Οσφυαλγία. Πού οφείλεται ο έντονος πόνος στην πλάτη;

4 Ιουνίου 2013


Ο πόνος στο κάτω μέρος της πλάτης, η οσφυαλγία, είναι μία πάθηση που ταλαιπωρεί άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών δυσκολεύοντας τη καθημερινότητά τους. Ποιο είναι, όμως, οι παράγοντες που οδηγούν στην κατάσταση αυτή και τι μπορούμε να κάνουμε για να την αντιμετωπίσουμε;

Τι είναι η οσφυαλγία;

Η οσφυαλγία είναι ο έντονος πόνος χαμηλά στην πλάτη και είναι ένα πρόβλημα που όλοι σχεδόν θα αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Το κάτω μέρος της πλάτης ονομάζεται οσφυϊκή περιοχή και ο πόνος στο σημείο αυτό μπορεί να γίνει τόσο δυνατός ώστε να σας εμποδίσει ακόμη και να εργαστείτε.



Με ποια συμπτώματα εμφανίζεται η οσφυαλγία;

Τα συμπτώματα ξεκινούν από έναν μαλακό πόνο και φτάνουν μέχρι τον «σφάχτη». Ο πόνος μπορεί να είναι τόσο έντονος που να δυσκολεύεστε να σταθείτε όρθιοι. Αν ο πόνος αυτός διαρκεί περισσότερο από τρεις μήνες, θεωρείται χρόνιος. Εάν δεν βλέπετε βελτίωση μέσα σε 72 ώρες, θα πρέπει να συμβουλευτείτε ένα γιατρό. Τα συμπτώματα που δείχνουν ότι πρέπει να ζητήσετε αμέσως τη βοήθεια ενός γιατρού είναι αν ο πόνος στην πλάτη σας συνδυάζεται με προβλήματα στο  έντερο ή στην ουροδόχο κύστη, με αδυναμία στα πόδια, με πυρετός και πόνος κατά τον βήχα ή την ούρηση.

Πού οφείλεται η οσφυαλγία;

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν οσφυαλγία, οι σημαντικότεροι από τους οποίους είναι οι εξής:

Η εργασία σας.  Εάν η περιλαμβάνει το σήκωμα ή το τράβηγμα βάρους ή οτιδήποτε στρίβει τη σπονδυλική στήλη μπορεί να συμβάλλει στον πόνο της πλάτης. Ωστόσο, αν κάθεστε σε ένα γραφείο όλη την ημέρα διατρέχετε τον ίδιο κίνδυνο, ειδικά αν καρέκλα σας είναι άβολη.  

Η τσάντα σας. Αν περνάτε την τσάντα σας πάνω από τον ώμο σας καταπονείτε σημαντικά την πλάτη σας, ειδικά αν η τσάντα είναι βαριά και την φοράτε όλη την ημέρα.

Η γυμναστική σας. Η υπερβολή στο γήπεδο ή στο γυμναστήριο είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες των καταπονημένων μυών που οδηγούν σε οσφυαλγία. Φροντίστε να ακολουθείτε τις συμβουλές ενός επαγγελματία για να αποφύγετε τέτοιου είδους προβλήματα

Η στάση του σώματός σας. Η πλάτη σας πρέπει να είναι ίσια ακόμη και όταν κάθεστε στην καρέκλα. Με την κατάλληλη οσφυϊκή υποστήριξη για το κάτω μέρος της πλάτης σας, θα αποφύγετε τους πόνους.

Δισκοκήλη.  Οι σπόνδυλοι της σπονδυλικής στήλης να δένουν σαν ζελέ τους δίσκους που είναι επιρρεπείς στη φθορά από τη γήρανση ή τους τραυματισμούς. Η ρήξη ενός δίσκου μπορεί πιέσει τα νωτιαία νεύρα. Πρόκειται δηλαδή για μία κήλη δίσκου που μπορεί να προκαλέσει έντονο πόνο.



Χρόνιες Παθήσεις.  Διάφορες χρόνιες παθήσεις μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλό πόνο στην πλάτη. Μερικές από αυτές είναι: η σπονδυλική στένωση, η σπονδυλίτιδα  και η  ινομυαλγία.  

Πώς θεραπεύεται η οσφυαλγία;

Διάφορες μέθοδοι και πρακτικές είναι διαθέσιμες για την αντιμετώπιση της οσφυαλγίας. Με την καθοδήγηση του γιατρού σας θα ξεκινήσετε αυτή που κρίνεται κατάλληλη για εσάς.

Φαρμακευτική αγωγή.  Ο ήπιος πόνος στην πλάτη ανακουφίζεται με αναλγητικά, όπως η παρακεταμόλη, η ιβουπροφένη ή ναπροξένη. Οι παυσίπονες κρέμες συνίστανται για τους μυϊκούς πόνους, ενώ για τον έντονο χρόνιο πόνο συνταγογραφούνται τα ανάλογα φάρμακα.

Ενέσεις. Αν απλούστερες θεραπείες και τα φάρμακα δεν βοηθούν, ο γιατρός σας μπορεί να συστήσει ενέσεις στην πλάτη. Οι ενέσεις για τον πόνο στην πλάτη συνήθως περιέχουν στεροειδή φάρμακα.

Χειρουργική επέμβαση. Αν ο χρόνιος πόνος δεν υποχωρεί, δυσκολεύει την καθημερινότητά σας και όλες οι άλλες θεραπείες δεν προσφέρουν ανακούφιση, θα συζητήσετε με τον γιατρό σας τη λύση της χειρουργικής επέμβαση.

Φυσικοθεραπεία. Ένα πρόγραμμα αποκατάστασης μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τους μύες σας και να επανέλθετε στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Μασάζ. Μελέτες που δείχνουν ότι το μασάζ μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της χρόνιας οσφυαλγίας. Μετά από 10 εβδομάδες, οι άνθρωποι που έκανα εβδομαδιαία μασάζ είχαν λιγότερο πόνο και ήταν σε  θέση  να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές δραστηριότητές τους.

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ