Πώς τα αμύγδαλα προστατεύουν την καρδιά και μειώνουν τη χοληστερόλη

13 Ιουλίου 2016
Σε μια από τις βασικές θέσεις της Μεσογειακής πυραμίδας συναντάμε μια κατεξοχήν παρεξηγημένη ομάδα τροφίμων, τους ξηρούς καρπούς. Η θέση τους εκεί αποδεικνύει την υψηλή τους θρεπτική αξία, η οποία ευθύνεται για τη σημαντική συνεισφορά τους στην υγεία. Η παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή συστήνει την κατανάλωση μιας μικρής χούφτας ανάλατων ξηρών καρπών 3-4 φορές την εβδομάδα. Πολλές φορές όμως αυτό το ξεχνάμε και τείνουμε να τους καταναλώνουμε σε συγκεκριμένες μόνο περιόδους. Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά που τους κάνουν σημαντικούς όλο το χρόνο;




Αμύγδαλο για τη γεύση και όχι μόνο...

Το αμύγδαλο είναι ένας καρπός ο οποίος, εκτός από την υπέροχη γεύση και τη δυνατότητα χρήσεών του, καθώς μπορεί να καταναλωθεί με τη φλούδα ή χωρίς αυτή, σε κομμάτια στα γλυκά ή ολόκληρο, φημίζεται και για την υψηλή θρεπτική του αξία. Συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε:

Μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία προστατεύουν το καρδιαγγειακό σας σύστημα και μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα της χοληστερόλης, 
Βιταμίνη Ε η οποία είναι ισχυρά αντι-οξειδωτική και συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες, 
Φυτικές ίνες που οδηγούν σε αυξημένο αίσθημα κορεσμού και έλεγχο της όρεξης,
Ασβέστιο το οποίο συμβάλλει στη δημιουργία γερών και υγιών οστών συμβάλλοντας στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. 

Παρεξηγημένα τα αμύγδαλα γιατί...

Πολλά είναι τα αποτελέσματα μελετών που δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση ξηρών καρπών με μέτρο δεν οδηγούν σε αύξηση του σωματικού βάρους. Μια χούφτα ανάλατα και ωμά αμύγδαλα που διατηρούν τα θρεπτικά τους συστατικά προσφέρει ευεργετικές ιδιότητες στην υγεία και σίγουρα δε θα σας παχύνουν καθώς αποδίδουν στον οργανισμό σας περίπου 90 θερμίδες (12 αμύγδαλα). Έτσι, μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά μια μικρή ποσότητα ανάλατα αμυγδάλα ως ενδιάμεσο σνακ ή θρυμματισμένα σε μία σαλάτα, ή ακόμα σαν πρωινό στο γιαούρτι και στα δημητριακά, αποτελώντας έναν ακόμη σύμμαχο στον έλεγχο του βάρους αλλά και στην πρόληψη καρδιαγγειακών και άλλων παθήσεων.

Η παράδοση στα χέρια σας....

Πέρα από την κατανάλωση του αμυγδάλου ωμού ή στη μορφή της αμυγδαλόψιχας που μπορείτε να προσθέσετε στο γιαούρτι σας ή να τη χρησιμοποιήσετε στην παρασκευή γλυκών όπως το κέικ, σίγουρα γνωρίζετε ότι υπάρχει και η επιλογή να απολαύσετε το αγαπημένο σας αμύγδαλο σε υγρή μορφή. Το «γάλα» αμυγδάλου χρησιμοποιούνταν εδώ και εκατοντάδες χρόνια ως εναλλακτική του κανονικού γάλακτος λόγω της γρήγορης και εύκολης παρασκευής του, παρόλο που μέρος της θρεπτικής αξίας των καρπών απουσίαζε. Σήμερα πλέον μπορούμε να συναντήσουμε στην αγορά ροφήματα αμυγδάλου που διατηρούν μεγάλο μέρος των θρεπτικών στοιχείων του καρπού και επιπλέον είναι εμπλουτισμένα με ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Τα φυτικά αυτά προϊόντα αναδεικνύουν τη γεύση και το άρωμα του αμυγδάλου ενώ είναι πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνες D και Ε παρέχοντας χαμηλές θερμίδες και λιπαρά. 

Βάζοντας το αμύγδαλο στη ζωή σας! 

Απολαύστε τα οφέλη των αμυγδάλων σε κάθε τους μορφή, ενσωματώνοντας τα στην καθημερινή σας διατροφή για να δώσετε γεύση και θρεπτική αξία στα γεύματά σας. Δοκιμάστε: 

1 ημιαποβουτυρωμένο γιαούρτι με 1 φρούτο και 1 χούφτα (12 τεμάχια) ανάλατων αμυγδάλων για βραδινό
1 ποτήρι ρόφημα αμυγδάλου με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης για ένα ελαφρύ πρωινό
1 ψημένο μήλο ή ροδάκινο με κανέλλα και 2 κ. σούπας αμυγδαλόψιχα για ελαφρύ γλυκό
Αντικαταστήστε το γάλα με ρόφημα αμυγδάλου παρασκευάζοντας ζύμη για κρέπες ή κέικ με χαμηλές θερμίδες και υψηλή θρεπτική αξία. 
Δώστε γεύση και φαντασία σε μια πράσινη σαλάτα προσθέτοντας ολόκληρα ή σπασμένα ανάλατα αμύγδαλα σε συνδυασμό με ένα λευκό τυρί μειωμένων λιπαρών.

Αφήστε, λοιπόν, τη φαντασία σας ελεύθερη και δημιουργήστε απολαυστικούς συνδυασμούς που θα σας προσφέρουν ένα «κοκτέιλ» θρεπτικών συστατικών χωρίς ενοχή.
 
Από την Επιστημονική Ομάδα του Διαιτολόγου - Διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου (www.nutrimed.gr)
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ