Τα οφέλη των σνακ για κάθε παιδί: μην τα παραλείπετε

2 Ιουνίου 2016

Τι είναι τα σνακ και σε τι μας ωφελούν;

Απαντά η επιστημονική ομάδα του διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα diatrofi.gr 

Φανταστείτε το σώμα σας να είχε 4 ρόδες και να ήτανε ένα ακριβό αμάξι. Θα χρειαζότανε τότε, καύσιμα για να μετακινηθεί. Σκεφτείτε τώρα λοιπόν πως ετοιμάζεστε να πάτε καλοκαιρινές διακοπές στη Κέρκυρα. Θα χρειαζόταν αρχικά να φουλάρετε το αμάξι με βενζίνη. Στην πορεία όμως τα καύσιμα «θα σωθούν» που λένε και στην Κέρκυρα, δηλαδή θα τελειώσουν, οπότε θα αναγκαστείτε να ξαναγεμίσετε το ντεπόζιτο, αλλιώς θα παραμείνετε εκεί που σας άφησε. Έτσι ακριβώς λειτουργεί και ο οργανισμός μας, με τη διαφορά βέβαια ότι χρειάζεται τροφή και όχι βενζίνη, και η συχνότητα εφοδιασμού των γευμάτων οφείλει να πραγματοποιείται κάθε 3 ώρες.

Σνακ λοιπόν, είναι τα μικρά εκείνα γεύματα τα οποία περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες και έχουν στόχο την ισορροπία γλυκόζης, τον έλεγχο της πείνας, την καλή λειτουργία του Βασικού Μεταβολισμού, τη διατήρηση ή ενδυνάμωση της μυικής μάζας, την καλή πνευματική και σωματική λειτουργία και την διατήρηση υγιούς βάρους. Η πρόσληψή τους θεωρείται απαραίτητη σε μικρά παιδιά και σε εφήβους, που βρίσκονται σε ανάπτυξη και που οι ενεργειακές ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά είναι αυξημένες.

Τα σνακ μας προστατεύουν από τις υπογλυκαιμίες

Τα ενδιάμεσα σνακ βοηθούν τη γλυκόζη του αίματος να διατηρείται στις φυσιολογικές τιμές. Σε αντίθετη περίπτωση όπου ο οργανισμός δεν βρίσκει τροφή τη στιγμή που τη χρειάζεται δημιουργούνται υπογλυκαιμίες.

Οι υπογλυκαιμίες έχουν διάφορα συμπτώματα μερικά από τα πιο συνήθη είναι οι ζαλάδες, η λιποθυμία, η εύκολη κόπωση, η υπνηλία, το αίσθημα σκοταδισμού, η έντονη επιθυμία για γλυκά αλλά και για αλμυρά σνακ, αδυναμία στη συγκέντρωση και εκνευρισμός. Τα παιδιά όμως είναι λίγο δύσκολα στο να προσδιορίσουν τι αισθάνονται τη στιγμή που τους συμβαίνει και γι’αυτό πρέπει να μην αγνοούμε αυτά τα συμπτώματα όταν από μόνα τους μας τα αναφέρουν.

Προτάσεις για ενεργειακά σνακ (τα οποία θα συνοδεύονται πάντα από φρούτο ή φυσικό χυμό)

  • Παστέλι
  • Ρυζογκοφρέτες ή γκοφρέτες καλαμποκιού
  • Μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης
  • Ρυζόγαλο
  • Πολύσπορα κριτσίνια, κριτσίνια καρότου, κριτσίνια με σπανάκι
  • Άψητους – ανάλατους ξηρούς καρπούς
  • Μπισκότα ολικής άλεσης τύπου
  • Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης γαλοπούλα-τυρί-λαχανικά εποχής
  • Γιαούρτι με ανάλατους ξηρούς καρπούς, σταφίδες και μέλι
  • Γιαούρτι με δημητριακά και αποξηραμένα φρούτα
  • Φρυγανιές με μαργαρίνη και μέλι/μαρμελάδα/ταχίνι/
  • Κράκερς σικάλεως
  • Κουλούρι θεσσαλονίκης
  • Σπιτική σπανακόπιτα
  • 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης με τυρί κίτρινο
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τριμερής Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ
Τα νέα της ημέρας
13:47 Τριμερής Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ