ζωή μιας οικογένειας της οποίας η φιλόδοξη μητέρα εργάζεται στο εξωτερικό ως πολεμική ανταποκρίτρια. Η μη συγκρισιμότητα του πόνου είναι κάτι που βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον. Φυσικά, αυτός είναι κι ο τίτλος του πρώτου άλμπουμ των Smiths, όταν έφταναν στην Αμερική για πρώτη φορά. Η ταινία δεν αφορά ούτε τον πόλεμο ούτε τους Smiths φυσικά. Ανακάλυψα ωστόσο ότι οι Smiths δανείστηκαν τον τίτλο από την Αμερικανίδα ποιήτρια Ελίζαμπεθ Σμαρτ και το βιβλίο της By Grand Central Station I Sat Down and Wept. Μου αρέσει που αυτές οι λέξεις έχουν αμερικανική προέλευση, καθώς η ταινία γυρίστηκε στις Η.Π.Α.».</p>
<p>Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Τρίερ<br /> Πρωταγωνιστούν: Γκάμπριελ Μπερν, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τζέσε Άιζενμπεργκ, Ντέβιν Ντρούιντ</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/NZi_7US_ZzA" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p><strong>Ψεύτης Ήλιος 3: Το Οχυρό</strong></p>
<p>Σοβιετική Ένωση, 1943. Επιστρέφοντας στη Μόσχα, ο στρατηγός Κότοφ θα βρει τη γυναίκα του ζωντανή αλλά με μια νέα οικογένεια. Ταυτόχρονα, θα δεχθεί από τον Στάλιν την πρόταση να ηγηθεί μιας αποστολής αυτοκτονίας. Με αντάλλαγμα την αποκατάσταση του ονόματός του, θα πρέπει να καθοδηγήσει ένα στράτευμα στην πολιορκία ενός απόρθητου γερμανικού οχυρού σε ρωσικό έδαφος. Ανακαλύπτοντας ότι όλα έχουν πλέον αλλάξει, θα πρέπει για ακόμα μια φορά να αγωνιστεί για το όνομά του, την τιμή και την αγάπη της γυναίκας και της κόρης του.</p>
<p>Το 1994, ο «Ψεύτης Ήλιος» έκανε την εμφάνισή του στις αίθουσες, αποσπώντας το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών. Δύο δεκαετίες μετά, ο Ρώσος σκηνοθέτης Νικίτα Μιχάλκοφ, επιστρέφει στο σύμπαν και στους χαρακτήρες που δημιούργησε, μ' ένα επικών διαστάσεων δίπτυχο ταινιών: Ψεύτης Ήλιος 2: Η Έξοδος και Ψεύτης Ήλιος 3: Το Οχυρό. Ο δημιουργός, ακολουθεί τη μοίρα των ηρώων του στην ταραγμένη Σοβιετική Ένωση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μια χώρα που κινδυνεύει εξίσου από τις καταπιεστικές πρακτικές του Στάλιν και τη ναζιστική εισβολή. Δύο δεκαετίες μετά τον πολυβραβευμένο «Ψεύτη Ήλιο», ο Νικίτα Μιχάλκοφ ανασυνθέτει και ακολουθεί την οδύσσεια του συνταγματάρχη Κότοφ σ' ένα πολεμικό έπος που κόστισε 55 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας το την ακριβότερη ρωσική ταινία που γυρίστηκε ποτέ. Η πολεμική υπερπαραγωγή προκάλεσε στη χώρα της σχόλια και πολεμικές τόσο από άλλους σκηνοθέτες όσο και από κριτικούς, κυρίως λόγω του μεγάλου προϋπολογισμού και των πολιτικών πεποιθήσεων του δημιουργού της.</p>
<p>Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιχάλκοφ<br /> Πρωταγωνιστούν: Νικήτα Μιχάλκοφ, Όλεγκ Μένσικοφ, Ναντέζντα Μιχάλκοβα</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/M-P66D3bIDw" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p><strong>Ο προφήτης</strong></p>
<p>Ένας στρατιώτης φτάνει σε ένα μοναστήρι, αναζητώντας τον πατέρα του. Εκεί θα γνωρίσει τον Προφήτη, έναν ηλικιωμένο άνδρα και ένα νεαρό αγόρι που αρνούνται να πολεμήσουν και θα δει ότι γνωρίζουν πράγματα για αυτόν. Από τεχνικής άποψης, η ταινία του Δημήτρη Πούλου παρουσιάζει ενδιαφέρον, ωστόσο το σενάριο αποτελεί ουσιαστικά μια συρραφή μεγαλοστομιών και ψευδοφιλοσοφίας.<br /> <br /> Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πούλος<br /> Πρωταγωνιστούν: Μενέλαος Χαζαράκης, Στίβεν Κρίστοφερ, Γιώργος Χρανιώτης</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/db6u7Hg1Qis" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p><strong>Friend</strong><strong> </strong><strong>Request</strong><strong><br /> <br /> </strong>Η Λόρα είναι μια δημοφιλής φοιτήτρια που ζει μια συνηθισμένη φοιτητική ζωή, μοιράζοντας την με τους φίλους της στο Facebook. Όταν θα αποδεχθεί ένα αίτημα φιλίας από μια μοναχική κοπέλα στην τάξη της, την Μαρίνα, χωρίς να το θέλει, θα θέσει σε κίνηση μια τρομακτική κατάρα. Η Μαρίνα πεθαίνει ξαφνικά, αλλά η σελίδα της στο Facebook συνεχίζει να παρενοχλεί την Λόρα και τους φίλους της. Πολύ σύντομα, η online παρενόχληση τους γίνεται πραγματικός κίνδυνος για τις ζωές τους. Όταν ένας μετά τον άλλο, οι φίλοι της αρχίζουν να παθαίνουν φρικιαστικά ατυχήματα, η Λόρα αποφασίζει να λύσει το μυστήριο της κατάρας.<strong><br /> </strong><br /> Σκηνοθεσία: Σάιμον Βερχόφεν<br /> Πρωταγωνιστούν: Αλίσια Ντέμπναμ Κερ, Μπριτ Μόργκαν, Κόνορ Πάολο, Γουίλιαμ Μόουζλι</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/nWRqxR4K3n8" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p> </p>
<p>Πηγή: in.gr, tvxs.gr</p>

Σχετικά άρθρα