Harvard: 5 καθημερινές συνήθειες που φέρνουν ευτυχία

4 Ιουλίου 2016
Θα είμαι ευτυχισμένος όταν….

Γράφει η  Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια 


Πέρασα 10 χρόνια βλέποντας ασθενείς, διεξάγοντας έρευνες και διδάσκοντας στο Harvard.  Τώρα κάνω τα ίδια, αυτή τη φορά όμως στην Ιατρική σχολή του πανεπιστημίου Αθηνών.  Ένα συνηθισμένο θέμα που προκύπτει από συζητήσεις μου, είναι το περίφημο: «θα είμαι ευτυχισμένος όταν…».  Καθένας συμπληρώνει τις τελίτσες με αυτό που τον «καίει»: οι φοιτητές συνήθως απαντούν ότι θα είναι ευτυχισμένοι όταν βρουν δουλειά, ή αν ήδη έχουν δουλειά όταν βρουν καλύτερη εργασία, οι ανύπαντροι άνθρωποι όταν βρουν σχέση και παντρευτούν, οι άτεκνοι αν είχαν παιδί, οι στρεσαρισμένοι αν δεν είχαν στρες… και η λίστα δεν τελειώνει.  Κοινό παρονομαστής σε όλα αυτά είναι το εξής: Η Μετάθεση της Ευτυχίας!  
 
Τι σημαίνει αυτό;  Ότι οι άνθρωποι συνεχώς περιμένουν “κάτι άλλο” για να νιώσουν ευτυχισμένοι.  Και πόσο καλά είναι μέχρι να έρθει αυτή η περίφημη στιγμή της εκπλήρωσης; Και όταν έρχεται, συνήθως οι άνθρωποι τη θεωρούν δεδομένη, χαίρονται για λίγο και αμέσως μετά ακολουθεί ένας επόμενος στόχος, που πάλι πρέπει να πετύχει κανείς για να είναι ευτυχισμένος.  Οι ειδικοί στην ευτυχία, όπως ο Martin Seligman, ο Shawn Achor, ο JonKabat-Zin, η Barbara Fredrickson, η Sonja Lyubomirsky και άλλοι, προτείνουν να ακολουθήσουμε 5 καθημερινές συνήθειες που μας βοηθούν να είμαστε ευτυχισμένοι κάθε μέρα της ζωής μας.
 
 
1. Σημειώνετε κάθε μέρα τρία καινούργια πράγματα που υπάρχουν στη ζωή σαςγια τα οποία νιώθετε ευγνωμοσύνη. Με χαρτί και μολύβι, στο κινητό σας, δεν έχει σημασία το μέσο, αλλά το ότι καταγράφετε καθημερινά τρία θετικά πράγματα.  Η καλή αυτή συνήθεια προάγει την αισιοδοξία και η επίδρασή της κρατάει 6 ολόκληρους μήνες, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει σημαντικά και τα ποσοστά επιτυχίας.
 
2. Αφιερώνετε 2 λεπτά κάθε μέρα γράφοντας κάτι θετικό που ζήσατε μέσα στη μέρα σας. Αυτή η στρατηγική μας βοηθάει να βλέπουμε τι δίνει νόημα στη ζωή μας και μας βάζει σε μία διαδικασία να εντοπίζουμε τα όμορφα πράγματα που ζούμε, αντί να επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στα δύσκολα και τα άσχημα. Παύοντας να γκρινιάζουμε, πατάμε στον εγκέφαλο το κουμπί να παρατηρεί τα θετικά και έτσι τα επίπεδα ευτυχίας αυξάνονται κατακόρυφα.
 
3. Κάνετε περπάτημα, γυμναστική ή κάποια κινητική δραστηριότητα τουλάχιστον για 15 λεπτά καθημερινά. Έτσι εκκρίνονται ενδορφίνες, οι ορμόνες της χαράς, και μεγαλώνει η αίσθηση της ευτυχίας.  Επίσης, εκτός από τα οφέλη στο σώμα και την υγεία, με την κίνηση εκπαιδεύετε τον εγκέφαλο σας να πιστεύει πως εσείς έχετε τον έλεγχο των καταστάσεων και των αποφάσεων σας, άρα έχετε τον έλεγχο της ζωής σας.
 
4. Αδειάστε το μυαλό σας από σκέψεις, έγνοιες και αγωνίες, κλείστε τα μάτια και επικεντρωθείτε στην αναπνοή σας. Αυτός είναι ένας τρόπος για να κάνετε διαλογισμό και να μειώσετε το στρες σας, ενώ παράλληλα αυξάνετε την ευτυχία σας.
 
 
5. Επικοινωνήστε με ένα αγαπητό σας πρόσωπο.  Είτε τηλεφωνικά, είτε με μήνυμα, είτε με ανάρτηση στο Facebook, κάντε τη θετική επικοινωνία μέρος της καθημερινότητάς σας. Οι καλές σχέσεις και η φιλία ξέρουμε ότι αποτελούν θεμέλιο λίθο της ευτυχίας και της μακροζωίας.  
 
Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σας και να κουβεντιάσουμε στοhttp://anelanda.gr/liza/epikoinwnia/
 
 
Διαλέξτε Αγάπη, Ηρεμία, Χαρά!
 
Δρ Λίζα

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ