Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Ημέρα ενότητας η σημερινή

19 Ιουνίου 2016

Η σημερινή ημέρα είναι ημέρα ενότητας, τόνισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά την διάρκεια του Πατριαρχικού Συλλείτουργου στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Μηνά, στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η Θεία Ευχαριστία επιβεβαιώνει την ενότητα, την καθολικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τόνισε, σημειώνοντας ότι το γεγονός της Πεντηκοστής σηματοδότησε την αφετηρία της ιστορικής διαδρομής της Εκκλησίας και έθεσε τις βάσεις για τον αγιασμό ολόκληρης της ανθρώπινης ιστορίας.

Επίσης ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος υπογράμμισε πως «σήμερα πληρούμεθα και ημείς υπό της ίδιας εμπνεύσεως των πυρίνων γλωσσών υπό του Αγίου Πνεύματος και είμεθα μια εκκλησία εν σώμα αν και προερχόμεθα εκ διαφορετικών εθνικών γλωσσικών και πολιτισμικών παραδόσεων και καταβολών».

Προσέθεσε ότι «εντός της διαφορετικότητος μας εκάστη Ορθόδοξος Εκκλησία, αλλά και έκαστος Ορθόδοξος πιστός είμεθα ενωμένοι εις εν σώμα, έκαστος με τα ειδικά του χαρίσματα, έναντι των οποίων δεν πρέπει να υποβλέπομε τους άλλους, αλλά να χαιρόμεθα ως να είναι ειδικά μας χαρίσματα».

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης χαρακτήρισε ιστορική και μεγάλη στιγμή τη σύγκλιση της Αγίας Συνόδου και προσέθεσε: «Ανεξαρτήτως των διαφορετικών απόψεων μας οι Ορθόδοξοι οφείλομε να επισημάνομε ότι μοναδική οδός της πορείας ημών εν τω κόσμω είναι η ενότης.»

Το ιστορικό Πατριαρχικό Συλλείτουργο την ημέρα της Πεντηκοστής και ο εσπερινός του Αγίου Πνεύματος ολοκληρώθηκαν στις 12:45 το μεσημέρι και στη συνέχεια ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και οι προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών μετέβησαν στην Αρχιεπισκοπή, ενώ αργότερα το μεσημέρι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα παραθέσει γεύμα προς τιμήν τους.

Πηγή: amna.gr

Αρθρο του Παντελή Μπουκάλα στο kathimerini.gr 

"Μηδέν κατά κενοδοξίαν"

"Υπάρχουν άραγε χριστιανοί στο Κατάρ; Και πόσοι να είναι άραγε σ’ αυτή τη χώρα της απόλυτης μοναρχίας; Ελάχιστοι, αν βέβαια δεν σφάλλει η εγκυκλοπαίδεια (της Εκδοτικής Αθηνών) που ενημερώνει πως «η ολότητα σχεδόν του γηγενούς πληθυσμού και ένα μεγάλο μέρος των μεταναστών είναι μουσουλμάνοι σουνίτες». Αυτό το ισχνότατο «σχεδόν» αφορά η διένεξη δύο πατριαρχείων, που ερίζουν για την «πνευματική δικαιοδοσία επί του Κατάρ». Το Πατριαρχείο της Αντιοχείας κατήγγειλε την εισπήδηση των Ιεροσολύμων στα δικά του πνευματικά εδάφη και, ενοχλημένο, αποφάσισε να μη συμμετάσχει στη Σύνοδο της Ορθοδοξίας στην Κρήτη. Και «έλεος» να πει εδώ κάποιος μη αξιωματούχος της χριστιανοσύνης, και «Σώσον, Κύριε», θα το ’χει το δίκιο του. Γιατί είναι αδύνατο να κατανοήσει κανείς –και πολύ περισσότερο να συγχωρήσει– μια φιλονικία για το σχεδόν μηδέν. Αν οι ευλογημένοι διαφωνούν για τα τριτεύοντα, πώς θα ομονοήσουν στα μείζονα;

Εχουν τα παράδοξά τους οι θρησκείες. Και η χριστιανική. Δεν πάνε πολλά χρόνια, λ.χ., που μάθαμε μάλλον εμβρόντητοι για κάποια ΜΗΚΥΟ επιχορηγούμενη από το κράτος μας για να προωθήσει τον ευγενή στόχο της: τον εκχριστιανισμό της Βόρειας Κορέας... Εχουν επίσης τις οικονομικές και πολιτικές (με μία λέξη εξουσιαστικές) βλέψεις τους οι θρησκευτικοί ποιμένες, παρότι αφιερωμένοι στον πόλεμο κατά του υλισμού. Το Πατριαρχείο Μόσχας (μαζί και τα δορυφορικά του Πατριαρχεία της Βουλγαρίας και της Γεωργίας), που αμφισβητεί τα πρωτεία της Κωνσταντινούπολης. Δεν θα συμμετάσχει λοιπόν σε μια Σύνοδο που θα μπορούσε να αποδειχτεί όντως ιστορική, προβάλλοντας ποικίλα προσκόμματα. Συν τοις άλλοις, ανήγαγε σε κορυφαίο θέμα τη σειρά με την οποία θα καθίσουν οι προκαθήμενοι και οι επίσκοποι στις συνεδριάσεις. Και ύστερα αγανακτούν με την οικουμενική αίγλη του Πάπα, τον οποίο άλλωστε ορισμένοι ορθόδοξοι τον υπολογίζουν σαν όργανο του Σατανά.

Ας θυμηθούμε όμως εδώ ένα άλλο επεισόδιο αγανάκτησης. Παλαιότατο. Το έχουν οι Γραφές. Ο Ματθαίος. Αρα θα το γνωρίζουν οι άγιοί μας. Κάποια στιγμή πλησίασε τον Ιησού η μήτηρ των υιών Ζεβεδαίου και τον παρακάλεσε να μεριμνήσει ώστε στη βασιλεία του να καθίσουν δίπλα του οι δύο γιοι της, δεξιά και αριστερά του. «Ουκ οίδατε τι αιτείσθε», της αποκρίθηκε ο Χριστός, που αμέσως έπειτα έπρεπε να δώσει ένα μάθημα σεμνότητας και στους άλλους δέκα μαθητές, που είχαν αγανακτήσει. «Ος εάν θέλη εν υμίν είναι πρώτος, έσται υμών δούλος», τους είπε αυστηρά.

Ο πόθος των πρωτείων όμως δεν έσβησε ποτέ. Το βλέπουμε άλλωστε. Το είδε και ο Παύλος στον καιρό του. Και στην προς Φιλιππησίους επιστολή του παρότρυνε τους αδελφούς του «να μην κάνουν τίποτα από ανταγωνισμό ή ματαιοδοξία, αλλά με ταπεινοφροσύνη ας θεωρεί ο καθένας ανώτερό του τον άλλον»: «Μηδέν κατά ερίθειαν ή κενοδοξίαν, αλλά τη ταπεινοφροσύνη αλλήλους ηγούμενοι υπερέχοντας». Ισχύει άραγε εδώ το «it’s Greek to me»;"

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ