Η Γαλάνη είπε τα talent shows "αισχίστου είδους κρεοπωλεία": Ε και;

31 Μαΐου 2016

 «Aισχίστου είδους κρεοπωλεία». Ήταν ο χαρακτηρισμός που έδωσε η Δήμητρα Γαλάνη για τα talent shows κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης σε εκπομπή του Μακεδονία TV.

«Τα μουσικά talent shows είναι του αισχίστου είδους ''κρεοπωλεία''. Είναι να σαν κρεμάνε σφαχτάρια και να περιμένουμε να τους βγάλουν το δέρμα. Είμαι εναντίον των talent shows όσο δεν πάει άλλο. Ο τρόπος δε που γίνεται, ο οποίος είναι ανθρωποφαγικός, που ξεφεύγει από την διασκέδαση και την ψυχαγωγία και γίνεται μια ανθρωποφαγία και ένα δίδαγμα ρουφιανιάς και κατινιάς. Όλα αυτά....Το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να μαζευτούνε. Είναι κανίβαλοι. Δεν μπορεί για να βγάλει μεροκάματο κάποιος καλλιτέχνης, να γίνονται αυτά τα τέρατα. Εγώ δεν ξέρω κανέναν σοβαρό καλλιτέχνη, που να προσπάθησε μέσα από talent show -αυτού του τύπου- να γίνει γνωστός»,τόνισε η ερμηνεύτρια.


Έχει δίκιο ή όχι; Προφανώς και οι συμμετέχοντες στα μουσικά ριάλιτι μετατρέπονται σε ένα κακό τηλεοπτικό προιόν. Είναι κάτι που έχει ειπωθεί πολλές φορές, η κοινοτυπία άλλες φορές είναι χρήσιμη και άλλες όχι. Άλλωστε η επανάληψη είναι η μητέρα της μαθήσεως όπως λένε αλλά και της παθήσεως φυσικά.

Αρχικά ας διεκρινήσουμε τι είναι σοβαρό και τι όχι. Διότι η τέχνη δε χρειάζεται τον χαρακτηρισμό «σοβαρός». Γνωρίζουμε άπειρα καλλιτεχνικά θαύματα που ποτέ δεν καμώθηκαν τα σοβαρά αλλά έγραψαν ιστορία. Έπειτα να εστιάσουμε στο πόσο σοβαρό μπορεί να είναι ένα εικοσάχρονο παιδί . Μήπως αντι να το τρομοκρατήσουμε με τα σφαχτάρια θα ήταν καλύτερο να το εκπαιδεύσουμε ώστε να αναγνωρίζει το μαχαίρι του κρεοπώλη; Να του δείξουμε το σωστό μονοπάτι;

Και ποιο είναι το σωστό μονοπάτι; Τα καλλιτεχνικά πηγαδάκια; Οι δημόσιες σχέσεις; Μήπως ένα φεστιβάλ για νέους δημιουργούς χωρίς τηλεοπτική κάλυψη θα ήταν ιδανικό για εκείνους που δε θέλουν να γίνουν απλά γνωστοί αλλά επιθυμούν να μιλήσουν μπροστά σε κοινό για τα όνειρά τους; Άραγε αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες επενδύουν βάζοντας την υπογραφή τους σε τέτοια πράγματα; Δε γνωρίζω. Θυμάμαι όμως πως ερμηνευτές σαν την Νατάσσα Μποφίλιου ξεκίνησαν από οργανωμένες ακροάσεις (της ΕΡΤ και του Παρασκευά Καρασούλου στη συγκεκριμένη περίπτωση) και τα κατάφεραν μόνοι τους. Χωρίς φακό, στρας και κριτική επιτροπή. 



Περίμενα κάτι παραπάνω...Όχι από την κυρία Γαλάνη (με την οποία συμφωνώ γιατί προφανώς έχει δίκιο) αλλά από όλους τους καλλιτέχνες τους σεβαστούς, όχι τους σοβαρούς. Γιατί δεν μιλάμε και για τη δική τους ευθύνη; Γιατί κάθε Κυριακή ο Φασουλής και ο Φιλιππίδης μας κάνουν εισαγωγή στα βασικά του talent show; Μπορεί τα Κυριακάτικα βράδια να μη διαγωνίζονται νέα παιδιά, αλλά πολλά νέα παιδιά παρακολουθούν, εμπνέονται και φαντασιώνονται με λάθος τρόπο.

Η Μιμή Ντενίση, εκείνη που πολλές φορές σατυρίζουμε και λέμε ότι δεν την πολυαγαπάμε, στα χρόνια της κρίσης έκανε κάτι εκπληκτικό. Έδωσε σε πολλά παιδιά που δεν είχαν οικονομική άνεση την ευκαιρία να κάνουν αυτό που αγαπούν. Να σπουδάσουν, όχι να γίνουν γνωστοί. Τους χάρισε το βασικό όπλο του οραματισμού, την παιδεία. Ούτε συναυλίες ούτε παραστάσεις παρηγοριάς στο Σύνταγμα για φιλανθρωπικό σκοπό. Από την παρηγοριά είναι προτιμότερη η δημιουργία. Για πολλούς λόγους. Για τους ίδιους λόγους καλό είναι να μην εστιάζουμε στην κριτική αλλά στα παραδείγματα τα θετικά. Να τα θαυμάζουμε, να τα κοινοποιούμε να τα κάνουμε γνωστά. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετά. Με πράξεις να μιλάμε. 

Κολέτσος Γιώργος 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τα Ζώδια σήμερα
Αστρολογία
14:29 Τα Ζώδια σήμερα