Πώς να έχεις αυτοπεποίθηση στις κοινωνικές συναναστροφές

11 Ιουλίου 2016

Κοινωνική αυτοπεποίθηση

Όταν δεν έχετε αυτοπεποίθηση, οι κοινωνικές συναναστροφές μπορεί να αποδειχτούν πραγματικό βασανιστήριο. Κάτι που θα έπρεπε να είναι ευχαρίστηση και χαλάρωση καταλήγετε να το τρέμετε και να το αποφεύγετε με κάθε τρόπο. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τις προσωπικές συναναστροφές αλλά και τις επαγγελματικές. Ο φόβος σας ότι οι άλλοι θα σας κρίνουν ή ότι δεν ανταποκρίνεστε στα γελοία πρότυπα συμπεριφοράς που έχετε θεσπίσει με το μυαλό σας μπορεί να σημαίνει ότι αισθάνεστε ήδη πως είστε αποτυχημένοι πριν καν φτάσετε στον προορισμό σας. Όσο περισσότερο εστιάζετε στον εαυτό σας τόσο πιο δύσκολο γίνεται να συνεργαστείτε με άλλους ανθρώπους και θα καταλήξετε να συμπεριφέρεστε όπως ακριβώς φοβάστε - ντροπαλά, απόμακρα κι αδιάφορα.

Έχετε τόσο άγχος μήπως φανείτε αγχωμένοι, που όποιον αέρα αυτοπεποίθησης κι αν είχατε εξανεμίζεται μεμιάς.

Υποβάλλοντας τον εαυτό σας σε τέτοια πίεση, σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της συναναστροφής θα έχετε μια οδυνηρή εικόνα για εσάς. Ο πανικός για το τι εντύπωση δίνετε θα σας δημιουργήσει υπερβολική εγρήγορση για το πώς είστε και το πώς ανταποκρίνεται ο υπόλοιπος κόσμος απέναντι σας, κι αυτό θα υπονομεύσει όποια πιθανότητα είχατε να δείχνετε χαλαροί και ήρεμοι.

Αν νιώθετε ανήσυχοι, αυτό θα έχει αντίκτυπο και στη συμπεριφορά σας.Ίσως σκεφτείτε να προβάρετε από πριν αυτά που θα λέτε, με αποτέλεσμα η συζήτησή σας να μοιάζει κάπως επίσημη και επιτηδευμένη. Επίσης, αν η συζήτηση πάρει μια πορεία που δεν είχατε προβλέψει, αναπόφευκτα θα νιώσετε αποσυντονισμένοι. Μπορεί ακόμα να κρύψετε 

την ανασφάλειά σας πίσω από ένα είδος μαγκιάς, κι αυτό θα φανεί σαν αγένεια και χυδαιότητα. Επιπλέον δεν θα αφοσιωθείτε στους συνδαιτυμόνες σας, κι έτσι μπορεί να δώσετε την εντύπωση ότι δεν ενδια-[ρέρεστε γι' αυτά που λένε.
Οι τρεις σκόπελοι των κοινωνικών συναναστροφών Όσοι δυσκολεύονται με τις κοινωνικές συναναστροφές πιστεύουν πολλές φορές ότι οφείλουν να συμπεριφέρονται με συγκεκριμένους τρόπους ώστε να «ταιριάζουν»,γιατί αλλιώς δεν θα περάσουν καλά. Στη συνέχεια θα διαβάσετε τους τρεις πιο συνηθισμένους σκοπέλους των κοινωνικών επαφών,που ταλαιπωρούν όσους έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση:

1. Υπερβολικά υψηλά πρότυπα: «Πρέπει να είμαι όλη την ώρα αστείος, έξυπνος, πνευματώδης και γοητευτικός. Πρέπει να έχω πάντα κάτι ενδιαφέρον να πω και δεν πρέπει ποτέ να παραδεχτώ ότι δεν γνωρίζω αυτό για το οποίο συζητούν».

2. Το άγχος της επίδοσης: «Δεν μπορώ να δείξω κάποιο σημάδι αδυναμίας (δεν γίνεται να φανώ νευρικός ή αγχωμένος), γιατί ο κόσμος θα νομίζει ότι είμαι ιδιόρρυθμος ή ανόητος και δεν γίνεται να μένω σιωπηλός γιατί θα με θεωρήσουν βαρετό».

3. Αρνητικές πεποιθήσεις για τον εαυτό σας: «Δεν μπορώ να αφήσω κανέναν να θεωρήσει ότι προσποιούμαι, γιατί θα μαντέψει ότι στην πραγματικότητα είμαι αλλόκοτος, βαρετός και δεν είμαι σαν αυτούς».

Κοινωνική αυτοπεποίθηση είναι να αισθάνεστε χαλαροί με τους άλλους, αλλά και με τον εαυτό σας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρέπει να φοβάστε μήπως κάνετε λάθη. Είναι απολύτως φυσιολογικό να νιώθετε νευρικότητα πριν συναντήσετε τους φίλους της κοπέλας / ή του φίλου σας, και αυτοί που πρόκειται να γνωρίσετε το ξέρουν. Δεν θα τους πειράξει αν είστε λίγο σιωπηλοί, ούτε αν πείτε ένα κρύο ανέκδοτο. Αυτό που θα τους πειράξει είναι να τους διακόπτετε και να τους αγνοείτε.

Αφήστε τις σκέψεις σας στην άκρη

Αν είστε έξω με άλλα άτομα, αλλά εξακολουθείτε να είστε κολλημένοι στις σκέψεις σας, είναι σαν να μην είστε μαζί τους. Είστε τόσο απασχολημένοι να σχεδιάζετε πώς να μην τα κάνετε θάλασσα και να ακούτε τα δικά σας αρνητικά σχόλια, που τελικά τα κάνετε μαντάρα επειδή δεν προσέχετε και δεν ακούτε τους συνομιλητές σας. Πώς γίνεται να συμμετέχετε αν δεν έχετε ιδέα για το τι συμβαίνεΐ;Έχετε δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο.

Αφήστε τις σκέψεις σας στην άκρη και συγκεντρωθείτε σ’ αυτό που συμβαίνει γύρω σας, για να νιώσετε πιο σίγουροι για τον εαυτό σας και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Είναι τόσο απλό.

Την επόμενη φορά που θα έχετε μια κοινωνική συναναστροφή όποτε πιάνετε τον εαυτό σας να σκέφτεται τι εντύπωση θα δώσετε, τι πρέπει να πείτε, μήπως ο κόσμος νομίζει ότι είστε βαρετοί ή εάν είπατε αρκετά αστεία, σταματήστε και ακολουθήστε τους εξής κανόνες:

♦ Εστιάστε πραγματικά σε αυτό που λέει ο συνομιλητής σας. Σταματήστε να σκέφτεστε τον εαυτό σας και σκεφτείτε εκείνον.

♦ Φερθείτε του όπως θα θέλατε να σας φερθούν (είναι αυτό ακριβώς που λέμε και στα παιδιά). Όπως εσείς ανησυχείτε μήπως φανείτε βαρετοί, το ίδιο θα σκέφτεται σίγουρα κι εκείνος κι αν κοιτάζετε ίο πάτωμα ή έξω από το παράθυρο θα αγχωθεί.

♦ Μη σκέφτεστε υπερβολικά αυτά που θέλετε να πείτε. Εμπιστευτείτε την κρίση σας. Δεν θέλετε να είστε υπερβολικοί, ούτε να περιαυτολογείτε, αλλά να μη φοβάστε κιόλας να πείτε τη γνώμη σας και να συμμετέχετε σε μια συζήτηση.

♦ Να είστε απλά ο εαυτός σας. Μη σας απασχολεί να προσπαθείτε να δείξετε πολύ έξυπνοι ή ότι κατέχετε πράγματα που δεν γνωρίζετε. Αν ανησυχείτε μήπως φαίνεστε ψεύτικοι, αυτό είναι μάλλον επειδή παίζετε έναν ρόλο, οπότε μην το κάνετε.

♦ Να θυμάστε ότι όσο περισσότερο διαρκεί μια κατάσταση τόσο το άγχος και τα νεύρα υποχωρούν.Ύστερα λοιπόν από μισή ή μία ώρα θα νιώθετε πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση απ’ όση νιώθατε όταν πρωτοήρθατε.

Απόσπασμα από το Μικρό βιβλίο της αυτοπεποίθησης. Ευχαριστούμε τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ για την ευγενική παραχώρηση του υλικού 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...