Τι θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου: Το πρόγραμμα (α' μέρος)

20 Μαΐου 2016

Εβδομήντα και πλέον παραγωγές μετρήσαμε -σημειώνει το athinorama.gr- στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου που ξεκινά στις 10/6 και ολοκληρώνεται στις 20/8. Ο νέος επικεφαλής του Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος κρατά το διεθνή χαρακτήρα της διοργάνωσης, φέρνοντας στην Αθήνα τον Ρομέο Καστελούτσι, τον Ροντρίγκο Γκαρσία και τους Needcompany, αναδεικνύει την ελληνική δημιουργία και, μεταξύ άλλων, τιμά τον Σαίξπηρ με παραστάσεις και προβολές.

Με τη Δήμητρα Κονδυλάκη για το ελληνικό θέατρο, τη Στεριανή Τσιντζιλώνη για το χορό, την Τζωρτζίνα Κακουδάκη για τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τον Ματίας φον Χαρτζ για τις διεθνείς παραγωγές. Το Φεστιβάλ, με μια διάθεση εξωστρέφειας και επιδιώκοντας ένα άνοιγμα ταυτόχρονα γεωγραφικό και κοινωνικό, κατεβαίνει στην Επίδαυρο με παραστάσεις αρχαίου δράματος και στη Μικρή Επίδαυρο με ένα πρόγραμμα που μοιράζεται σε μουσική και θέατρο, ενώ για την Αθήνα ο στόχος είναι να απλωθεί σ’ ολόκληρη την πόλη, από στοές μέχρι στέκια μεταναστών. Ήδη από φέτος πάντως οι εκδηλώσεις θα φιλοξενηθούν εκτός από Ηρώδειο και Πειραιώς, στο Εθνικό Θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

Στο Εθνικό Θέατρο έρχεται ο Ρομέο Καστελούτσι: Αυτή είναι μια μεγάλη στιγμή του Φεστιβάλ. Ο ρηξικέλευθος Ιταλός σκηνοθέτης θα παρουσιάσει με το «Julius Caesar. Spared parts and the fox said to the Crow» (17-20/6), ένα κομμάτι της σπουδής του πάνω στον Ιούλιο Καίσαρα. Η παράστασή του αποτελεί μέρος του αφιερώματος που κάνει το Φεστιβάλ στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ, το οποίο περιλαμβάνει ακόμα τον «Άμλετ» σε σκηνοθεσία του Λιθουανού Οσκάρας Κορσουνόβας (25-26/6) στην Πειραιώς 260 και την όπερα «Μάκβεθ» του Νοτιοαφρικανού ακτιβιστή σκηνοθέτη Μπρέντ Μπέιλι, ο οποίος τοποθετεί τη δράση στο Κογκό (οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν). 

Υπάρχουν όμως αρκετά ακόμη «γνωστά και μεγάλα ονόματα» της διεθνούς θεατρικής σκηνής που επιστρέφουν φέτος στο Φεστιβάλ. Προεξάρχον, το «enfant terrible» του σύγχρονου θεάτρου, ο Αργεντινός θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης Ροντρίγκο Γκαρσία που δίχασε πριν από μερικά χρόνια το ελληνικό κοινό με το «Golgota picnic». Τώρα, στην Πειραιώς 260, θα παρουσιάσει την τελευταία του παραγωγή με τίτλο «4», μια σκηνική σύνθεση για ένα θέμα-ταμπού: την παιδική σεξουαλικότητα (4-5/7). 

Στον ίδιο χώρο, η συντοπίτισσά του, Λόλα Αρίας, από τις πιο δημιουργικές παρουσίες της θεατρικής πρωτοπορίας της κεντροευρωπαϊκής σκηνής –μας τη σύστησε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στο φεστιβάλ Transitions 3– έρχεται για να διατυπώσει την άποψη πως «Memory is a minefield» («Η μνήμη είναι ένα ναρκοπέδιο») με μια lecture performance για τη συλλογική μνήμη (28-29/6). Lecture performance είναι και το «The Dark Manifesto» (27-28/7) για το τέλος των μανιφέστων στον 21ο αιώνα της ελληνικής ομάδας Detach, στην οποία συμπράττουν καλλιτέχνες από τρία γνωστά καλλιτεχνικά σχήματα: Blitz (Γιώργος Βαλαής), The Erasers (Voltnoi Brege) και drog_A_tek (Μάκης Κεντεποζίδης, Στέφανος Κωνσταντινίδης, Θάλεια Ιωαννίδου). 

Αγαπημένη του φεστιβαλικού κοινού η βέλγικη ομάδα Needcompany επιστρέφει στην Πειραιώς 260 για να παρουσιάσει το «The blind poet», που αναφέρεται στη ζωή δύο ποιητών, του τυφλού Άραβα Αμπού αλ’ αλά αλ Μααρί, δημοφιλή το 10o και τον 11ο αιώνα, και της ανατρεπτικής Βαλιάντα μπιν αλ Μουστακφί από την αραβική Ανδαλουσία, που έγραψε κατά τον 11ο αιώνα (28-29/6). Στο Rex του Εθνικού, ο βραβευμένος Ελβετός σκηνοθέτης Μίλο Ράου παρουσιάζει την παράσταση-ντοκουμέντο «Dark Ages» (25-26/7) που εξετάζει την πρόσφατη ιστορία των πολέμων στην Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, εστιάζοντας στις προσωπικές αφηγήσεις των ανθρώπων.

«Μας ενδιαφέρει το ελληνικό στο μέτρο που ανάγεται στο παγκόσμιο. Μας ενδιαφέρει η “ελληνική ιδιαιτερότητα” στο μέτρο που ξεκλειδώνει το δραματικό παρόν της εποχής μας», μας δίνει το στίγμα των ελληνικών συμμετοχών η Δήμητρα Κονδυλάκη, σύμβουλος σύγχρονου ελληνικού έργου στο Φεστιβάλ. Τον τελευταίο καιρό και, στη χώρα μας πολλές, διαφορετικής θεατρικής κατεύθυνσης παραστάσεις έχουν αποφασίσει ν’ ανοίξουν σκοτεινές σελίδες της σύγχρονης κοινωνίας αλλά και της πολιτικής ιστορίας και να βάλουν το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων. 

Αν δείτε τη θεματική των περισσοτέρων παραστάσεων του Φεστιβάλ θα διαπιστώστε πως οι περισσότερες λαμβάνουν υπόψη την παγκόσμια κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα. Σ’ αυτό το πλαίσιο ο Γιάννης Κακλέας με το «Σάρα Κέιν - Ψύχωση 4:48 - Κοίταξέ με» μας εισάγει στον κόσμο της Βρετανίδας συγγραφέως σε ένα θέαμα που ξεκινά τα μεσάνυχτα, ενώ στις 4:48 ακριβώς αρχίζει η παράσταση της ομώνυμης σύγχρονης τραγωδίας της Κέιν (8-9/7), ενώ ο Αλέξης Ρίγλης καταπιάνεται με το «Top girls» μιας άλλης σημαντικής Βρετανίδας, της Κάρυλ Τσέρτσιλ και φέρνει στη σκηνή της Πειραιώς 260 (23, 24/7) επτά αξιόλογες γυναίκες ηθοποιούς να μιλήσουν για τις διαφορές και τα αδιέξοδα των κοινωνικών τάξεων που απορρέουν από αυτές. Στο «2666» του Χιλιανού συγγραφέα Ρομπέρτο Μπολάνιο που σκηνοθετεί ο νεαρός Ζουλιέν Γκοσλέν στο Μέγαρο Μουσικής (30, 31/7) έρωτας, βία και trafficking συνθέτουν τον καμβά του έργου, μέσα από το οποίο αναδύεται μια κουρασμένη Ευρώπη του μέλλοντος και μια διεφθαρμένη Αμερική.

Το Φεστιβάλ δίνει γενικότερα βήμα στον πειραματισμό, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το «Re-volt Athens», μια progress performance για την καθημερινότητα στην Αθήνα της κρίσης από την Έλλη Παπακωνσταντίνου και το ODC Ensemble (15-16/6), τις «Απολογίες 4 και 5» που έγραψε ο Ευθύμης Φιλίππου για την ομάδα Vasistas της Αργυρώς Χιώτη, ένα βιογραφικό σκηνικό ποίημα με πρωταγωνιστές έναν δικαστή με μεταφυσικές ιδιότητες και έναν πενταμελή χορό ενόρκων που… τραγουδά (20-21/6), και την «Τάξη μας» του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, ένα αφηγηματικό έργο που μιλά για τις βιαιότητες των ναζί σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού. Η ιστορία και η κοινωνία αποτελούσε πάντα ένα από τ’ αγαπημένα θέματα του ευρωπαϊκού θεάτρου. 

Υπάρχουν και μερικές πρωτιές στο φετινό Φεστιβάλ. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ομάδα του Scrow Theatre κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση στη διοργάνωση με το «Avaria / Πράγματα που άφησα πίσω» μια παράσταση για όλα αυτά που αφήνουμε πίσω μας ώστε να συνεχίσουμε να πλέουμε, να ζούμε, η οποία θα παιχτεί στην Πειραιώς 260 (25-26/6). Στο Ηρώδειο ο καταξιωμένος Σπύρος Ευαγγελάτος παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη το έργο «Αμύντας» του Γεωργίου Μόρμορη (8/7) και ο νεαρός σκηνοθέτης Κώστας Γάκης μαζί με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης τη νεανικής πνοής «Αριστοφανειάδα», ένα ποτ-πουρί από το έργο του Αριστοφάνη (11/7). 

Η ομάδα ΘΕ.Α.Μ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ηθοποιούς με κινητικές αναπηρίες στην κύρια σύνθεσή του, ανεβάζει στο Εθνικό Θέατρο τους «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου και σε ταυτόχρονη μετάφραση στη νοηματική γλώσσα. Κορυφαία του Χορού, η ερμηνεύτρια της μουσικής μας παράδοσης Γιώτα Βέη (13-14/7).

Ο χορός καλά κρατεί στην Πειραιώς 260 με μια σειρά προσκεκλημένων από τον Ιταλό θαυματοποιό, χορογράφο και περφόρμερ Αλεσάντρο Σαρόνι με τα ζογκλερικά κινησιολογικά του μοτίβα (20-21/6), τον Γιαν Μάρτενς ο οποίος παρουσιάζει μια πολυσύνθετη, δυναμική, εξουθενωτική χορογραφία (22-23/5), την Ερμίρα Γκόροπου στήνει μια σόλο περφόρμανς για την κρίση της μέσης ηλικίας (12-13/7) και την Μισέλ Αν ντε Με που αφηγείται ιστορίες επτά περίεργων θανάτων στο «Cold Blood» (23, 24/7) μέχρι τις δικές μας χορογράφους Γεωργία Βαρδαρού (2-3/7), Σοφία Μαυραγάνη, Μπέττυ Δραμισιώτη (4-5/7), Μαριέλα Νέστορα (8-9/7), Άρια Μπουμπάκη (30, 31/7), Κατερίνα Ανδρέου (30, 31/7) και την Κύπρια Λία Χαράκη (21, 22/7).

To φεστιβάλ σε αριθμούς 

72 καλλιτεχνικές παραγωγές προτείνει το φετινό φεστιβάλ 
26 είναι οι θεατρικές παραστάσεις 
21 είναι οι συναυλίες-μουσικές παραγωγές 
10 χορευτικά δρώμενα θα δούμε στην Πειραιώς 260 
7 είναι συνολικά οι επιδαύριες παραστάσεις 
6 εκδηλώσεις θα φιλοξενήσει η Μικρή Επίδαυρος

Νέες σκηνοθέτιδες στην Πειραιώς 260 

Ιόλη Ανδρεάδη 
Στις παραστάσεις της συνδυάζει στοιχεία παραμυθιού και ρεαλισμού με ιδιαίτερη μαεστρία κι αυτό αναμένουμε να κάνει και στο «Young Lear», ένα έργο για την εξουσία, την αγάπη και την ενοχή βασισμένο στον «Βασιλιά Ληρ» του Σαίξπηρ (17-18/7).

Σοφία Μαραθάκη 
Το θέατρο του παραλόγου είναι ένα πεδίο στο οποίο κινείται με ιδιαίτερη άνεση. Στο «La dis/pute» που σκηνοθετεί, βασισμένη στη «Φιλονικία» του Μαριβό, ο αυθορμητισμός έρχεται σε σύγκρουση με τις προσταγές του πολιτισμού (15-16/7).

Ειρήνη Φαναριώτη 
Άφησε τη Νομική για το χατίρι του θεάτρου και γοητεύεται από τη λογοτεχνία . Το «Monaksxa (a lonely planet)» που θα παρουσιάσει με την ομάδα Terre de Semis χρησιμοποιεί την αφήγηση ως μέσο για να ερευνήσει το θέμα της μοναξιάς (10/6, 1/7).

Out of space into festival 

Αστρικά ταξίδια με όχημα το λόγο αλλά και τη μουσική θα κάνουμε στην Πειραιώς 260. Η Δανάη Θεοδωρίδου στο «One Small Step for a Man: Hello, Goodbye» καλεί 30 θεατές σε μια συνεστίαση όπου μπορούν να δουν 118 φωτογραφίες που εστάλησαν στο Διάστημα, ενώ ο συνθέτης Παναγιώτης Βελιανίτης στο «Πρότζεκτ Άτλας» δημιουργεί μια προσομοίωση του ουράνιου θόλου με ήχους-ντοκουμέντα και μας δίνει την ευκαιρία να τον κοιτάξουμε από το τηλεσκόπιο.

Τι θα δούμε στην Επίδαυρο 

Ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη με πρωταγωνιστή τον ίδιο και τους Γιάννης Μπέζο, Πέτρο Φιλιππίδη, Παύλος Χαϊκάλη ανοίγει τα φετινά Επιδαύρια (1-2/7) κι αμέσως μετά τη σκυτάλη παίρνει η«Ορέστεια» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά με ένα ζηλευτό ανσάμπλ ηθοποιών: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκος Κουρής, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (8-9/7). Με τρεις παραγωγές συμμετέχει το Εθνικό Θέατρο. Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός ανεβαίνει σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ και τον ΘΟΚ με την Μπέτυ Αρβανίτη και τον Δημήτρη Λιγνάδη να πλαισιώνονται από καταξιωμένους ηθοποιούς από Κύπρο και Θεσσαλονίκη (15-16/7). 

Για τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή, το Εθνικό συμπράττει με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ σε σκηνοθεσία του Ρίμας Τούμινας (29-30/7), ενώ καλεί τον Μιχαήλ Μαρμαρινό να ενορχηστρώσει στην αριστοφανική «Λυσιστράτη» έναν ετερόκλητο θίασο που απαρτίζεται από τους Αιμίλιο Χειλάκη, Λένα Δροσάκη, Αθηνά Μαξίμου, Μαρία Σκουλά, Γιάννη Βογιατζή και Λένα Παπαληγούρα (5-6/7). Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας κατεβαίνει στο αργολικό θέατρο με τους «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Τσέζαρις Γκραουζίνις, με τον Γιάννη Στάνκογλου να ερμηνεύει –σε διπλή διανομή με τον Χρίστο Στυλιανού– το ρόλο του Ετεοκλή (22-23/7), και η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου και τη Νατάσσα Μποφίλιου σε ρόλο-έκπληξη (19-20/7).

Πηγή: athinorama.gr 

 

Ακολουθεί αναλυτικά το πρώτο μέρος του Προγράμματος του Φεστιβάλ-Αθηνών Επιδαύρου 2016:

 

ΘΕΑΤΡΟ ODC ENSEMBLE / ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ ΕΛΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Re-volt Athens

Αθήνα: μια πόλη, ένας μύθος, μια έννοια ή η πρωταγωνίστρια της Κρίσης; Η ομάδα ODC Ensemble, που αποτελείται από τη σκηνοθέτιδα Έλλη Παπακωνσταντίνου, τον δραματουργό Τσιμάρα Τζανάτο, την ηθοποιό Ρόζα Προδρόμου, τον visual artist Παντελή Μάκκα και τον συνθέτη και μουσικό Τηλέμαχο Μούσα, δημιούργησε μια in progress performance για την καθημερινότητα στην Αθήνα της κρίσης.

[15 και 16 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΙΑΝΟΣ Η τάξη μας του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ

Στις 10 Ιουλίου 1941, όλοι οι Εβραίοι κάτοικοι της πόλης Γιεντβάμπνε στην Πολωνία συγκεντρώνονται με τη βία στην κεντρική πλατεία και οδηγούνται σε ένα στάβλο όπου και δολοφονούνται. Στο έργο του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, οι ήρωες είναι δέκα μαθητές του δημοτικού σχολείου της πόλης. Μετάφραση: Έρι Κύργια · Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός · Σκηνικά- Κοστούμια: Γιώργος Γιάννου Παίζουν: Γιώργος Αναγιωτός, Δέσποινα Γ ιαννοπούλου, Ανδρέας Κούτσουμπας, Παναγιώτης Λάρκου, Μάριος Μεττής, Κώστας Σιλβέστρος, Τζωρτζίνα Τάτση, Ανδρέας Τσέλεπος, Έλενα Χαραλαμπούδη, Χάρης Χαραλάμπους [17 και 18 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ROMEO CASTELLUCCI SOCIETAS RAFFAELLO SANZIO Julius Caesar. Spared parts and the fox said to the Crow. General linguistics course

Ο Ρομέο Καστελλούτσι ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τον σαιξπηρικό Ιούλιο Καίσαρα το 1997. Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, επιστρέφει σε αυτόν, για να παρουσιάσει μια περφόρμανς-μελέτη πάνω στο λόγο και την ομιλία.

Πρωταγωνιστές του είναι τρεις ηθοποιοί της πρώτης παράστασης. Με τη βοήθεια μιας ενδοσκοπικής κάμερας που φτάνει μέχρι τις φωνητικές χορδές του ενός καθώς μιλάει, όσο ο άλλος ηθοποιός στέκεται ανίκανος να εκφέρει λόγο (εξαιτίας της εγχείρησης αφαίρεσης λάρυγγα που έχει υποστεί), η παράσταση μελετά το πώς ο αέρας μετασχηματίζεται σε ήχο.

[17 - 20 Ιουνίου / ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, Αίθουσα Εκδηλώσεων]

 

VASISTAS - ΑΡΓΥΡΩ ΧΙΩΤΗ Απολογίες 4 και 5 του Ευθύμη Φιλίππου

Το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου γράφτηκε για την ομάδα Vasistas και βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.

Συμπαραγωγή με τα θέατρα du Gymnase και des Bernardines (Μασσαλία), du Jeu de Paume (Αιξ-αν-Προβάνς) και Paris-Villette (Παρίσι). Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη · Μουσική διασκευή-Διδασκαλία: Henry Kergomar · Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη · Σκηνικός χώρος: Μπάμπης Χιώτης.Παίζουν: Εύη Σαουλίδου, Ευθύμης Θέου, Φιντέλ Ταλαμπούκας κ.ά.

[20 και 21 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

ΟΣΚΑΡΑΣ ΚΟΡΣΟΥΝΟΒΑΣ Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Ο πολυβραβευμένος Λιθουανός σκηνοθέτης Οσκάρας Κορσουνόβας προσεγγίζει με τρόπο διαφορετικό το πασίγνωστο σαιξπηρικό έργο. Χρησιμοποιώντας τον Άμλετ ως βάση, ο Κορσουνόβας μιλάει για την πιο πρόσφατη Ιστορία και θέτει σύγχρονους προβληματισμούς.

[25 και 26 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]

 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΙΟΥ SCROW THEATRE GROUP Avaria / Πράγματα που άφησα πίσω

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ομάδα του Scrow Theatre δημιουργούν μια παράσταση για όλα αυτά που αφήνουμε πίσω μας ώστε να συνεχίσουμε να πλέουμε, να ζούμε. Παίζουν: Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιάννης Νταλιάνης, Αργύρης Ξάφης, Σοφία Πάσχου, Σεραφείμ Ράδης.

[25 και 26 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

NEEDCOMPANY The blind poet

Η βέλγικη ομάδα Needcompany επισκέπτεται για δεύτερη φορά την Ελλάδα, μετά το Δωμάτιο της Ισαβέλλας το 2007. Στην πιο πρόσφατη δουλειά του, ο ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής Jan Lauwers συνεργάζεται και πάλι με τον συνθέτη Maarten Seghers, για να δημιουργήσουν μια παράσταση για τον τρόπο που γράφεται και φτάνει ως εμάς η Ιστορία.

[28 και 29 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]

 

LOLA ARIAS Minefield

Η Αργεντίνα Λόλα Αρίας, συγγραφέας, σκηνοθέτις θεάτρου και περφόρμερ, παρουσιάζει μια lecture performance βασισμένη σε αφηγήσεις Bρετανών και Aργεντίνων βετεράνων που πολέμησαν στα νησιά Φώκλαντ ή, κατά τους Αργεντίνους στις Μαλβίνες νήσους, το 1982.

[28 και 29 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ΕΙΡΗΝΗ ΦΑΝΑΡΙΩΤΗ TERRE DE SEMIS Monaksxa (a lonely planet)

Τι είναι μοναξιά; Τι σημαίνει για τον καθένα; Είναι ως έννοια σύμφυτη με τον άνθρωπο; Ποιες εκφάνσεις της παρατηρούμε γύρω μας καθημερινά; Τέτοιου είδους ερωτήματα, αποτελούν το αντικείμενο της νέας παράστασης από την ομάδα Terre de Semis. Σύλληψη-δραματουργία-σκηνοθεσία: Ειρήνη Φαναριώτη, Terre de Semis · Μουσική σύνθεση: Κωστής Μαραβέγιας · Επιμέλεια κίνησης: ΧαράΚότσαλη · Σκηνικά-Κοστούμια: Τίνα Τζόκα Παίζουν: Άρης Λάσκος, Μυρτώ Γράψα, Δημήτρης Μοθωναίος, Ειρήνη Φαναριώτη, Δήμητρα Μητροπούλου, Βασίλης Σαφός.

[30 Ιουνίου και 1 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

RODRIGO GARCIA «4»

Ο ανατρεπτικός Αργεντίνος καλλιτέχνης Ροντρίγκο Γκαρσία, το «τρομερό παιδί του σύγχρονου θεάτρου», επισκέπτεται για τρίτη φορά το Φεστιβάλ Αθηνών, με την τελευταία του παραγωγή: «4». Τέσσερις ηθοποιοί, δεμένοι μεταξύ τους με λεπτό σκοινί σαν ιστό αράχνης, περιφέρονται στη σκηνή δημιουργώντας δυνατές εικόνες για ένα θέμα ταμπού: την παιδική σεξουαλικότητα.

[4 και 5 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]

 

ELIZABETH MARIE Ακραιόφιλο της Alexandra Badea

Το έργο της Μπαντεά (Μεγάλο Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας Γαλλικού Κέντρου

Θεάτρου 2013) αφηγείται μια κατάδυση σε βαθιά νερά, αφού επιχειρεί να φωτίσει τις ρωγμές της συνείδησης τριών προσώπων: ενός πολιτικού, συμβούλου υπουργών, ενός στρατιωτικού που χειρίζεται drones και μιας ερευνήτριας που απαρνείται την επιστήμη για χάρη μιας πολυεθνικής. Σπαράγματα σκέψεων, κύματα λόγου, ρεύματα λέξεων, όλα σκόρπια, αφήνουν τις συνδέσεις να δημιουργούνται και να διαλύονται μπροστά στα μάτια μας.

Σκηνοθεσία: Elizabeth Marie · Μετάφραση: Ρηνιώ Κυριαζή · Μουσική: Cyril Alata · Σκηνογραφία:

Raffaelle Bloch.

Παίζουν: Selin Altiparmak (Τουρκία), Ρηνιώ Κυριαζή (Ελλάδα), Jack Reinhardt (Γαλλία) · Βοηθός σκηνοθέτη: Ιάσων Bitter Κουρούνης.

[6 και 7 Ιουλίου / ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, Αμφιθέατρο]

 

ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ Αμύντας του Γεωργίου Μόρμορη

Ο σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Αμύντα, κείμενο που τυπώθηκε ανώνυμα το 1745 στη Βενετία, ως ελεύθερη ανάπλαση στα ελληνικά της ομώνυμης κωμωδίας του Τορκουάτο Τάσσο.

Παίζουν: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Φαίη Ξυλά, Βίκυ Βολιώτη, Θανάσης Κουρλαμπάς, Θανάσης Δήμου, Χριστιάννα

Μαντζουράνη, Θωμάς Γκαγκάς, Γεράσιμος Σκαφίδας, Μάριος Σαραντίδης.

Συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με τη Λυκόφως-Γιώργος Λυκιαρδόπουλος.

[8 Ιουλίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΚΛΕΑΣ Σάρα Κέιν - Ψύχωση 4:48 - Κοίταξέ με

Αφιερωμένη στη βρετανή θεατρική συγγραφέα Σάρα Κέιν, η νέα παράσταση-περφόρμανς του Γ ιάννη Κακλέα αρχίζει αμέσως μετά τα μεσάνυχτα. Πόσα νομίζουμε ότι ξέρουμε γι' αυτήν; Θεατές, ερασιτέχνες και ηθοποιοί καλούνται να το διαπιστώσουν σε μια «ολονυκτία» προς τιμήν της.

[8 και 9 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ DENNIS REID Ruined της Lynn Nottage

Το βραβευμένο με Πούλιτζερ (2009) θεατρικό έργο της Λυν Νόττατζ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία του Βρετανού Ντέννις Ρέιντ.

Παίζουν: Γιούλα Μπούνταλη, Χάρης Αττώνης, Πάνος Μπρατάκος, Eunice Bea, Ευγενία Δελιαλή · Βίντεο: Σύλλας Τζουμέρκας.

[10 και 11 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]

 

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΡΗΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΚΗΣ Αριστοφανειάδα

Ο Αριστοφάνης πεθαίνει πάνω σε μια πρόβα τη στιγμή ενός έντονο διαπληκτισμού με τους ηθοποιούς του. Κατεβαίνοντας στον Άδη προσπαθεί να πείσει τον χθόνιο θεό να του χαρίσει μιαν εβδομάδα ζωής.

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, οι: Αντώνης Καφετζόπουλος, Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Ευαγγελία Μουμούρη, Θάνος Τοκάκης.

[11 Ιουλίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]

 

ΘΕ.ΑΜ .Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία)

Πέρσες του Αισχύλου

Το ΘΕ.ΑΜ.Α. είναι το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ηθοποιούς με κινητικές αναπηρίες στην κύρια σύνθεσή του. Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζει τους Πέρσες του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου και σε ταυτόχρονη μετάφραση στη νοηματική γλώσσα. Κορυφαία του Χορού, η ερμηνεύτρια της προφορικής μας παράδοσης Γιώτα Βέη. Η ομάδα προτείνει μια ιδιαίτερη ανάγνωση της αρχαία τραγωδίας, καθώς εστιάζει στη μάχη του εαυτού με τις γενικές προκαταλήψεις.

[13 και 14 Ιουλίου / ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, Νέα Σκηνή]

 

ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑTONAλ ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΑΘΑΚΗ La dispute

Από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η Φιλονικίατ του Μαριβώ, στην οποία βασίζεται η παράσταση, θεωρείται υπόδειγμα «θεάτρου εν θεάτρω» και μιλά για τον διαρκή αγώνα του ανθρώπου να ελέγξει τη Φύση και να ξεπεράσει τη θεϊκή δύναμη. Θέλοντας να ανακαλύψει ποιο από τα δύο φύλα είναι πιο επιρρεπές στην απιστία, ένα πριγκιπικό ζεύγος κάνει ένα πείραμα: Τέσσερις νέοι -δύο αγόρια και δύο κορίτσια-, που έχουν μεγαλώσει σε καθεστώς απόλυτης απομόνωσης, αφήνονται ελεύθεροι για πρώτη φορά, χωρίς να γνωρίζουν ότι κάθε τους κίνηση παρακολουθείται από τον πρίγκιπα και τη μνηστή του. Σε έναν λαβυρινθώδη κήπο, ο αυθορμητισμός τους έρχεται σε σύγκρουση με τις προσταγές του πολιτισμού, και το πείραμα-παράσταση διακόπτεται καθώς οι ενορχηστρωτές του δεν αντέχουν την αλήθεια που αποκαλύπτεται.

Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη · Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη · Δραματολόγος: Ελένη Τριανταφυλλοπούλου · Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Παίζουν: Λήδα Κουτσοδασκάλου, Σοφία Μαραθάκη, Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης.

[15 και 16 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ΙΟΛΗ ΑΝΔΡΕΑΔΗ Young Lear

Ο σαιξπηρικός Βασιλιάς Ληρ είναι ένα έργο για την εξουσία, την αγάπη και την ενοχή που κάθε γενιά μεταγγίζει στην επόμενη. Στη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη, η τραγική ιστορία του άρχοντα της Βρετάνης αντιμετωπίζεται με σύγχρονη ματιά, και η

δράση τοποθετείται εντός ενός νοσοκομειακού θαλάμου αναμονής. Η παράσταση, που ανέβηκε πρώτη φορά σε εργαστηριακή μορφή στο Teatro Due της Ρώμης το Σεπτέμβριο του 2014, στο πλαίσιο του διεθνούς φεστιβάλ World Wide Lab, εστιάζει σε έναν Ληρ με «ανάποδη» διανομή (όλοι οι ρόλοι ερμηνεύονται από νέους σε ηλικία ηθοποιούς) και δυο επίπεδα αφήγησης. Το πρώτο επίπεδο αφορά την πραγματική ιστορία του Σαίξπηρ, το δεύτερο την λανθάνουσα ιστορία, που ερμηνεύεται μέσω του δραματικού χωροχρόνου. Είναι η ιστορία των πέντε αδερφών που αναμένουν την έκβαση της επέμβασης στην οποία υποβάλλεται ο πατέρας τους, ο οποίος δεν εμφανίζεται ποτέ καθ' όλη τη διάρκεια του έργου.

Σύλληψη-Σκηνοθεσία-Μετάφραση-Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη • Ελεύθερη διασκευή: Ιόλη Ανδρεάδη και Άρης Ασπρούλης • Σκηνογραφία-Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα • Ηχοτοπίο: Γιάννης Χριστοφορίδης

Παίζουν: Χρηστίνα Γαρμπή, Ελεάνα Καυκαλά, Θύμιος Κούκιος, Μαρία Προϊστάκη, Νεκτάριος Σμυρνάκης, Μιλτιάδης Φιορέντζης. [17 και 18 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ Η σφαγή των Παρισίων του Κρίστοφερ Μάρλοου

Η Σφαγή των Παρισίων θεωρείται το πιο προβληματικό, το πιο αμφιλεγόμενο ως προς την πληρότητά του έργο του Μάρλοου, γι' αυτό έχει παρασταθεί ελάχιστες φορές. Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων γοητεύτηκε από το μυστηριώδες αυτό κείμενο της. Μετάφραση: Σεραφείμ Βελέντζας • Επιμέλεια κειμένου-δραματουργική επεξεργασία: Χρήστος Θεοδωρίδης, Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου • Σκηνοθεσία- Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Θεοδωρίδης.

Παίζουν: Παναγιώτης Εξαρχέας, Ξένια Θεμελή, Ντένης Μακρής, Μαρία Μπαγανά, Κατερίνα Πατσιάνη, Γιώργος Κισσανδράκης, Σαμψών Φύτρος.

[18 και 19 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]

 

ΕΛΕΝΗ ΕΥΘΥΜΙΟΥ Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ

Εμβληματικό έργο της παγκόσμιας δραματουργίας, η Αντιγόνη του Ανούιγ γράφτηκε μετά τον β' παγκόσμιο πόλεμο, για να καταγγείλει τη συνεργασία των Γάλλων με τους κατακτητές. Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου • Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης. Παίζουν: Βασιλική Τρουφάκου, Στέλιος Μάινας, Θοδωρής Κατσαφάδος, Ανέζα Παπαδοπούλου, Γιώργος Φριντζήλας, Ιωάννα Μαυρέα, Φαίδων Καστρής, Μαίρη Λιαμή κ.ά.

[21 και 22 Ιουλίου / ΘΕΑΤΡΟ REX, Σκηνή Κοτοπούλη]

 

ΔΑΝΑΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ One Small Step for a Man: Hello, Goodbye περφόρμανς

Το 1977, η NASA στέλνει στο διάστημα τα μη επανδρωμένα διαστημόπλοια Voyager, που περιέχουν διάφορα μηνύματα από τη Γη (φωτογραφίες, κρυπτογραφημένα μηνύματα χαραγμένα σε χρυσή πλάκα, ήχους από τη φύση, ηχογραφημένες γλώσσες και μουσική κ.ά.), σαν μια απόπειρα επικοινωνίας με τυχόν εξωγήινες μορφές ζωής.

Η επιλογή των μηνυμάτων που επελέγησαν αποκαλύπτει την πλήρη και σοκαριστική κυριαρχία του αφηγήματος του δυτικού τρόπου ζωής. Στην περφόρμανς της Δανάης Θεοδωρίδου, οι μόλις 30 θεατές καλούνται σε μια πραγματική συνεστίαση, γύρω από ένα τραπέζι, όπου μπορούν να δουν τις 118 φωτογραφίες που εστάλησαν στο διάστημα. Οι θεατές παίζουν το ρόλο των εξωγήινων, ενώ δύο περφόρμερ, γυμνοί επί σκηνής, εν μέσω προβολών και ήχων, θέτουν σε αμφισβήτηση όλα αυτά που ο κυρίαρχος πολιτισμός θεωρεί δεδομένα.

[21-23 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Α]

 

ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ - ΑΛΕΞΗΣ ΡΙΓΛΗΣ Top Girls της Caryl Churchill

Το πασίγνωστο έργο της Κάρυλ Τσέρτσιλ Top Girls, που θεωρήθηκε σύμβολο του φεμινισμού και κραυγή ενάντια στο θατσερισμό, αποδεικνύει τη δύναμή του ακόμα και είκοσι τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη παράστασή του. Οι δύο χαρακτήρες - της σκληρής Μαρλέν, που ζει ως επιχειρηματίας στο Λονδίνο, και της αδερφής της, Τζόυς, που εργάζεται στη γενέτειρά της στην επαρχία- εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ακόμα και σήμερα τις δύο αντιμαχόμενες τάξεις, την άρχουσα και την εργατική, με τις συγκρούσεις και τις αγωνίες τους. Οι επτά γυναίκες-ηθοποιοί της παράστασης υποδύονται τους δεκαέξι ρόλους του έργου, με φανερές επί σκηνής τις αλλαγές των κοστουμιών και των σκηνικών. Σε ένα περιβάλλον που αποτρέπει την ταύτιση, το κοινό διαπιστώνει πως τα αδιέξοδα των ανθρώπων παραμένουν ίδια παρά τη διαφορά των κοινωνικών τάξεων και ενάντια στο πέρασμα του χρόνου.

Παίζουν: Μαρία Κεχαγιόγλου, Θεοδώρα Τζήμου, Έφη Γούση, Αμαλία Αρσένη, Γεωργιάννα Νταλάρα, Νίκη Σερέτη, Δώρα Στυλιανέση.

[23 και 24 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

MILO RAU Dark Ages θέατρο-ντοκουμέντο

Το Dark Ages αποτελεί το δεύτερο μέρος της ευρωπαϊκής τριλογίας του βραβευμένου Ελβετού σκηνοθέτη Μίλο Ράου για τον πόλεμο. Ο Ράου, με αυτή την παράσταση, εξετάζει την πρόσφατη ιστορία των πολέμων στην ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, εστιάζοντας στις προσωπικές αφηγήσεις των ανθρώπων που βίωσαν τα γεγονότα. Πέντε ηθοποιοί, από τη Βοσνία ,τη Σερβία, τη Γερμανία και τη Ρωσία, αφηγούνται επί σκηνής και μπροστά σε μια κάμερα τις ιστορίες τους, με τα πρόσωπά τους να προβάλλονται σε μεγάλη οθόνη. Οι συγκλονιστικές βιογραφίες τους εμπλέκονται με ιστορικά γεγονότα και ερωτήματα, καθώς οι ίδιοι μιλάνε για τον πόλεμο, τον ξεριζωμό, τη φυγή και το νέο τους ξεκίνημα. Τη μουσική για την παράσταση έχει γράψει το ιστορικό cult συγκρότημα από τη Σλοβενία, οι Laibach, που εδώ και δεκαετίες μιλούν μέσω της μουσικής τους για τη σχέση μεταξύ τέχνης και ιδεολογίας.

[25 και 26 Ιουλίου / ΘΕΑΤΡΟ REX, Σκηνή Κοτοπούλη]

 

DETACH The Dark Manifesto

Το Dark Manifesto είναι μια lecture performance για το τέλος των μανιφέστων στον 21ο αιώνα. Κείμενα, εικόνες, ήχοι, λόγια συνθέτουν το υλικό της παράστασης για τους τέσσερις περφόρμερ, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη στην υποτιθέμενη συνέντευξη τύπου που θα παρακολουθήσουν οι θεατές. Το υλικό που χρησιμοποιεί η ομάδα διατρέχει ποικίλες πηγές, όπως αεροφωτογραφίες από data centers και αεροδρόμια, έναν σκληρό δίσκο μετ η συλλογική μνήμη όλης της ανθρωπότητας, ομιλίες και μεγάλα μανιφέστα του προηγούμενου αιώνα, και αναμειγνύεται μεθοδικά σε μια μη γραμμική αφήγηση που παρουσιάζει την κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων. Για την πραγματοποίηση της παράστασης έχουν συμπράξει καλλιτέχνες από τρία γνωστά καλλιτεχνικά σχήματα: Blitz (Γιώργος Βαλαής), The Erasers (Voltnoi Brege) και drog_A_tek (Μάκης Κεντεποζίδης, Στέφανος Κωνσταντινίδης, Θάλεια Ιωαννίδου).

[27 και 28 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ Τα παραβάν του Ζαν Ζενέ

Το εμβληματικό και μνημειώδες έργο του Ζαν Ζενέ Τα παραβάν, που αναστάτωσε τη γαλλική κοινωνία το 1961 όταν ανέβηκε στο θέατρο Οντεόν σε σκηνοθεσία Ροζέ Μπλεν, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη. Το έργο γράφτηκε κατά τη διάρκεια της «επιχείρησης διατήρησης της τάξης στην Αλγερία» και προκάλεσε μεγάλη δυσφορία τόσο στους συντηρητικούς όσο και τους προοδευτικούς κύκλους της εποχής, καθώς ο Ζενέ χρησιμοποίησε τη γαλλική εισβολή στην Αλγερία για να ανατρέψει τα πρότυπα του ηρωισμού, της ηθικής και της στράτευσης. Μέσα από την ακραία θεατρικότητα και το γκροτέσκο στοιχείο που χαρακτηρίζει τα έργα του, αποκαλύπτονται οι μηχανισμοί της Ιστορίας και η θέση του ατόμου στο κοινωνικό και πολιτικό ρεύμα της εποχής του.

Επιμέλεια μετάφρασης & δραματουργία: Δήμητρα Κονδυλάκη • Σκηνικά-Κοστούμια: Αντώνης Δαγκλίδης • Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ • Μουσική: Κωστής Βοζίκης.

Παίζουν: Δήμητρα Χατούπη, Χρήστος Παπαδόπουλος, Στέλλα Βογιατζάκη, Έλλη Μερκούρη, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Θύμιος Κούκιος, Ορέστης Καρύδας, Λεωνίδας Μαράκης, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Αγγελική Λεμονή, Κίμων Κουρής, Δέσποινα Σαραφείδου.

[30 και 31 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]

 

JULIEN GOSSELIN - SI VOUS POUVIEZ LECHER MON COEUR 2666

Ο Ρομπέρτο Μπολάνιο, Χιλιανός συγγραφέας με παγκόσμια επιτυχία και φανατικούς αναγνώστες, πέθανε το 2003 αφήνοντας πίσω του αδημοσίευτο ένα έργο χιλίων σελίδων, το 2666, στο οποίο βασίζεται η παράσταση. Ήδη από τον τίτλο γίνεται σαφής η ατμόσφαιρα Αποκάλυψης του διατρέχει το έργο. Στα πέντε μέρη της ιστορίας παρακολουθούμε, μεταξύ άλλων, μια παρέα θεωρητικών της λογοτεχνίας που αναζητούν έναν μυστηριώδη συγγραφέα, έναν καθηγητή στα πρόθυρα της τρέλας, έναν σαστισμένο αμερικανό δημοσιογράφο. Χαμένοι αστυνομικοί, φόνοι, έρωτας, βία και trafficking συνθέτουν τον καμβά του έργου, μέσα από τον οποίο αναδύεται μια κουρασμένη Ευρώπη του μέλλοντος και μια διεφθαρμένη Αμερική.

Μάταια οι ήρωες ψάχνουν να βρουν τη σωτηρία. Ο βραβευμένος νεαρός σκηνοθέτης Ζουλιέν Γ Κοσλέν και η κολεκτίβα Si vous pouviez lecher mon coeur δανείζονται τις ιστορίες και τη δομή του έργου του Μπολάνιο και δημιουργούν μια δωδεκάωρη παράσταση, προκαλώντας το κοινό να βιώσει ένα ολόκληρο σύμπαν στα όρια της πραγματικότητας.

[30 και 31 Ιουλίου / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη]

 

ΧΟΡΟΣ

ALESSANDRO SCIARRONI Untitled_I will be there when you die

Ο ιταλός χορογράφος και περφόρμερ Αλεσσάντρο Σαρρόνι, στο τριετές project με τον τίτλο Will you still love me tomorrow, ερευνά πρακτικά, μέσω διαφορετικών αισθητικών προσεγγίσεων, ζητήματα όπως η πάλη, η σταθερότητα και η αντίσταση. Το Untitled_I will be there when you die είναι το δεύτερο μέρος της χορογραφικής αυτής τριλογίας, μια μελέτη πάνω στο χρόνο που περνά. Τέσσερις χορευτές επιδίδονται σε ατελείωτα ζογκλερικά παιχνίδια με κορίνες και κινησιολογικά μοτίβα που μοιάζουν αέναα.

[20 και 21 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]

 

JAN MARTENS The Dog Days Are Over a jumped, minimal and political work for eight performers

Με το The dog days are over, ο Γιαν Μάρτενς κάνει μια μελέτη πάνω στην ανθρώπινη αντοχή. Με βασικό σκοπό να αποκαλύψει τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από τον χορευτή, ο γνωστός δημιουργός οδηγεί τους χορευτές του σε μια χορογραφία που αποτελείται αποκλειστικά από «πηδήματα, δύναμη και γεωμετρία». Σε μια πολυσύνθετη, δυναμική, εξουθενωτική χορογραφία, μαθηματικής ακρίβειας και συγχρονισμού μεταξύ των χορευτών, είναι αδύνατον να μη συμβούν λάθη. Είναι η στιγμή που οι μάσκες πέφτουν και το άτομο αποκαλύπτεται, καθώς ο αγώνας για τελειότητα αποδεικνύεται μάταιος. Το κοινό έρχεται αντιμέτωπο με τη νέα κατάσταση και καλείται να δει τους καλλιτέχνες με διαφορετική ματιά.

[22 και 23 Ιουνίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΡΔΑΡΟΥ New Narratives

Η χορογράφος Γεωργία Βαρδαρού εφορμάται από την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι γεννιούνται με την ικανότητα να αφηγούνται ιστορίες. Παρότι ωστόσο μπορούν να συνθέτουν τα γεγονότα και τις αναμνήσεις τους γι' αυτόν το σκοπό, ο λόγος δεν είναι πάντα αρκετός. Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνει ο χορός να προσφέρει τη βοήθειά του στην κατανόηση του κόσμου. Οι κινήσεις, αφηρημένες ή μη, βρίσκονται σε συνεχή ροή και σύμπνοια με τη ζωντανή μουσική, ανοίγουν το δρόμο προς μια διαφορετική πρόσληψη των γεγονότων και των καταστάσεων.

Η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή της Kunst/Werk με το Φεστιβάλ Αθηνών και φορείς απ' όλη την Ευρώπη.

[2 και 3 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η]

 

ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ ΜΠΕΤΤΥ ΔΡΑΜΙΣΙΩΤΗ Σάλος The Swell Season

«Σάλος» αποκαλείται το βουβό κύμα, κοινώς η αποθαλασσιά, ένα κύμα δηλαδή που υπάρχει χωρίς να αιτιολογείται από τις παρούσες καιρικές συνθήκες, αλλά οφείλεται σε ανέμους που έχουν προηγηθεί χρονικά ή που συνέβησαν σε άλλες περιοχές. Οι δημιουργοί της παράστασης εντόπισαν τις ομοιότητες με το σήμερα, καθώς όσα ζούμε σήμερα είναι απόρροια του παρελθόντος μας και η τωρινή μας δράση θα επηρεάσει το μέλλον μας. Με βασικό εργαλείο την κίνηση και τη σωματική εκφραστικότητα, τρεις χορευτές από διαφορετικές γενιές εμπλέκονται σε ένα παιχνίδι εναλλαγής και ανατροπής της αιτιότητας και του χρόνου.

[4 και 5 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

YELP danceco. ΜΑΡΙΕΛΑ ΝΕΣΤΟΡΑ Αυτό είναι, όχι άλλο, μόνο αυτό.

Σε έναν ιδιότυπο κήπο, τρεις χορευτές συνυπάρχουν με τρεις μη χορευτές, που βρίσκονται εκεί ως φυσικά πρόσωπα. Η χορογραφία ρέει ασταμάτητα και συμπλέκεται με αφηγήσεις από την πραγματικότητα των τριών προσώπων, ενώ ο χρόνος κατακερματίζεται, συστηματικά, σε στιγμές. Στη νέα δουλειά της Μαριέλας Νέστορα, ο θεατής καλείται να συλλάβει διαρκώς κάτι που του διαφεύγει, βρίσκεται σε κατάσταση διαρκούς νοητικής και ενσυναισθητικής εγρήγορσης. Αλληλεπιδρά με αυτόν τον τρόπο με τους επί σκηνής ερμηνευτές, καθώς δημιουργεί τελικά ο ίδιος το νόημα του έργου που παρακολουθεί. Έτσι, η παράσταση καταλήγει να είναι ένα αυστηρά προσωπικό βίωμα, που δίνει απόλυτη ελευθερία τόσο στους καλλιτέχνες όσο και στον θεατή.

[8 και 9 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

ΕΡΜΙΡΑ ΓΚΟΡΟ After Party

Το After Party είναι μια σόλο περφόρμανς για την κρίση της μέσης ηλικίας. Η χορογράφος Ερμίρα Γκόρο επικεντρώνεται στην κοινωνική διάσταση του έργου τέχνης και χορογραφεί τη σπουδαία ελληνίδα χορεύτρια Αγγελική Στελλάτου, που αποτελεί η ίδια τον πυρήνα της παράστασης ως περφόρμερ και ως γυναίκα. Η δημιουργία του χαρακτήρα βασίζεται στα προσωπικά βιώματα της χορεύτριας αλλά και στις εμπειρίες άλλων γυναικών. Η παράσταση προσεγγίζει την κρίση ταυτότητας που φέρνει η μέση ηλικία, καθώς ο άνθρωπος, και ιδιαίτερα η γυναίκα, κατακλύζεται από υπαρξιακά άγχη και ανασφάλειες. Μήπως αυτή η κρίση μπορεί να γίνει η ευκαιρία για αναγέννηση;

[12 και 13 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

ΛΙΑ ΤΣΟΛΑΚΗ Flux

Το Flux είναι μια περφόρμανς-ντουέτο, που εξερευνεί τη σχέση του σώματος με την ταυτότητα του ατόμου, προκαλώντας μας ταυτόχρονα να αναλογιστούμε τα όρια ανάμεσα στο άτομο και την κοινωνία. Η χορογράφος Λία Τσολάκη αναρωτιέται κατά πόσο ορίζει το σώμα μας την εικόνα που έχουν τόσο οι άλλοι για εμάς, όσο κι εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας. Παράλληλα, δεν διστάζει να προσεγγίσει τη σχέση του σώματος με το φύλο, να θέσει το ερώτημα γιατί δεν γίνεται αποδεκτός από την κοινωνία ο ομοφυλόφιλος, ο διαφυλικός, ο ερμαφρόδιτος. Δύο χορευτές γίνονται οι εκφραστές των ερωτημάτων και εξερευνούν με τα σώματά τους όλες τις πιθανότητες, κινούμενοι μέσα σε ένα θολό σκηνικό που δημιουργεί την αίσθηση του «μη κανονικού».

[21 και 22 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]

 

Δείτε στο παρακάτω link το δεύτερο μέρος του Προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2016: 

http://www.boro.gr/134794/ti-tha-doyme-sto-festival-athhnwn-epidayroy-to-programma-v-meros

 

 &

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ