7 καθημερινά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν την περίοδό σου

19 Ιουλίου 2016

Σε έναν τέλειο κόσμο, θα είχαμε περίοδο ακριβώς τη μέρα και τη στιγμή που πρέπει ή ακόμα καλύτερα όταν το θέλουμε εμείς -γιατί άλλωστε να χάσεις το μπάνιο σου επειδή είσαι στην πρώτη μέρα; Ας επανέλθουμε στην πραγματικότητα και ας καταλάβουμε ότι δεν ζούμε σε έναν τέλειο κόσμο και δυστυχώς η περίοδός μας θα μας ταλαιπωρήσει με πολλούς τρόπους. Υπάρχουν όμως και καθημερινά πράγματα που ίσως δε φαντάζεσαι ότι μπορούν να επηρεάσουν τον κύκλο σου. Άσε που μια καθυστερημένη περίοδος σου προκαλεί από μόνη της άγχος οπότε είτε το θες είτε όχι καθυστερείς ακόμα περισσότερο την όλη διαδικασία. Επειδή αν ενημερωθείς θα ησυχάσεις, δες πώς μπορει να επηρρεαστεί η περίοδός σου με πράγματα που απλά δεν φαντάζεσαι: 

1. Μακρινά ταξίδια ή το jet lag 

Ετοιμάζεσαι να ταξιδέψεις σε άλλη χώρα; Τότε το σώμα σου, επειδή προσπαθεί να εγκλιματιστεί στα νέα δεδομένα, εκρίνει μελατονίνη διότι δεν ξέρει πότε θα έρθει η ώρα να κοιμηθεί τελικά. Οπότε αυτή η έκκριση μπορεί να γίνει και μέσα στη μέρα και όχι το βράδυ πριν κοιμηθείς. Εντάξει με ένα ταξίδι δεν θα δεις πιθανότατα μεγάλη διαφορά, αλλά αν κάνεις απανωτά ταξίδια, να ξέρεις πως όποια καθυστέρηση μπορεί να οφείλεται σε αυτό. 

2. Το αλκοόλ 

Ωραίο είναι όταν το πίνεις -με μέτρο- όμως εκτός από τα γενικά μπροβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει η χρόνια χρήση του, μπορεί να επηρεάσει και τον κύκλο σου. Πώς; Το αλκοόλ έχει την ικανότητα προσωρινά να αυξήσει την παραγωγή οιστρογόνων και της τεστοστερόνης με αποτέλεσμα να διαταράξουν την ισορροπία των ορμονών σου. Για να έχεις έναν νορμάλ κυκλο αλλά και να είσαι υγιής γενικά, μην το παρακάνεις. 

3. Το κάπνισμα 

Άλλος ένας λόγος για να μην ξεκινήσεις το κάπνισμα: κάνουν την όλη εμπειρία και τους πόνους χειρότερους και καθυστερούν την περίοδό σου. Δεν το λέω εγώ αλλά οι έρευνες. Το κάπνισμα μπορεί να αλλάξει τα επίπεδα των οιστρογόνων και άλλων ορμονών, πράγμα που σημαίνει ότι θα διαταράξουν όλο τον κύκλο σου. 

4. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά 

Όταν δεν κοιμάσαι κανονικά και νιώθεις εξουθενωμένη, μπορείς να οδηγηθείς σε μη νορμάλ περιόδους αλλά και στο να χάσεις μια περίοδο. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που δουλεύουν βράδυ ή με άστατο ωράριο έχουν μεγαλύτερη τάση στο να μην έχουν σταθερή περίοδο. Όπως και να έχει όμως το ότι διαταράσεται η μελατονίνη σου από τον άστατο ύπνο, είναι αρκετό για να χαλάσει την περίοδό σου. 

5. Αν αλλάξεις τη ρουτίνα σου 

Αν από εκεί που καθόσουν χωρίς να κάνεις τίποτα ή από το σχολείο ξαφνικά βρεθείς στο πανεπιστήμιο ή πιάσεις μια δουλειά, πολύ πιθανόν αυτές οι αλλαγές να επηρεάσουν και τον κύκλο σου. Είναι ένας συνδυασμός του άγχους και του σώματός σου που προσπαθεί να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα. 

6. Όταν κάνεις πολλή γυμναστική 

Δεν μπορείς μόνο να τραυματιστείς από την υπερβολική γυμναστική. Αν συνδυάσεις ένα έντονο πρόγραμμα με μια διατροφή που δεν περιλαμβάνει πολλά λιπαρά, μπορεί να στρεσάρει τον οργανισμό σου και να δημιουργήσουν προβλήματα στην περίοδό σου. Όλα λοιπόν με μέτρο

7. Το άγχος 

Λογικά δεν το ακούς πρώτη φορά, όμως ισχύει. Είναι και ένας από τους πιο κοινότυπους λόγους για την καθυστέρηση της περιόδου σου. Οπότε να θυμάσαι πως την άλλη φορά που θα αγχωθείς για το αν είσαι έγκυος, δεν βοηθάς καθόλου την κατάσταση. 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...