Γιατί δεν κοιμάμαι καλά;

22 Νοεμβρίου 2012


Το Υπουργείο Υγείας εξέδωσε 10«εντολές» για καλό ύπνο. Εσείς δεν έχετε παρά να τις τηρήσετε…

Ένας στους δύο Έλληνες έχει χάσει πια τον ύπνο του. Οι αϋπνίες, η πιο συχνή διαταραχή ύπνου, «τρέφονται»  υπερβολικά από το άγχος και την ανασφάλεια της εποχής, αλλά και από κάποιες αγαπημένες μεν πλην βλαβερές συνήθειες που αφορούν κυρίως τις διατροφικές μας επιλογές.

1. Καθιερώστε μια τακτική ώρα που πέφτετε για ύπνο και μια τακτική ώρα που ξυπνάτε.

2. Αν σας αρέσει ο μεσημεριανός ύπνος,φροντίστε να μην υπερβαίνει τα 45 λεπτά.

3. Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα, τουλάχιστον  4ώρες πριν από τον ύπνο.

4. Αποφύγετε την καφεΐνη 6 ώρες πριν από τον ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να καταναλώνετε  καφέ, τσάι και πολλά αναψυκτικά, καθώς και τη σοκολάτα.

5. Αποφύγετε τα βαριά, πικάντικα ή πλούσια σε πρόσληψη ζάχαρης τρόφιμα 4 ώρες πριν από τον ύπνο. Προτιμήστε ένα ελαφρύ σνακ πριν πέσετε στο κρεβάτι.

6. Να ασκείστε τακτικά, αλλά όχι αμέσως πριν κοιμηθείτε.

7. Φροντίστε το κρεβάτι σας να είναι άνετο.

8. Φροντίστε το δωμάτιο σας να αερίζεται καλά και να έχει σωστή θερμοκρασία.

9. Φροντίστε να αποκλείσετε πηγές θορύβου και φωτός. Κλείστε τηλεοράσεις και στερεοφωνικά μην αφήνετε ανοιχτό ούτε τον υπολογιστή.

10. Να θυμάστε πως το κρεβάτι μας είναι για τον ύπνο, όχι για εργασία ή αναψυχή.

Τέλος, να θυμάστε ότι ακόμα και μετά από μόλις τέσσερις ώρες ύπνου, ο εγκέφαλος έχει κερδίσει πολλά από τα σημαντικά οφέλη του ύπνου, μην αγχώνεστε για το αν θα είστε αποδοτικοί την επόμενη μέρα.

 

 

 

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace