Πανελλαδικές: Μυστικά για να οργανώσει το παιδί το διάβασμά του

26 Μαΐου 2016
          

Για τους περισσότερους μαθητές, η εξεταστική περίοδος συνοδεύεται από πίεση, κούραση, και άγχος, δεδομένου ότι φιλοδοξούν να έχουν καλές επιδόσεις.  Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματική μελέτη, η οποία εξασφαλίζει την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων. Στο κείμενο που ακολουθεί  αναλύονται διεξοδικά διάφοροι τρόποι που διευκολύνουν τον μαθητή στην προσέγγιση του στόχου του.

Γράφει η Μαρκέλλα Καπλάνη

M.A. Κλινικής-Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
Pg.Cert. Ειδικής Αγωγής
B.Sc. Ψυχολογίας

http://www.normavitae.com/ 

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Προγραμματισμός  Μελέτης

Σε πρακτικό επίπεδο, είναι πολύ σημαντικό ο μαθητής να διαμορφώσει ένα αναλυτικό πρόγραμμα για την μελέτη του. Αρχικά, μπορεί να καταγράψει τις ημερομηνίες εξέτασης του κάθε μαθήματος σε μηνιαία ημερολόγια που θα εκτυπώσει για τον Μάιο και τον Ιούνιο. Το επόμενο βήμα είναι να ελέγξει  την συνολική ύλη που πρέπει να καλυφθεί σε κάθε μάθημα και στη συνέχεια να τη διαιρέσει ισότιμα, ώστε ο όγκος καθημερινού διαβάσματος να είναι σταθερός και διαχειρίσιμος.

Καλό είναι ο μαθητής,  έχοντας ως σημείο αναφοράς την ημερομηνία εξέτασης του κάθε μαθήματος, να οργανώσει τη μελέτη του αντίστροφα.  Με αυτό τον τρόπο,  θα αρχίσει προγραμματίζοντας την επανάληψη του  κάθε μαθήματος μια μέρα πριν την εξέταση  και θα συνεχίσει αντιστοιχίζοντας  τμήματα της διαιρεμένης ύλης του στις προηγούμενες μέρες της εξεταστικής περιόδου,  έχοντας ασφαλώς υπόψη την ποσότητα ύλης που αναμένεται  να καλυφθεί και τα χρονικά περιθώρια που έχουν τεθεί.

Σκοπός αυτής της μεθόδου είναι η αποφυγή της κάλυψης της ύλης ενός μαθήματος σε  διάστημα 1-3 ημερών, δεδομένου ότι αυτό κουράζει υπερβολικά τον εγκέφαλο και μειώνει την συγκέντρωση. Μάλιστα, είναι γνωστό ότι η μελέτη του ίδιου αντικειμένου τείνει να γίνεται μονότονη, γεγονός που δημιουργεί τεράστια δυσκολία στην αφομοίωση των πληροφοριών. Είναι προτιμότερο, λοιπόν, για τον εξεταζόμενο να μελετήσει τρεις ενότητες που ανήκουν σε διαφορετικά μαθήματα, παρά να μελετήσει τρεις ενότητες του ίδιου μαθήματος στη διάρκεια μιας  ημέρας. Ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα με την εναλλαγή.

 Οργάνωση Χρόνου

Δεν αρκεί ο μαθητής να δημιουργήσει  απλώς ένα αναλυτικό πρόγραμμα μελέτης, αλλά χρειάζεται επιπλέον οργάνωση,  η οποία θα γίνει με βάση τις δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις  της κάθε ημέρας. Για την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και αφομοίωση της γνώσης συνιστάται  η καθιέρωση ενός ορισμένου χρόνου μελέτης ο οποίος θα διατηρείται σταθερός καθημερινά. Είναι ουσιαστικό για τον εξεταζόμενο να θέσει ένα συγκεκριμένο όριο για την ολοκλήρωση της μελέτης του. Έτσι, θα είναι σε θέση να διαχειριστεί καλύτερα τον χρόνο του, αυξάνοντας τις πιθανότητες να καλύψει όλη την επιθυμητή ύλη για την ημέρα.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ