Μην επιβραβεύετε το παιδί σας με γλυκά! Δείτε γιατί

23 Ιουνίου 2016

Από την επιστημονική ομάδα του διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα diatrofi.gr 

Όταν επιβραβεύουμε την προσπάθεια του παιδιού εκείνη ακριβώς την ώρα εκκρίνεται η ουσία ντοπαμίνη που πηγαίνει στον εγκέφαλο, στα κέντρα που υπάρχουν εκεί για την ευχαρίστηση.

Η ντοπαμίνη συνδέεται άμεσα με την αίσθηση ευχαρίστησης-ηδονής. Επίσης αυξάνει και την ανοχή στον πόνο. Ένα απλό «μπράβο» είναι αρκετό για να εκκριθεί ντοπαμίνη!!!

Όταν όμως αυτό το μπράβο συνοδεύεται από κάποιο γλυκάκι τότε είναι που προκαλείται (άθελά μας ή εν αγνοία μας) σύγχυση!!!

Για να δούμε πως γίνεται αυτό:

1ον η ζάχαρη είναι μια ουσία ισχυρά εθιστική (έχει παρόμοια δράση με νικοτίνη, αλκοόλ κτλ)

2ον η ντοπαμίνη ανήκει στις ουσίες που προκαλούν ευχαρίστηση

3ον η ζάχαρη δημιουργεί ψευδή αίσθηση ευχαρίστησης (ακριβώς όπως τα ναρκωτικά)

4ον και κυριότερον σε αντίθεση με άλλες εξαρτησιογόνες ουσίες (νικοτίνη, αλκοόλ, ναρκωτικά) τη ζάχαρη μπορούμε να τη βρούμε παντού και δεν απαγορεύεται από κανένα νόμο!

Λέγοντας στο παιδί μπράβο του δώσετε και ένα γλυκάκι είναι το ίδιο ακριβώς με το να του πείτε μπράβο και να του δώσετε ένα τσιγαράκι! Ο εγκέφαλος κάνει την ίδια συσχέτιση!

Το μπράβο λοιπόν αρκεί για να δώσει ευχαρίστηση και κίνητρο. Αν τώρα επιμένετε να δώσετε ντε και καλά κάτι στο παιδί τότε ας μην είναι κάτι υλικό (παιχνίδι, ρουχο).

Σας προτείνω να φτιάξετε έναν έπαινο για την προσπάθεια του και να του τον απονείμετε!

πχ ΑΠΟΝΕΜΕΤΑΙ ΕΠΑΙΝΟΣ ΣΤΟΝ…..Γιωργακη….ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΛΑ ΤΟΥ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ!

Πιο απλά σκεφτείτε το εξής

Χρησιμοποιώντας το φαγητό σαν επιβράβευση αυτό που θα καταφέρετε με τον καιρό είναι να βάλετε το φαγητό στη θέση της παρηγοριάς, της χαράς, της αγάπης, της αποδοχής, της ασφάλειας και οποιουδήποτε άλλου συναισθήματος μπορεί να πάρει ένα παιδί από τους γονείς. Αργότερα όταν το παιδί θα είναι ενήλικας είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρησιμοποιεί το φαγητό για να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του ή να τα αντικαθιστά ή να τα «καταπίνει» ή ακόμα για να κατευνάσει τον πόνο του και έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να αναπτύξει και διατροφική διαταραχή.

Δεν το πιστεύετε;

Εσείς που δεν το πιστεύετε πόσο συχνά πιάσατε τον εαυτό σας να τρώει συναισθηματικά;

Πόσο συχνά έχετε καταφύγει στο φαγητό όταν

  • Βαριόσαστε…
  • Είσαστε κουρασμένοι….
  • ….αναστατωμένοι
  • ….στρεσαρισμένοι
  • Είχατε έναν καυγά…
  • Το θεωρείτε τυχαίο;;;

Επομένως μια σίγουρη συνταγή για την παχυσαρκία είναι η χρήση του φαγητού ως επιβράβευση.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ