Να θυμάσαι ότι η ζυγαριά σου δεν μπορεί να κρίνει αν τρέφεσαι σωστά!

14 Ιουνίου 2016
Η ΜΑΡΙΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

 

Αναγνώστρια μας ρωτά: 

Γεια σας με λένε Μαρία και είμαι 13 χρονών είμαι 1.68 και 56 κιλά. Θα ήθελα να χάσω κιλά γυμνάζομαι καθημερινά 2 ώρες την ημέρα στο άθλημα που κάνω κωπηλασία έχω παρατηρήσει πως ότι και να κάνω δεν μπορώ να χάσω αλλά κιλά. Μπορείτε να με βοηθήσετε;

 

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας (www.diatrofi.gr)



Αγαπητή μου φίλη,

Το σώμα μας είναι «έξυπνο» και προσπαθεί να μας κρατήσει στην ζωή, Επομένως, όταν ασκούμαστε τόσο πολύ (2 ώρες την ημέρα) χωρίς την κατάλληλη διατροφή, όχι μόνο δεν χάνουμε λίπος, αλλά είναι επικίνδυνο μειώνεται η απόδοση μας, αυξάνονται οι τραυματισμοί, ή αντί να χάνουμε λίπος, χάνουμε μυϊκή μάζα. Για αυτό θα σου πρότεινα να ξεκουράζεσαι κάποιες μέρες την εβδομάδα και να βελτιώσεις την διατροφή σου ειδικά τα γεύματα πριν και μετά την άσκηση.

Ένα ισοτονικό ποτό είναι απαραίτητο για να σε εφοδιάζει όσο ασκείσαι, αλλά και επαρκής ενυδάτωση την υπόλοιπη ημέρα με νερό, αφεψήματα και χυμούς χωρίς ζάχαρη. Πριν την άσκηση φρόντιζε να έχεις ένα φρούτο και μια μπάρα δημητριακών και αμέσως μετά ένα χυμό μια με ένα τοστ ή αραβική πίτα με τυρί ή γιαούρτι με μέλι. Μην υπερβάλεις στην άσκηση για να χάσεις βάρος.

Την υπόλοιπη ημέρα, φρόντιζε να μοιράζεις την τροφή σου σε 3 κυρίως γεύματα και 2-3 σνακ ενδιάμεσα. Σε κάθε κυρίως γεύμα, φρόντιζε να έχεις φρούτο ή λαχανικά με μια μερίδα (πρωτεΐνης: γαλακτοκομικά, αυγό, κρέας, ψάρι) και μια μικρή μερίδα αμύλου ολικής αλέσεως (δημητριακά, καστανό ρύζι, όσπρια, παξιμάδι, ψωμί κτλ.).μαζί με «καλά λιπαρά, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς. Στα ενδιάμεσα φρόντιζε να έχεις κάποιο φρούτο μαζί με μια χούφτα ξηρούς καρπούς η μπάρα δημητριακών.

Να θυμάσαι ότι η ζυγαριά σου δεν μπορεί να κρίνει αν τρέφεσαι σωστά. Ειδικά όταν ασκείσαι ενυδατώνεσαι, αυξάνεται η μυϊκή σου μάζα, το λίπος σου πέφτει και αυτό φαίνεται στα ρούχα σου, αλλά η ζυγαριά μπορεί να κολλάει. Επομένως έλεγχε την πρόοδο σου με ένα ημερολόγιο κατανάλωσης τροφίμων, με τα ρούχα σου και με την διάθεση σου.  

 


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ