Πονάω στην πλάτη τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνω;

4 Μαρτίου 2013


Είτε ως σφάχτης, είτε ως συνεχής ενόχληση ο πόνος στην πλάτη ταλαιπωρεί πολλές από εμάς. Οι επιστήμονες μάλιστα λένε πώς 8 στους 10 κάποια στιγμή στη ζωή τους έρχονται αντιμέτωποι με το πρόβλημα αυτό. Καθημερινά ακούμε πολλές συμβουλές για την αντιμετώπιση του πόνου. Ποιες από αυτές είναι μύθοι και ποιες ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα;

1. Κάτσε ίσια στην καρέκλα σου!

Είναι γεγονός πως το να καμπουριάζετε βλάπτει την πλάτη σας, αλλά το να κάθεστε ίσια και ακίνητοι στην καρέκλα για πολλή ώρα μπορεί να είναι εξίσου επώδυνο.


Δυο πρακτικές συμβουλές:


Αν περνάτε πολλές ώρες της ημέρας καθιστοί, τότε δοκιμάστε να καθίσετε με τα πόδια στο έδαφος και με την πλάτη σας να σχηματίζει μία ελαφριά καμπύλη. Ακόμη καλύτερα, προσπαθήστε να σταθείτε όρθιοι κάποιες φορές μέσα στη μέρα, όταν μιλάτε στο τηλέφωνο ή όταν διαβάζετε έγγραφα της δουλειάς.


2. Μην σηκώνεις βαριά αντικείμενα!

Δεν είναι απαραίτητα επιβλαβές το να σηκώνετε βάρος, αλλά το πώς το σηκώνετε. Φυσικά, θα πρέπει να αποφεύγετε να σηκώνετε οποιοδήποτε αντικείμενο είναι πολύ βαρύ για εσάς, αλλά όταν πρόκειται να σηκώσετε ένα αντικείμενο λυγίστε με την πλάτη ίσια και το κεφάλι ψηλά και στη συνέχεια σηκωθείτε χρησιμοποιώντας τα πόδια σας για να σηκώσετε το βάρος.  Μην γυρίσετε ή λυγίσετε το κορμί σας την ώρα που σηκώνετε βάρος γιατί τότε θα τραυματίσετε την πλάτη σας.


3. Ξάπλωσε και θα σου περάσει!


Σαφώς και η ξεκούραση μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τον οξύ πόνο στην πλάτη, αλλά είναι μύθος το ότι πρέπει να μείνετε για αρκετό χρονικό διάστημα στο κρεβάτι. Μάλιστα, μία ή δυο μέρες στο κρεβάτι μπορούν να επιδεινώσουν τον πόνο στην πλάτης σας.


4. Σίγουρα κάπου έχεις χτυπήσει αν πονάς στην πλάτη!


Δεν ισχύει ότι ο πόνος στην πλάτη προέρχεται αποκλειστικά και μόνο από τραυματισμό. Ο εκφυλισμός του δίσκου, ασθένειες, λοιμώξεις ακόμη και κληρονομικές παθήσεις είναι μερικές από τις αιτίες στις οποίες μπορεί να οφείλεται ο πόνος στην πλάτη.


5.Όσο πιο σταθερό το στρώμα, τόσο το καλύτερο!


Άτομα που κοιμούνται σε στρώμα μέσης σκληρότητας έχουν λιγότερους πόνους στην πλάτη από αυτούς που κοιμούνται σε στρώματα σκληρά και σταθερά, σύμφωνα με ισπανική μελέτη. Παρόλα αυτά, ανάλογα με τις ανάγκες και τις συνήθειες στον ύπνο του καθενός, η επιλογή στρώματος μπορεί να διαφέρει.


6. Πρέπει να χάσεις κιλά!  Τα πολλά κιλά επιβαρύνουν την πλάτη


Εδώ δε μπορούμε να φέρουμε καμία αντίρρηση. Το να διατηρείτε μία καλή σωματική κατάσταση μπορεί να αποτρέψει τους πόνους στην πλάτη. Οι πόνοι στην πλάτη είναι πολύ κοινοί σε άτομα αγύμναστα με παραπανίσια κιλά και ειδικά σε αυτά που όλη την εβδομάδα ακολουθούν καθιστική ζωή και το Σαββατοκύριακο αποφασίζουν να αναλάβουν δράση. Όπως, λοιπόν, μαντεύετε η παχυσαρκία επιβαρύνει σημαντικά την πλάτη.


Πηγή: Webmd.com

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τριμερής Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ
Τα νέα της ημέρας
13:47 Τριμερής Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ