Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε το Σύνδρομο της χρόνιας κόπωσης

6 Ιουλίου 2016

Σίγουρα το έχετε παρατηρήσει … Πολλές από εμάς υποφέρουμε από έλλειψη ενέργειας, καταναλώνουμε  καφεΐνη, νικοτίνη ,αλκοόλ, λαχταράμε  ζαχαρούχα τρόφιμα και υποφέρουμε από  εξουθενωτική εξάντληση.

Η  χρόνια κόπωση είναι σημείο των καιρών μας ,του  γρήγορου τρόπου ζωής και επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.Φανταστείτε ότι λέγοντας χρόνια κόπωση δεν συμπεριλαμβάνουμε αυτούς που είναι ήπια ή μέτρια κουρασμένοι!

Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης έχει πολλές πτυχές αλλά το κοινό χαρακτηριστικό της  είναι : η κόπωση!

Τα επινεφρίδια, που κάθονται πάνω από τα νεφρά μας σαν μικρά καπάκια, απελευθερώνουν πολλές σημαντικές ορμόνες, μία εκ των οποίων είναι η κορτιζόλη. Πιθανότατα να έχετε ακούσει για την κορτιζόλη, αφού είναι η σημαντική ορμόνη του στρες . Η κορτιζόλη είναι σε υψηλότερο επίπεδο το πρωί όταν ξυπνάμε και μειώνεται σταδιακά όσο περνάει η μέρα, έτσι ώστε να μην μας εμποδίσει στον ύπνο. Δεν είναι απαραίτητα μια κακή ορμόνη… Ουσιαστικά βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου και της πίεσης στο αίμα, ελέγχει τις διατροφικές μας επιλογές αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να εκκρίνεται σε ισορροπημένα επίπεδα.

Η επινεφριδία κόπωση δεν είναι στη πραγματικότητα ένα πρόβλημα των επινεφριδίων αλλά  ένα πρόβλημα στον εγκέφαλο και τα επίπεδα της ορμόνης του στρες δεν  ρυθμίζονται  σωστά. Και πιστέψτε με, αυτό κάθε άλλο παρά διασκεδαστικό είναι!

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Αν έχετε επινεφρίδια κόπωση, τότε μπορεί να  έχετε τα εξής συμπτώματα:

  • Δυσκολεύεστε να ξυπνήσετε το πρωί
  • Λαχταράτε αλμυρά ή ζαχαρούχα τρόφιμα.
  • Έχετε χαμηλή λίμπιντο.
  • Είστε κουρασμένες το απόγευμα.
  • Ξαφνικά αναπτερώνεται η διάθεση σας το βραδάκι.
  • Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε βαθιά.
  • Αισθανθείτε ζάλη όταν σηκώνεστε απότομα.
  • Έχετε απογευματινούς πονοκεφάλους.
  • Έχετε προβλήματα σακχάρου στο αίμα.
  • Τα νύχια σας είναι αδύναμα.
  • Έχετε ευμετάβλητη διάθεση.
  • Έχετε δυσκολία να χάσετε βάρος.
  • Εμφανίζετε περισσότερη κυτταρίτιδα

 

Σχέδιο δράσης για να ρυθμίστε το στρες!

 Πίνουμε  Ελληνικά βότανα  για χαλάρωση

Το χαμομήλι, η λουίζα ,η λεβάντα  είναι κατευναστικά βότανα που αποδεδειγμένα  μειώνουν  το άγχος, την κατάθλιψη και τα συμπτώματα του στρες, σε μερικές μόνο εβδομάδες.

Χρησιμοποιούμε  φυσικά φάρμακα

Επειδή η επινεφρίδια κόπωση έχει τις ρίζες της στον εγκέφαλο, τα περισσότερα από τα φυσικά φάρμακα που χρησιμοποιούνται επικεντρώνονται στην προώθηση της υγείας του εγκεφάλου και τον τρόπο που αυτός αντιδρά στο στρες.  Τα φάρμακα αυτά μπορεί να περιέχουν βότανα όπως ashwagandha, ρίζα ginseng, και Rhodiola .

Αυξάνουμε την πρόληψη μαγνησίου

Εκτός από την κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο, μπορούμε να καταναλώσουμε συμπληρώματα μαγνησίου, για να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη. Το μαγνήσιο βοηθά την υποστήριξη των επινεφριδίων, χαλαρώνει τους στρεσαρισμένους μύες και τα νεύρα και επίσης βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Εκτός από συμπληρώματα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λάδι μαγνησίου στο δέρμα σας.

Κατεβάζουμε τα επίπεδα φλεγμονής  με  κουρκουμά

Το αντιφλεγμονώδες μπαχαρικό περιέχει την κουρκουμίνη, μια ένωση με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, έχει νευροπροστατευτική ιδιότητα και βοηθά στην ενίσχυση της διάθεσή μας.

Χρησιμοποιούμε τεχνικές διαχείρισης του στρες

Το άγχος μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για την υγεία. Μπορεί να φροντίζουμε την διατροφή μας στο έπακρο, αλλά αν δεν μάθουμε να διαχειριζόμαστε το στρες, η διατροφή μόνο δεν θα ωφελήσει.

Για να διαχειριστούμε το στρες, είναι επείγον  να επιστρέψουμε  σε  κατάσταση ηρεμίας. Ακόμα και το να βρούμε λίγο χρόνο μέσα στη μέρα να ελέγξουμε την αναπνοή μας είναι ένας απλός τρόπος για να εκτονώσουμε τα επίπεδα του άγχους και να ηρεμήσουμε το μυαλό σας. Η  προοδευτική μυϊκή χαλάρωση και ο διαλογισμός ,η προσευχή είναι επίσης ευεργετικά.

Μαθαίνουμε να λέμε ΟΧΙ!   

Φαίνεται απλό αλλά είναι δύσκολο για τις περισσότερες γυναίκες. Αν ανήκετε κι εσείς σε αυτές  που δυσκολεύονται να πουν  όχι γιατί δεν θέλουν  να απογοητεύσουν κανέναν, πρέπει να καταλάβετε ότι οι υποχρεώσεις δεν τελειώνουν ποτέ. Χρειάζεται  κάποια στιγμή να κάνετε ένα διάλλειμα, για να και να μείνετε λίγο μόνες και να αποφορτιστείτε.

20 λεπτά  με τον  πολύτιμο εαυτό σας την ημέρα  βοηθά  να ρυθμίσετε το βιολογικό σας ρολόι . Πείτε  απλά Ναι σε αυτό!

 

Οι super θεραπευτικές τροφές κατά της κόπωσης  

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Λαχανικά όπως σέσκουλο και σπανάκι  και όλα τα πράσινα λαχανικά είναι πλούσια σε μαγνήσιο, και  βοηθούν στη ρύθμιση των ορμονών και της αρτηριακής πίεσης.

Σπαράγγια

Αυτό το πλούσιο σε θείο λαχανικό περιέχει επίσης την ευεργετική βιταμίνη Β φολικού οξέος. Τα χαμηλά επίπεδα φολικού οξέος συνδέονται με την δυσλειτουργία των νευροδιαβιβαστών, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ορμονικά-εγκεφαλικά προβλήματα ακόμα και σε κατάθλιψη.

Αβοκάντο

Το αβοκάντο περιέχει ευεργετικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μονοακόρεστα λίπη που χρειάζονται για τους νευροδιαβιβαστες και την υγεία του εγκεφάλου. Αυτό το σούπερ φρούτο με τα καλά λιπαρά περιέχει επίσης κάλιο, το οποίο βοηθά στη φυσική μείωση της αρτηριακής πίεσης κατά συνέπεια και της κορτιζόλης.

Κεφίρ με πλήρη λιπαρά

Οι βακτηριακές ανισορροπίες στο έντερό σας μπορεί να συμβάλλουν στα προβλήματα του εγκεφάλου. Το κεφίρ είναι πλούσιο σε ευεργετικά βακτήρια και έχει επίσης λιποδιαλυτές βιταμίνες A, D, και Κ2, οι οποίες είναι σημαντικές για την υγεία του εγκεφάλου.

Λάδι καρύδας

Το λάδι καρύδας, μας προσφέρει καλά λίπαρα που μπορούν να βοηθήσουν στη λειτουργία του εγκεφάλου. Μπορείτε να μαγειρέψετε με αυτό το λάδι, ή απλά να καταναλώνετε μια κουταλιά κάθε μέρα.

Ψάρια ανοικτής θαλάσσης

Η φλεγμονή είναι ένας σημαντικός παράγοντας, όταν πρόκειται για τον εγκέφαλο και την ορμονική υγεία. Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά, όπως ο σολομός Αλάσκας, μπορούν να βοηθήσουν  στη μείωση της φλεγμονής.

Φρούτα της θάλασσας

Τα στρείδια και όλα τα όστρακα  έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο που ρυθμίζει τους  νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου και την προσαρμογή στο στρες. Τα μειωμένα επίπεδα ψευδαργύρου έχει  αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στην αύξηση του άγχους.

 

Δρ. Άννα Παπαγεωργίου
PhD, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Διδάκτωρ Ιατρικής  Σχολής  Αθηνών
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ