Βουλή: κυρώθηκε με ευρεία πλειοψηφία η συμφωνία με την Cosco

1 Ιουλίου 2016

Με 223 ψήφους υπέρ -των βουλευτών των έξι εκ των οκτώ κομμάτων- που σηματοδοτούν μια ευρύτατη πλειοψηφία της Βουλής των Ελλήνων, κυρώθηκε η συμφωνία για την μεταβίβαση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco.

Υπέρ επί της αρχής του νομοσχεδίου ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι, οι ΑΝΕΛ και η Ένωση Κεντρώων και καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ (25 ψήφοι).

Το ΚΚΕ υπερψήφισε, ωστόσο, την τροπολογία για το Κερατσίνι και τα άρθρα για το Λιμενικό Σώμα, πλην αυτού για την συμμετοχή του Λιμενικού στην FRONTEX.

Η ΧΑ έθεσε σε ονομαστική ψηφοφορία την αρχή του και άρθρα του νομοσχεδίου και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το άρθρο 10α, για τις εργασιακές σχέσεις.

Υπέρ του κυρωτικού νομοσχεδίου της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ τάχθηκαν οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των κομμάτων που άσκησαν παράλληλα έντονη κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς που έγιναν.

Η Νέα Δημοκρατία

"Θα θέλαμε σήμερα να χαιρόμαστε αλλά μας τη στερήσατε αυτή τη χαρά με τη δική σας ενοχική εισήγηση", είπε απευθυνόμενος στον υπουργό Nαυτιλίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Δένδιας.

Ο Νίκος Δένδιας, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι φέρθηκε ενοχικά απέναντι στη σύμβαση με την Cosco, επειδή είναι από την αρχή εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων και ότι υποχρέωσε το κοινοβούλιο να περιμένει την διαπραγμάτευση των νομοτεχνικών αλλαγών συναλλασσόμενο με μια εταιρεία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας τάχθηκε υπέρ της κύρωσης της συμφωνίας επί της αρχής, σημειώνοντας ότι απετέλεσε στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων της ΝΔ από το 2008 και τόνισε ότι, "η στρατηγική σχέση με την Κίνα είναι κάτι που συμμεριζόμαστε σχεδόν όλοι σε αυτήν την αίθουσα".

Ο ΣΥΡΙΖΑ

"Δεν δεχόμαστε μαθήματα δημοκρατίας από τους Yes Man των αποικιοκρατικών συμβάσεων και τους αρχιερείς των απολύσεων" ανέφερε στην τοποθέτησή της η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Φωτεινή Βάκη ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι “ταυτίζεται με τους δικηγόρους της COSCO”.

Η Φωτεινή Βάκη είπε επίσης ότι η διαδικασία της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης έχει ξεκινήσει από το 2008, και η κυβέρνηση προσπάθησε μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις να αυξήσει την παραγωγικότητα της επένδυσης και να διασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων και μέσω των μετατάξεων.

"Η ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης σηματοδοτεί την εκκίνηση μιας νέας προσπάθειας για την οικονομία, την τοπική και εθνική ανάπτυξη", κατέληξε η Φωτ. Βάκη.

Η Χρυσή Αυγή

Για "ξεπούλημα" έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής Ιωάννης Λαγός και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι απέτυχε να προστατεύσει τους εργαζόμενους.

Ο Ιωάννης Λαγός έθεσε επίσης το θέμα της Κυνόσουρας της Σαλαμίνας, όπου βρίσκονται τα οστά των Σαλαμινομάχων και επικαλέστηκε έγγραφο της δημοτικής αρχής της Σαλαμίνας, σύμφωνα με τo οποίo τα εδάφη αυτά δεν ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς.

 Η Δημοκρατική Συμπαράταξη

"Να αναλάβετε τις ευθύνες σας και να μη μας λέτε άλλα αντί άλλων" ζήτησε από την κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος και εκτίμησε ότι, οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν λάβει ένα αρνητικό μήνυμα.

Ο Ανδρέας Λοβέρδος πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να κατοχυρώσει τους εργαζόμενους δεν μπόρεσε, και προσπαθεί να κάνει προσλήψεις με μετατάξεις.

"Είστε ξένοι με αυτά. Αντιλαμβάνεστε την ανάπτυξη με τρόπο μεταφυσικό και νομίζετε ότι θα έρθει από μόνη της", κατέληξε.

 Η Ένωση Κεντρώων

“Εάν υπήρχε σοβαρή διαπραγμάτευση θα είχατε μεριμνήσει για τη σύνδεση της σύμβασης με ανταποδοτικά οφέλη ανάλογα με την εξέλιξη του κύκλου εργασιών”, υποστήριξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων. “Καλύτερες συμβάσεις και καλύτερες αποδώσεις. Θα την ψηφίσουμε κατ’ αρχήν τη σύμβαση.”

 Οι ΑΝΕΛ

"Δεν ήταν μείζον το θέμα που ανέκυψε χθες και εκδηλώθηκε με τρόπο που δεν έπρεπε", ανέφερε κατά την τοποθέτησή του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος.

Ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος υπερασπίστηκε τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα τονίζοντας ότι "έκανε ό,τι μπορούσε να τη βελτιώσει έως την τελευταία στιγμή για τους εργαζόμενους, ανθρώπους που τους ξέρει και έχει μεγαλώσει με αυτούς".

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ, ζήτησε από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να πάρει μέτρα για την αναπλήρωση των απωλειών των συνταξιούχων που έχασαν το ΕΚΑΣ.

"Απαιτούνται 120 εκατ. ευρώ για το πεντάμηνο έως ότου γίνει αναπροσαρμογή και πιστεύω ότι θα γίνει", κατέληξε ο Θαν. Παπαχριστόπουλος.

 Το ΚΚΕ

«Εύκολη κριτική» χαρακτήρισε την επίθεση που δέχθηκε η κυβέρνηση από κόμματα της αντιπολίτευσης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και εκτίμησε ότι έγινε για να συγκαλυφθεί, ότι συμφωνούν με την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής.

Ανέφερε, ότι το ΚΚΕ δεν πρόκειται να αντιπαρατεθεί με την κυβέρνηση τόσο για το τίμημα της ιδιωτικοποίησης, όσο και για το ποιοι είναι οι αγοραστές. Ούτε μας ενδιαφέρει, είπε, να παραμείνει η κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά ως έχει τώρα. Δηλαδή στο δημόσιο έλεγχο και να το λυμαίνονται συγκεκριμένα επιχειρηματικά και εφοπλιστικά συμφέροντα, τόνισε.

Εκτίμησε, επίσης, ότι με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά η κυβέρνηση ικανοποιεί στρατηγικό στόχο της εγχώριας αστικής τάξης και ότι θα έχει επιπτώσεις στα λαϊκά στρώματα, αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΟΛΠ.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, κλείνοντας τη συζήτηση στην Ολομέλεια τόνισε ότι «το περιεχόμενο, η ατζέντα, οι προοπτικές, οι δυνατότητες, το επίπεδο στρατηγικής κατεύθυνσης, θα αποτυπωθεί από το αυριανό ταξίδι του Πρωθυπουργού».

Ο Θοδωρής Δρίτσας, υπογράμμισε επίσης πως «η αξιοπιστία της χώρας υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο από την κυβέρνηση» καθώς -όπως είπε- έχει σχεδιασμούς προοπτικής και όχι σχεδιασμούς κατανάλωσης». Επανερχόμενος δε στο ζήτημα της επιστολής της COSCO, έκανε λόγο για «νομική υπερβολή».

Τέλος, άσκησε κριτική στη Δημοκρατική Συμπαράταξη να καταθέτει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για το άρθρο που αφορά στις εργασιακές σχέσεις, που όπως ανέφερε ο υπουργός, αποτυπώνει πολύμηνη προσπάθεια των εργαζομένων και της κυβέρνησης να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα. «Καταψηφίστε, αντί να βάλετε πλάτη, ώστε οι εργασιακές σχέσεις να είναι ασφαλείς και σταθερές», είπε.

«Όταν δίνω μάχες για να υπηρετήσω αυτά τα οποία έχω αναλάβει ως υποχρέωση, η παραίτηση δεν είναι μπροστά. Δεν σκέφτηκα να παραιτηθώ. Η παραίτηση θα γίνει όταν ολοκληρώσω ένα έργο και αντιληφθώ ότι δεν έχω να κάνω τίποτα άλλο» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΙ, σχολιάζοντας την κύρωση πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΠ στην Cosco.

Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αναλαμβάνω για ό,τι συμβαίνει όλη την ευθύνη. Ο,τιδήποτε άλλο θα ήταν έξω από τους κανόνες που έχω μάθει να λειτουργώ».

Αναφορικά με την επιστολή της κινεζικής εταιρείας που έκανε λόγο για αντίθετα πράγματα σε σχέση με αυτά που είχαν συμφωνηθεί, ο κ. Δρίτσας υπογράμμισε ότι «Πρόκειται για μια νομική υπερβολή που δεν στοιχειοθετείται. Στον κυρωτικό νόμο επιφέραμε κάποιες αλλαγές ορθής νομοθέτησης. Στο ενδεικτικό προσχέδιο του κυρωτικού νόμου, έγιναν από την πλευρά της κυβέρνησης κάποιες αλλαγές, αλλά όχι για να αλλάξουν οι όροι της σύμβασης».

Η συμφωνία της COSCO με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς είναι πολύ επωφελής για το ελληνικό λιμάνι, είπε ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Ζοού Ξιαόλι, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

«Το έργο είναι ένα λαμπρό παράδειγμα ελληνο-κινεζικής συνεργασίας, η σημασία της οποίας έχει ξεπεράσει την οικονομική συνεργασία και το διμερές πεδίο και έχει αποκτήσει μεγάλη σημασία για την προώθηση της περιφερειακής ειρήνης και ανάπτυξης», είπε ο Πρέσβης.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, ο Κινέζος Πρέσβης εξέφρασε την έκπληξή του για τους τελευταίους χειρισμούς της υπόθεσης του λιμανιού από την COSCO.

«Η Ελλάδα μετατρέπεται σε σημαντικό κόμβο πάνω στην ζώνη "Belt and Road" και το έργο της COSCO στον Πειραιά έχει καταστήσει την Ελλάδα ένα βασικό συνδετικό κρίκο μεταξύ του Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού και του Δρόμου του Μεταξιού στην Ξηρά,» είπε ο Πρέσβης αναφερόμενος στην αναπτυξιακή στρατηγική της Κίνας.

Αναφέρθηκε επίσης στην «σημαντική ομιλία» του Αλέξη Τσίπρα πάνω σε πλοίο του κινεζικού Ναυτικού που επισκέφθηκε την Ελλάδα στις αρχές του 2015, η οποία «έτυχε ευνοϊκής υποδοχής από την κινεζική πλευρά». «Είναι δίκαιο να πούμε ότι η Ελλάδα ήταν πάντα ένας αξιόπιστος εταίρος της Κίνας εντός της ΕΕ», τόνισε.

Παράλληλα είπε ότι υπάρχουν τέσσερα σημαντικά υπόβαθρα στην επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα: Πρώτον, αυτή η χρονιά σηματοδοτεί την 10η επέτειο της συνολικής στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας. Δεύτερον, η COSCO πρόκειται να επεκτείνει μια αμοιβαία επωφελή και «win-win» συνεργασία με την Ελλάδα στο λιμάνι του Πειραιά. Τρίτον, το περιφερειακό τοπίο στο οποίο βρίσκεται Ελλάδα υφίσταται βαθιές αλλαγές και προσαρμογές. Τέταρτον, η στρατηγική ανάπτυξης «Ζώνη και Δρόμος» (Belt and Road) επεκτείνεται σταθερά προς την Ευρώπη.

Η Κίνα, εξήγησε ο Πρέσβης, είναι έτοιμη να καταβάλει προσπάθειες από κοινού με την Ελλάδα στους ακόλουθους τομείς: Να συνεχίσουν να παρέχουν αμοιβαία υποστήριξη για θέματα βασικού ενδιαφέροντος, να αξιοποιήσουν τη ναυτική συνεργασία ως αιχμή δόρατος που θα οδηγήσει σε πρακτική συνεργασία σε διάφορους τομείς, να προωθήσει το διάλογο μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών, και να ενισχύσει τον συντονισμό και τη συνεργασία στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. «Οι τέσσερις αυτοί τομείς αντικατοπτρίζουν τα χαρακτηριστικά της συνολικής και στρατηγικής εταιρικής σχέσης μεταξύ των δύο χωρών», ανέφερε ο Ζοού Ξιαόλι.

Επιπλέον η Ελλάδα αποτελεί ιδανικό εταίρο για την Κίνα στην ναυτική συνεργασία, όχι μόνο επειδή αποτελεί το μέρος που γεννήθηκε ο ευρωπαϊκός ναυτικός πολιτισμός, αλλά επειδή επίσης ασκεί σημαντική επιρροή στη διεθνή ναυτιλία, εξήγησε ο Πρέσβης.

Η χωρητικότητα των εμπορικών της στόλων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 20% του παγκοσμίου συνόλου. Πάνω από το ήμισυ του εισαγόμενου αργού πετρελαίου της Κίνας μεταφέρεται από τον ελληνικό εμπορικό στόλο. «Το πιο σημαντικό, η Ελλάδα έχει μεγάλη εμπειρία και είναι ανοικτή σε τομείς που σχετίζονται με τη θάλασσα, θέτοντας την θαλάσσια συνεργασία Κίνας-Ελλάδας στο επίκεντρο της συνεργασίας Κίνας-Ευρώπης», είπε.

Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο Ζοού Ξιαόλι τόνισε ότι τα τελευταία δυο χρόνια, οι ελληνο-κινεζικές σχέσεις έχουν αντέξει πολλά τεστ και έχουν δείξει ότι υπάρχει ένα λαμπρό μέλλον.

«Οι ελληνο-κινεζικές σχέσεις διανύουν μια σημαντική περίοδο στρατηγικών ευκαιριών. Οι δύο πλευρές θα πρέπει να έχουν μια καλύτερη κατανόηση και αντίληψη αυτών των ευκαιριών για να "βαδίσουν θαρραλέα προς τα εμπρός, για αμοιβαίο όφελος και "win-win" αποτελέσματα», δήλωσε.

 

 

Πηγή: amna.gr, real.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...