Ευεργετική η άσκηση στους πάσχοντες απο χρόνια νοσήματα!

27 Μαΐου 2016

Η συστηματική άσκηση μπορεί ενδεχομένως να είναι ευεργετική για όσους πάσχουν από χρόνια νοσήματα, όπως καρδιοπάθεια, ινομυαλγία, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια και αρθρίτιδα.

Στη νέα έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτια στην Αθήνα των ΗΠΑ, καταδεικνύεται πως η τακτική άσκηση μειώνει το στρες σε ασθενείς που πάσχουν από χρόνια νόσο και μπορεί ενδεχομένως να βελτιώσει την ποιότητα ζωής τους.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι «η ανακούφιση από το στρες προστίθεται στα άλλα οφέλη για την υγεία και ευεξία που προσφέρει η τακτική άσκηση».

«Τα ευρήματα ενισχύουν ενδείξεις ότι η σωματική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα ή η άρση βαρών μπορεί να αποδειχτεί το καλύτερο φάρμακο που μπορούν να συνταγογραφήσουν οι γιατροί για να βοηθήσουν τους ασθενείς να αισθανθούν λιγότερο άγχος» δηλώνει ο ερευνητής Matthew Herring.

Οι ερευνητές δηλώνουν ότι τα συμπτώματα και οι αγχώδεις διαταραχές είναι συνήθη σε ανθρώπους που νοσούν και μπορούν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία, επειδή οι άνθρωποι που βιώνουν χρόνιο στρες είναι λιγότερο πιθανό να ακολουθούν συνταγογραφούμενες αγωγές.

Στο πλαίσιο της έρευνα, ειδικοί ανασκόπησαν 40 προηγούμενες μελέτες για τα αποτελέσματα της άσκησης σε ανθρώπους με χρόνιες νόσους. Οι μελέτες δημοσιεύτηκαν από το 1995 έως το 2007 και αφορούσαν περίπου 3.000 ανθρώπους.

Οι συμμετέχοντες εμφάνιζαν διάφορες χρόνιες νόσους, όπως καρδιοπάθεια, πολλαπλή σκλήρυνση, καρκίνο και αρθρίτιδα.

 

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι άνθρωποι με χρόνιες νόσους που ασκούνταν τακτικά ανέφεραν 20% μείωση των συμπτωμάτων άγχους σε σύγκριση με όσους δεν ασκούνταν.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι σε ποσοστό 90% των ερευνών που ανέλυσαν, άνθρωποι με χρόνιες νόσους που ασκούνταν τακτικά είχαν λιγότερα συμπτώματα άγχους, όπως ανησυχία, φόβο και νευρικότητα σε σχέση με ανθρώπους που δεν ασκούνταν.

Η έρευνα υπέδειξε επίσης ότι η τακτική άσκηση πέρα από 30 λεπτά είναι καλύτερη όσον αφορά την ανακούφιση του άγχους.

Ωστόσο, η διάρκεια των προγραμμάτων άσκησης έμοιαζε να έχει το ανάποδο αποτέλεσμα. Τα προγράμματα που διαρκούσαν 3 έως 12 εβδομάδες φάνηκε να οδηγούν σε καλύτερη ανακούφιση του άγχους σε σχέση με προγράμματα που διαρκούσαν περισσότερο από 12 εβδομάδες.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αυτό μπορεί ενδεχομένως να οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι βρίσκουν δυσκολότερο να διατηρούν πρόγραμμα άσκησης μεγαλύτερης διάρκειας.

Ο ειδικός Rod Dishman, του Πανεπιστημίου της Georgia, δήλωσε ότι ενδεχομένως έχει υποεκτιμηθεί στην έρευνα η επίδραση της άσκησης στο άγχος, καθώς δεν ολοκλήρωσαν όλοι οι εθελοντές κάθε πρόγραμμα άσκησης. Παρόλα αυτά, συνέχισε, η έρευνα στηρίζει τη χρήση της άσκησης ως μέτρο αντιμετώπισης ποικιλίας σωματικών και ψυχικών καταστάσεων, με λιγότερες παρενέργειες σε σχέση με τα φάρμακα.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Archives of Internal Medicine.


Πηγή: http://www.real.gr 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όσκαρ Ουάιλντ
Η Σκέψη της ημέρας
17:58 Όσκαρ Ουάιλντ