Αντιγήρανση: Επιστήμονες γύρισαν το χρόνο πίσω!

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι όχι μόνο αύξησαν τον χρόνο ζωής των πειραματόζωων κατά το ένα πέμπτο του φυσιολογικού αλλά και απέτρεψαν την εμφάνιση των συμπτωμάτων της γήρανσης, όπως παραδείγματος χάριν τη μυϊκή αδυναμία.

To «βιολογικό κέντρο ελέγχου της γήρανσης» εντόπισαν Αμερικανοί επιστήμονες σε ένα μικρό τμήμα του εγκεφάλου πειραματόζωων, στον υποθάλαμο, και δηλώνουν ότι με τους κατάλληλους χειρισμούς κατάφεραν να αυξήσουν το προσδόκιμο της ζωής τους.

Ειδικότερα, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι όχι μόνο αύξησαν τον χρόνο ζωής των πειραματόζωων κατά το ένα πέμπτο του φυσιολογικού αλλά και απέτρεψαν την εμφάνιση των συμπτωμάτων της γήρανσης, όπως παραδείγματος χάριν τη μυϊκή αδυναμία, την απώλεια οστικής μάζας και την ανεπάρκεια μνήμης, όλα τα προβλήματα που θεωρούνται συνώνυμα με την τρίτη ηλικία.

Η εργασία θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική. Μελλοντικά, λένε οι επιστήμονες, ίσως καταφέρουμε με ένα χάπι να ενισχύσουμε τη μακροζωία μας και να απαλλαγούμε από τα δεινά της τρίτης ηλικίας, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, οι καρδιοπάθειες και το Αλτσχάιμερ. Οπως αναφέρουν στο σχετικό δημοσίευμα στο περιοδικό Nature οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Αλβέρτος Αϊνστάιν της Νέας Υόρκης, η διαδικασία της γήρανσης βρίσκεται υπό τον έλεγχο ενός κέντρου, άρα δεν είναι ανεξέλεγκτη η φθορά των διαφορετικών ιστών του ανθρώπινου οργανισμού. Κι αφού βρίσκεται υπό τον έλεγχο κάποιου κέντρου, είναι δυνατόν να μεταβληθεί κατά τον τρόπο που επιθυμούμε. Οι επιστήμονες αρχικά είχαν εντοπίσει ένα χημικό στοιχείο, το NFkB, το οποίο εμφάνιζε μεγαλύτερη δραστηριότητα στον υποθάλαμο καθώς το πειραματόζωο γερνούσε. Οταν οι ερευνητές παρεμπόδισαν τη δράση του στοιχείου αυτού, τα ποντίκια έζησαν μέχρι 1.100 ημέρες, ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες έχουν προσδόκιμο ζωής από 600 έως 1.000 ημέρες. Οταν, αντιθέτως, ενίσχυσαν τη δράση της ουσίας, τα ποντίκια πέθαναν μετά 900 ημέρες ζωής.

Οταν έξι μήνες αργότερα οι επιστήμονες εξέτασαν τα πειραματόζωα, διαπίστωσαν ότι όσα δεν είχαν NFkB διέθεταν περισσότερη μυϊκή και οστική μάζα, μεγαλύτερη ευκολία στο να μαθαίνουν νέα πράγματα και πιο υγιές δέρμα. Επίσης οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το NFkB περιόριζε τα επίπεδα μιας ορμόνης, της GnRΗ, που διαδραματίζει κομβικό ρόλο στη ρύθμιση της γονιμότητας και την ανάπτυξη σπερματοζωάριων και ωαρίων. Οι ερευνητές χορήγησαν την ορμόνη σε ηλικιωμένα ποντίκια και είδαν ότι και αυτή αύξανε το προσδόκιμο ζωής και βοηθούσε στην ανάπτυξη καινούργιων νευρώνων στον εγκέφαλό τους.

Με διάφορα φάρμακα

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να επιβραδύνει κανείς τη διαδικασία γήρανσης, με διάφορα φάρμακα που θα περιορίσουν τη δραστηριότητα του NFkB στον εγκέφαλο ή αυξάνοντας τα επίπεδα της GnRΗ.

Πηγή: Η Καθημερινή