Έχετε δυσκοιλιότητα; Οι βασικοί τρόποι αντιμετώπισης και ανακούφισης

6 Μαΐου 2016

Δυσκοιλιότητα:

Πρόληψη και Αντιμετώπιση

Σε 1,7 εκατομμύρια υπολογίζεται ότι ανέρχεται ο αριθμός των Ελλήνων που πάσχουν από χρόνια δυσκοιλιότητα. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες καθώς και η έλλειψη άσκησης έχουν συμβάλει ώστε το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας να λάβει αυτές τις διαστάσεις.

 

Τι είναι η δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι σύμπιωμα και όχι ασθένεια. Χαρακτηρίζεται από έντονη δυσκολία κατά την κένωση, αίσθημα ατελούς κένωσης, σκληρό κόπρανα και λιγότερες από 3 κενώσεις την εβδομάδα.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Η αλλαγή στη συχνότητα των κενώσεων, θα πρέπει πάντα να διερευνάται.

Συχνότητα...

Επιδημιολογική μελέτη του Ελληνικού Ιδρύματος Γαστρεντερολογίας και Διατροφής (ΕΛ.Ι.ΓΑΣΤ.) έδειξε ότι:

η συχνότητα εμφάνισης της δυσκοιλιότητας, κατά το τελευταίο έτος, έφτασε στο 16%

το 20% των ερωτηθέντων έχουν εμφανίσει δυσκοιλιότητα τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους

μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης δυσκοιλιότητας εμφανίζουν οι γυναίκες (21% έναντι 11% στους άντρες), οι ηλικιωμένοι, οι δημόσιοι υπάλληλοι και τα "ομα μη φυσιολογικού βάρους

Μη φαρμακευτική αντιμετώπιση

Ιδιαίτερη σημασία στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, διαδραματίζουν οι διατροφικές συνήθειες, η φυσική δραστηριότητα και ο τρόπος ζωής. 0 ασθενής, είναι σημαντικό να τροποποιεί σταδιακό τις συνήθειες που επιβαρύνουν την κατάστασή του.

Συμβουλές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας:

Διασφαλίστε ποικιλία και θρεπτικότητα στη διατροφή σας. Η πρόληψη της δυσκοιλιότητας επιτυγχάνεται μόνο όταν οι διατροφικές συνήθειες διασφαλίζουν στον οργανισμό όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Φροντίστε να καταναλώνετε την συνιστώμενη ποσότητα φυτικών ινών ημερησίως. Σύμφωνα με οδηγίες που εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γαστρεντερολογίας (WG0) το 2010, η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών είναι 25γρ.

Αυξήστε σταδιακά την ποσότητα των φυτικών ινών που προσλαμβάνετε.

Με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν οι κοιλιακοί πόνοι, το πρήξιμο και ο μετεωρισμός. Προσοχή στις υπερβολές, γιατί η μεγάλη πρόσληψη φυτικών ινών μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Προτιμήστε τις αδιάλυτες φυτικές ίνες (δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης), σε σύγκριση με τις διαλυτές (βρώμη, κριθάρι, φρούτα, λαχανικά, όσπρια). Αυξάνουν το βάρος των κοπράνων και μειώνουν τον χρόνο διέλευσης από τον γαστρεντερικό σωλήνα.

Αυξήστε ταυτόχρονα την πρόσληψη νερού σε 1,5-2 λίτρα νερού ημερησίως.

Βάλτε στην καθημερινή σας διατροφή: Λαχανικά (μαρούλι και χόρτα), φρούτα (ακτινίδια, φράουλες, σύκα) και αποξηραμένα φρούτα, όσπρια και λαδερά φαγητά (μπάμιες και φασολάκια).

Αυξήστε την κατανάλωση προβιοτικών τροφίμων (γιαούρτι, τυρί, κεφίρ, ξινόγαλο)

Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα. Το περπάτημα μπορεί να αποβεί εξαιρετικά χρήσιμο.

Προσπαθήστε να διατηρείτε σταθερή την ώρα της κένωσης.

 

Φαρμακευτική αντιμετώπιση...

Τα καθαρτικά αποτελούν την πρώτη φαρμακευτική επιλογή στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, δρουν με ποκίλους τρόπους, ενώ δεν είναι όλα το ίδιο δραστικά σε όλους τους ασθενείς.

Τελευταία εξέλιξη στη φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας αποτελούν νεότεροι φαρμακευτικοί παράγοντες, οι οποίοι αυξάνοντας την εντερική κινητικότητα, αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της χρόνιας δυσκοιλιότητας σε μια μεγάλη ομάδα ασθενών.

Για να ανακουφιστείτε από τα πολλαπλά ενοχλητικά συμπτώματα της δυσκοιλιότητας συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Κουσιουράκη Παρασκευή από το Ελληνικό Ίδρυμα Γαστρεντερολογίας και Διατροφής 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...