Είμαι καλή μαθήτρια, θέλω να διαβάσω αλλά δεν έχω όρεξη να ανοίξω το βιβλίο. Τι με συμβουλεύετε;

24 Μαΐου 2016
Η ΓΙΩΤΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά


Αναγνώστρια μας ρωτά: Γεια σας είμαι 15 χρονων. Ειμαι καλη μαθητρια βγαζω 19 κ 6 πρεπει να διαβασω γιατι θα δωσω εξετασεις. Οι εξετασεις αυτες δεν ειναι και οι καθοριστικες για τη ζωη μου αλλα θελω να επιτυχω. Το προβλημα μου ειναι οτι ενω θελω να διαβασω για να εχω αυτη την επιτυχια που ειναι και ο μονος τροπος δεν εχω το κουραγιο την ορεξη να ανοιξω το βιβλιο και να πω τωρα θα διαβασω ή μπορει να το κανω αλλα μετα απο ενα τεταρτο θα σταματησω. Σας παρακαλω δωστε μου μια συμβουλη!



Στο ερώτημά σας απαντά, η Τιτίκα Μητσοπούλου, Ψυχολόγος Msc Κοινωνικής Ψυχιατρικής-Παιδοψυχιατρικής, υπ.Δρ. Ιατρικής Παν/μιο Ιωαννίνων. 


Συμβαίνει και στις καλύτερες μαθήτριες να δυσκολεύονται κάποιες φορές να συγκεντρωθούν, να αισθάνονται κουρασμένες ή να βαριούνται να διαβάσουν. Το πρόβλημα με τα συναισθήματα είναι ότι δεν εξετάζουν λογικά όλες τις παραμέτρους και εμφανίζονται πολλές φορές ξαφνικά, μεταβάλλοντας την ψυχολογία και την απόδοσή μας. Ο μόνος τρόπος για να τα θέσουμε υπό τον έλεγχό μας είναι ακόμα και τις στιγμές που τα αισθανόμαστε να τα αφήσουμε να υπάρχουν και ταυτόχρονα να κάνουμε έστω με δυσκολία και επιμονή, αυτό που έχουμε προγραμματίσει.

Το κύριο λάθος που κάνουμε είναι ότι όταν νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να διαβάσουμε αφιερώνουμε λίγο χρόνο στην προσπάθεια πχ.15 λεπτά και βλέποντας ότι δυσκολευόμαστε, σηκωνόμαστε ή ασχολούμαστε με κάτι άλλο, ή τα παρατάμε και ξεκινάμε ξανά αργότερα, με αποτέλεσμα γρήγορα να απογοητευόμαστε και να περνάνε οι ώρες χωρίς να προχωράμε ουσιαστικά.

 Έτσι στην περίπτωση του διαβάσματος είτε νιώθετε αγχωμένη, είτε το μυαλό σας ξεφεύγει από δω και από εκεί, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να παραμείνετε στο σημείο που συνηθίζετε να διαβάζετε, πχ. στο γραφείο σας και να προχωρήσετε την ύλη.

Πρακτικά βάλτε ένα πρόγραμμα από την προηγούμενη μέρα (πχ. 14.00-15.00 ιστορία, 15.00-16.00 μαθηματικά) αλλά φροντίστε να παραμένετε τουλάχιστον 1 με 2 ώρες συνεχόμενες πάνω από τα βιβλία προχωρώντας στο διάβασμα, έστω και με αναγνώσεις, έστω και μηχανικά, ακόμα και αν δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε. Όταν το μυαλό σας «φεύγει» απλά το επαναφέρετε στο βιβλίο και συνεχίζετε την ανάγνωση.

Απομακρύνετε από κοντά σας ή κρύψτε οποιαδήποτε πηγή μπορεί να σας παρασύρει ή να σας αποσπάσει την προσοχή όπως Η/Υ, κινητό, tablet κ.α και ασχοληθείτε με αυτά σε κάποιο διάλειμμα σας και όχι κατά τη διάρκεια του διαβάσματος.

Τέλος βάλτε ένα ξυπνητήρι να χτυπήσει στο τέλος κάθε περιόδου διαβάσματος που έχετε θέσει, στο παράδειγμά μας στις 15.00 για να αλλάξετε μάθημα και στις 16.00 που τελειώνει το δίωρο, για να ξεκουραστείτε. Μην κοιτάζετε το ρολόι κατά τη διάρκεια του διαβάσματος. Στο διάλειμμά σας κάντε κάτι που θα σας φτιάξει τη διάθεση πχ. ακούστε μουσική . Στο τέλος της μέρας θα έχετε καταφέρει να προχωρήσετε και θα νιώσετε όμορφα.

Για να ξαναβρείτε τον ρυθμό σας μπορεί να χρειαστεί να ακολουθήσετε ένα τέτοιο πρόγραμμα για 4-5 μέρες. Στο τέλος της εβδομάδας αξιολογείστε το και προσαρμόστε το στις ανάγκες σας.

Να θυμάστε να επιβραβεύετε τον εαυτό σας όταν τα καταφέρνετε, κάνοντας πράγματα που σας αρέσουν!

Με εκτίμηση,

Τιτίκα Μητσοπούλου

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γενική απεργία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ
Τα νέα της ημέρας
15:09 Γενική απεργία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ