Απόπειρα μεταφοράς υπηρεσιών υπουργείου Οικονομικών στο κτ. "Κεράνης"

17 Μαΐου 2016

Ανεκμετάλλευτο για 18 ολόκληρα χρόνια, παρά το κόστος της αγοράς και των μισθωμάτων, παρέμενε το κτίριο της πρώην εταιρείας «Κεράνης», αφού όσες απόπειρες είχαν γίνει από τις πολιτικές ηγεσίες διαφόρων υπουργείων, από το 1998, για μεταφορά εργαζομένων στο συγκεκριμένο συγκρότημα των 46.600 τετραγωνικών μέτρων «ναυάγησαν» με διάφορες αιτιολογίες.

Το εγχείρημα του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη να μεταφερθούν στο κτίριο του Κεράνη σε τρεις μήνες οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, μπορεί μεν να συναντά τις αντιδράσεις εκπροσώπων εργαζομένων, ωστόσο η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη, σύμφωνα με πληροφορίες, να προχωρήσει άμεσα στην αξιοποίηση κτιρίων που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο, καθώς η όλη προσπάθεια έγκειται στον περιορισμό και την εξοικονόμηση δαπανών.

Ανεξάρτητα από το αν τελικά θα μπορέσουν εκεί να μεταφερθούν από το Σεπτέμβριο οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, το ελληνικό δημόσιο είναι υποχρεωμένο από το 2013 έως το 2033, να καταβάλει μίσθωμα κάθε χρόνο που φθάνει τα 2.652.000 εκατ. ευρώ, ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί το κόστος των παγίων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και της δαπάνης ασφάλισης.

Τo κτίριο που αγοράσθηκε από το ελληνικό δημόσιο το 1988, έναντι του ποσού των 35 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 35 με 40 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν την ίδια περίοδο για την ανακατασκευή του, εντάχθηκε το 2013 σε χαρτοφυλάκιο 28 ακινήτων του ΤΑΙΠΕΔ.

Το συγκεκριμένο κτίριο ανακατασκευάστηκε αρχικά το 1998, προκειμένου να μεταφερθούν εκεί όλες οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, ωστόσο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που αντιδρούσαν στην απόφαση αυτή επικαλέστηκαν έλλειψη συγκοινωνιακής δομής, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο σχέδιο να αναβληθεί προσωρινά και να μπει στις καλένδες.

Μάλιστα οι εργαζόμενοι είχαν επικαλεστεί τότε έγγραφο του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος ότι δεν έχει υποβληθεί κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη για το υπάρχον κτίριο, ότι δεν γειτνιάζει με σταθμό και από πλευράς λεωφορειακής εξυπηρέτησης συνδέεται μόνο με τις δρομολογιακές γραμμές που διατρέχουν τη λεωφόρο Θηβών.

Απόπειρα για μετακόμιση των δικαστηρίων Πειραιά στο συγκεκριμένο κτίριο είχε γίνει το 2013 και από το υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά λόγω αντιδράσεων φορέων της πόλης του Πειραιά αλλά και του δικηγορικού συλλόγου της πόλης και αυτό το σχέδιο ναυάγησε.

Μάλιστα, ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου είχε αναθέσει στην εταιρεία ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ τη μελέτη, δημοπράτηση, επίβλεψη και παραλαβή του έργου προϋπολογισμού 759.713 ευρώ, ενώ υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών ΠΕΚΑ και Δικαιοσύνης, με την οποία καθορίστηκαν οι πολεοδομικοί όροι για την αναδιαρρύθμιση των χώρων.

Έπειτα, ωστόσο, από προσφυγή των δικηγόρων ότι το συγκεκριμένο κτίριο δεν ενδείκνυται για μεγάλες συναθροίσεις, που αφορούν ακροατήρια, αλλά μόνο για γραφεία, το δικαστήριο έκανε το αίτημα δεκτό και αυτή η απόπειρα έπεσε στο κενό.

Σύμφωνα πάντως με την τεχνική μελέτη της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ το κτίριο Κεράνης δεν έχει αποδειχθεί να έχει προβλήματα στατικής και αντισεισμικής μορφής, ενώ μάλιστα έχει αποδειχθεί ότι έχουν γίνει όλες οι στατικές ενισχύσεις, προκειμένου να μην υπάρξει πιθανό πρόβλημα στο μέλλον.

Ο βασικός φέρων οργανισμός είναι με οπλισμένο σκυρόδεμα με πρόσθετες σημαντικές αντισεισμικές ενισχύσεις από τοιχώματα βαριάς κατασκευής, από δομικό χάλυβα, χαλύβδινα υποστυλώματα και συνδέσμους. Επίσης όλες οι παρεμβάσεις έχουν γίνει βάσει συγκεκριμένων μελετών και με γνώμονα την αύξηση της στατικής-σεισμικής αντοχής του.

Ανάλογη απόπειρα για μεταφορά των υπηρεσιών του, που βρίσκονται διασκορπισμένες σε 11 διαφορετικά κτίρια και το ετήσιο κόστος τους συνολικά για μισθώματα αγγίζει περίπου τα 4 εκατ. ευρώ (τα στοιχεία είχε επικαλεστεί ο πρώην υπουργός Μάξιμος Χαρακόπουλος στη Βουλή), είχε γίνει και το 2013 και από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ωστόσο ούτε αυτή κατέστη δυνατή.

Το κτίριο Κεράνης περιλαμβάνει δύο υπόγεια, 6 υπέργειους ορόφους, ενώ η επιφάνεια του κτιρίου αγγίζει τα 46.600m2 και το οικόπεδο έχει εμβαδόν 15.500m2.

Περιλαμβάνει 506 θέσεις στάθμευσης (248 υπαίθριες και 250 στεγασμένες). Στο ισόγειό του, εκτός από τους χώρους υποδοχής και εργασίας υπάρχουν χώροι ιατρείου και κυλικείου. Στο δώμα υπάρχουν εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά τόξα για την ενεργειακή υποστήριξη του κτιρίου.

Πηγή: ΑΠΕ, ΜΠΕ, enikos.gr

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ