Η παιδική διατροφή το καλοκαίρι: Τι να κάνετε για να μην παχύνει

1 Ιουλίου 2016

Η παιδική ηλικία είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό στάδιο της ζωής μας, καθώς τότε χτίζεται το σώμα και διαμορφώνεται η προσωπικότητά μας. Σε αυτή τη φάση της ζωής του, το παιδί υιοθετεί αρχές και συνήθειες, από το σπίτι και από το σχολείο που συνήθως το καθορίζουν για την υπόλοιπη ζωή του. Αυτή είναι και η περίοδος που εμφανίζεται στις μέρες μας σε μεγάλο ποσοστό και η παιδική παχυσαρκία, μια κατάσταση που έχει τις ρίζες της στον τρόπο ζωής που ακολουθούμε στην καθημερινότητά μας.

Από την επιστημονική ομάδα του διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου nutrimed,gr
]Και γιατί είναι τόσο ανησυχητική η υπέρμετρη αύξηση του βάρους σε νεαρή ηλικία; Παράλληλα, με την παιδική παχυσαρκία, από πολύ μικρή ηλικία, πλέον, εμφανίζονται χρόνια νοσήματα ή παράγοντες που οδηγούν σε εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων στην νεαρή ενήλικη ζωή. Η αύξηση της χοληστερίνης, της αρτηριακής πίεσης και η εμφάνιση προδιαβήτη στους μικρούς μας φίλους ή στους νεαρούς εφήβους αποτελούν τις πιο ανησυχητικές ενδείξεις.

Το καλοκαίρι είναι μία εποχή η οποία ευχαριστεί πολύ τα παιδιά, αλλά πολλές φορές μπορεί να αποτελέσει και παράγοντα κινδύνου όσον αφορά την αύξηση βάρους τους. Οι λόγοι που ευνοούν αυτήν την κατάσταση είναι κυρίως δύο. Πρώτον, μειώνεται η σωματική δραστηριότητα εφόσον τα σχολεία και οι διάφοροι αθλητικοί όμιλοι που πιθανόν το παιδί να πηγαίνει τον υπόλοιπο χρόνο, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού κλείνουν. Παράλληλα, το πρόγραμμα του παιδιού αλλάζει, καθώς ξυπνάει πιο αργά από την καθιερωμένη ώρα του σχολείου, ενώ βρίσκεται περισσότερο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση και στον υπολογιστή. Το καλοκαίρι, όμως, είναι και η εποχή που τα παιδιά περνούν συνήθως δίπλα σε συγγενείς και τους δίνετε η ευκαιρία για μεγαλύτερες διατροφικές ατασθαλίες, εφόσον έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στις επιλογές τους.

Παρόλα αυτά, το καλοκαίρι, με τον κατάλληλο τρόπο μπορεί να αποτελέσει και την ιδανική ευκαιρία για την καθιέρωση ενός ισορροπημένου τρόπου διατροφής, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα και διακοπή όλων των λαχταριστών τροφίμων που μας περιτριγυρίζουν! Πως; Εκμεταλλευόμενοι το χρόνο που έχετε με τα παιδιά σας μπορείτε να αυξήσετε τη φυσική δραστηριότητα ολόκληρης της οικογένειας αλλά και να προσεγγίσετε με παιχνιδιάρικο τρόπο ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ισορροπημένη διατροφή όπως:
- η καθιέρωση του πρωινού,
- η καθιέρωση 5 σταθερών γευμάτων την ημέρα, 
- η κατανάλωση γεύματος στο τραπέζι με όλη την οικογένεια και χωρίς την παρουσία της τηλεόρασης και 
- η παρασκευή έξυπνων γευμάτων με υλικά που δε συνηθίζουν να καταναλώνουν τα παιδιά όπως λαχανικά, όσπρια, φρούτα και ψάρια!
Καλή επιτυχία! 
 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ