9 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τη δυσκοιλιότητα

26 Ιουνίου 2013


H δυσκοιλιότητα είναι πρόβλημα που ταλαιπωρεί άνδρες και γυναίκες και οι μέθοδοι αντιμετώπισής του ποικίλουν. Το σωστό, όμως, είναι να συμβουλευόμαστε τον γιατρό μας και να μην ακολουθούμε πρακτικές που ακούμε από φίλους και γνωστούς, όσο αποτελεσματικές κι αν φάνηκαν σε εκείνους. Υπάρχουν, λοιπόν, πράγματα που δεν γνωρίζουμε ή που λανθασμένα πιστεύουμε για τη δυσκοιλιότητα τα οποία επιδεινώνουν την κατάστασή μας και είναι τα εξής:

1. Πρέπει να ενεργούμαστε κάθε μέρα

Μύθος: Το “φυσιολογικό” ποικίλλει από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι πηγαίνουν τρεις φορές την ημέρα, ενώ άλλοι τρεις φορές την εβδομάδα. Δυσκοιλιότητα σημαίνει λιγότερες από τις κενώσεις την εβδομάδα. Είσαι σοβαρά δυσκοίλιος αν δεν έχεις καμία κένωση μέσα στην εβδομάδα.

2. Η δυσκοιλιότητα δημιουργεί  τοξίνες και προβλήματα υγείας

Μύθος: Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η δυσκοιλιότητα προκαλεί την απορρόφηση δηλητηριωδών ουσιών από τα κόπρανα. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι τα κόπρανα παράγουν τοξίνες ή ότι οι εργασίες καθαρισμού του παχέος εντέρου, τα καθαρτικά ή τα κλύσματα μπορούν να αποτρέψουν τον καρκίνο ή άλλες ασθένειες.

3. Η δυσκοιλιότητα σημαίνει ότι απλώς χρειάζεσαι περισσότερες φυτικές ίνες

Μύθος: Η αύξηση των φυτικών ινών στη διατροφή σας, μπορεί να βοηθήσει στην δυσκοιλιότητα. Ωστόσο η χρόνια δυσκοιλιότητα μπορεί να σημαίνει πως υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα, όπως για παράδειγμα κακή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα ή διαβήτη.

4.Τα γαλακτοκομικά προκαλούν δυσκοιλιότητα

Αλήθεια: Αν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τότε μπορεί να προκληθεί δυσκοιλιότητα όταν τα καταναλώνετε. Οι άνθρωποί με δυσανεξία στη λακτόζη θα πρέπει να τρώνε λίγα μόνο γαλακτοκομικά κάθε μέρα.

5.Όταν καταπίνουμε τσίχλα προκαλείται δυσκοιλιότητα

Αλήθεια. Είναι αλήθεια, αλλά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και κυρίως στα μικρά παιδιά. Μερικές φορές, η κατάποση μεγάλης ποσότητας τσίχλας μπορεί να μπλοκάρει το πεπτικό σύστημα. Στους περισσότερους ανθρώπους η τσίχλα αποβάλλεται από το οργανισμό μέσω του εντερικού σωλήνα, όπως ακριβώς και τα υπόλοιπα τρόφιμα.

6. Οι διακοπές μπορεί να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα

Αλήθεια: Τα ταξίδια αλλάζουν την καθημερινότητα και τη διατροφή μας, συμβάλλοντας έτσι στη δυσκοιλιότητα. Αποφύγετε την αφυδάτωση και όταν ταξιδεύετε κάντε μερικές στάσεις για ξεκούραση. Άλλες συμβουλές για τις διακοπές: άσκηση, αλκοόλ με μέτρο, κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών.

7. Η διάθεση επηρεάσει

Αλήθεια: Η κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα ή να χειροτερέψει το ήδη υπάρχον πρόβλημα. Η μείωση του στρες μέσω διαλογισμού, γιόγκα και τεχνικών χαλάρωσης  μπορεί να βοηθήσει. Επίσης, το μασάζ στην κοιλιά μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε τους μύες που υποστηρίζουν τα έντερα.

8.Το να αγνοείς την ανάγκη για τουλέτα δεν βλάπτει

Μύθος: Μπορεί να αισθάνεσαι πολύ απασχολημένος στη δουλειά για να πας στην τουαλέτα ή μπορεί να προτιμάς να περιμένεις μέχρι να γυρίσεις σπίτι, αλλά το να αγνοείς την ανάγκη σου μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι σωματικά άβολα αλλά και να επιδεινώσει την δυσκοιλιότητα. Οπότε όταν η φύση σας “καλεί”, απαντήστε.

9. Τα φάρμακα μπορεί προκαλούν δυσκοιλιότητα

Αλήθεια: Μερικά φάρμακα για τον πόνο, την κατάθλιψη, την υψηλή πίεση αλλά και τη νόσο του Πάρκινσον, σχετίζονται με την δυσκοιλιότητα. Τα συμπληρώματα ασβεστίου, ειδικά αν λαμβάνονται με άλλο συμπλήρωμα, μπορεί επίσης να προκαλέσουν προβλήματα.

 

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ