Πώς να αυξήσετε την πρόσληψη βιταμίνης C στη διατροφή σας

8 Ιουνίου 2016

Η βιταμίνη C έχει δύο βασικά καθήκοντα στον ανθρώπινο οργανισμό: την προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος και της ψυχικής και πνευματικής ισορροπίας. Η βιταμίνη C είναι ο ισχυρότερος εχθρός όλων των ασθενειών. Χωρίς την βιταμίνη C, ο διαχωρισμός των χρωμάτων, η αίσθηση του χρόνου, η χαρά και ο ενθουσιασμός θα ήταν έννοιες αδιανόητες.

 

Μερικές καλές ιδέες για να αυξήσουμε την καθημερινή πρόσληψη βιταμίνης C είναι:

  • στο πρωϊνό μας να υπάρχει ένα ποτήρι χυμός από πορτοκάλι ή άλλα φρούτα
  • να τρώμε καθημερινά 2-3 φρούτα
  • στα ενδιάμεσα γεύματα να πίνουμε χυμούς και να τρώμε φρούτα. Έτσι θα μπορούμε να περιορίσουμε την πείνα μας και να καλύψουμε τις απαιτήσεις μας σε βιταμίνη C
  • Σε κάθε γεύμα να υπάρχει μία σαλάτα από φρέσκα λαχανικά
  • Να υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία λαχανικών στην σαλάτα μας (ντομάτες, μπρόκολο, σπανάκι, πιπεριές πράσινες και κόκκινες)
  • Μία με δύο φορές την εβδομάδα να υπάρχει στο γεύμα μας πατάτα ψητή ή βραστή.

Η βιταμίνη C παρουσία του ατμοσφαιρικού οξυγόνου καταστρέφεται. Για αυτό πρέπει οι σαλάτες και οι χυμοί να καταναλώνονται αμέσως μετά την παρασκευή τους ή να αποθηκεύονται για μικρό χρονικό διάστημα σε σκεύη που κλείνουν αεροστεγώς.

Επίσης η βιταμίνη C χάνεται κατά το μαγείρεμα των τροφών σε νερό. Έτσι προτιμότερο είναι οι σαλάτες και τα φρούτα να καταναλώνονται ωμά και όχι βραστά.

 

Από την Επιστημονική Ομάδα του Διαιτολόγου - Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ