Δίαιτα και αδυνάτισμα: Η διατροφή που ακολουθώ για καλή υγεία και ευεξία

19 Ιουλίου 2016
Η Άννα Παπαγεωργιου, Διατροφολογος στην ιατρική σχολή του Πανεπιστημιου Αθηνων με βοήθησε να μάθω να σκέφτομαι πριν φάω και να αναζητω τροφή με διατροφική αξια. 
 
Με βοήθησε να κόψω την κόκα-κόλα εξηγώντας μου την αφυδάτωση που παθαίνει ο οργανισμός μου και φυσικά τα γλυκά διότι δίνοντας σωστές τροφές στον οργανισμό δεν εχει διάθεση για γλυκο. 

ANNAPAP_017_IMG_0111
 
Σκέφτηκα λοιπόν να μοιραστώ μαζί σας ενα μενού που μου συνέστησε για οδηγό τωρα το καλοκαίρι προκειμενου να μαθαίνουμε υγιεινές επιλογές. 
 
Σ'ευχαριστω Αννα κυρίως γιατι με έμαθες να εχω αυτοέλεγχο στις παρορμήσεις μου για αναζητηση ευεξίας μεσα απο το φαγητό. 
 
Άννα Δρουζα


 

Συνδυασμοί για  πρωινά  

Επιλέγεις  ότι σου  αρέσει

  1. Σολομός  με  παξιμάδι  και  κατίκι  ή τυράκι  φιλαδέλφεια  με  χαμηλά  λιπαρά
  2. Γάλα αμυγδάλου με  νιφάδες  βρώμης
  3. Γάλα αμυγδάλου , κουρκουμάς  ,μέλι  
  4. Πράσινος  χυμός λαχανικών  (δες  vitamin bar)
  5. Ομελέτα  από ασπράδια  και  πίτουρο  βρώμης
  6. Γιαούρτι  με  λιναρόσπορο και 

*όπου νιφάδες βρώμης ή πίτουρο μπορείς να βάλεις και  φαγόπυρο ή ντίνκελ

  

 

Πρόγραμμα Διατροφής

Σνακ αν  πεινάς μόνο :

-φρούτο  με 1  χούφτα ανάλατα  κάσιους ή αμύγδαλα  ή  καρύδια  ή μόνο :

 ***χυμό λαχανικών

 

Το  κυρίως γεύμα : είναι και μεσημεριανές  και βραδινές  επιλογές

 

  • 2 Μπιφτέκια γαλοπούλας  με   καροτοσαλάτα για υπέροχη  επιδερμίδα (βάλε μέσα σε τριμμένο καρότο , μήλο κίτρινο  το golden και κοπανισμένο λιναρόσπορο,ελαιόλαδο,λεμόνι σταγόνες) 
  • Φιλέτο ψαριού  με  βραστά λαχανικά ή  χόρτα ή  αλμύρα  . 
  • Σνίτσελ γαλοπούλας (χτυπάς ασπράδια αυγό και πίτουρο βρώμης και  κοπανισμένο λιναρόσπορο) και συνοδεύεις με  σαλάτα πράσινη και πολύ  διουρητικό μαιντανό .
  • Αβοκάντο με  γαρίδες  βραστές και  παξιμάδι
  • Γαρίδες βραστές με  πράσινη  σαλάτα και κοπανισμένο λιναρόσπορο   
  • Σολομός  με  πράσινη  σαλάτα 
  • Πέννες ολικής άλεσης με βασιλικό και λάδι   (1  φορά την εβδομάδα)
  • Φακοσαλάτα  (με πιπεριά  κόκκινη ,σπασμένο ανθότυρο,μπαλσάμικο )+ παξιμάδι από χαρούπι
  • Χόρτα ή  φασολάκια πράσινα με 2 μπιφτέκια γαλοπούλας  ή  φιλέτο  κοτόπουλο
  • Ομελέτα (2 αυγά) με  πιπεριά  κόκκινη  -κρεμμυδάκι και  κουρκουμά – λιναρόσπορο + χυμός  λαχανικών
  • Μαυρομάτικα  με μανιτάρια – καρότο &  κόκκινη  πιπεριά  στο μεγείρεμα , ελάχιστο μηλόξυδο και πασπαλίζω  με κουρκουμά ,λιναρόσπορο, + μαιντανός  ψιλικομμένος + παξιμάδι
  • Σαλάτα ντάκος  με ντομάτα - κατίκι + παξιμάδι
  • Απλό μεσημεριανό γιαούρτι πλήρες με   1 κουταλιά της σούπας κολοκυθόσπορος  -κανέλλα –λιναρόσπορο – πίτουρο  βρώμης  και  φρούτο
  • Μανιτάρια στο wok  με  ρίγανη  και λίγο λευκό  κρασί  στο  σβήσιμο και  σερβίρεις  με  ωμό  μαιντανό ,τοματίνια και παξιμάδι (super  συνταγή).

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ : ½  ΏΡΑ ΠΡΙΝ ΦΑΩ ΠΙΝΩ  1- 2  ΠΟΤΗΡΙΑ ΝΕΡΟ  ΑΛΚΑΛΙΚΟ . ΔΕΝ  ΠΙΝΩ  ΝΕΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ.


ΒΡΑΔΙΝΑ  

  • Βραστά λαχανικά  ή  πρασινάδα με  2  ασπράδια αυγού και  παξιμάδι
  • Σολομός  με  παξιμάδι  και  κατίκι  ή τυράκι  φιλαδέλφεια  με  χαμηλά  λιπαρά
  • Γιαούρτι  με κοπανισμένο λιναρόσπορο –κανέλλα
  • Γάλα  αμυγδάλου +1/2  κουταλάκι του  σιταρόχορτο (στα  βιολογικά) + κουάκερ
  • Και όποια  επιλογή από τα  μεσημεριανά  σου  αρέσουν αρκεί  να  μην είναι το ίδιο μεσημέρι βράδυ

  

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ: Σε  όλες τις συνταγές προσθέτω  όπου  πάει κουρκουμά  μαζί με  πιπέρι ακόμα  και στα  αφεψήματα.

Γλυκά  καλύτερα  να μην  καταναλωθούν  σε αυτό το πρόγραμμα  μόνo  παγωμένα  ροφήματα με λαιμ  δυόσμο  και  ξινό νερό

 

ΒΗΜΑ 1:ΠΡΩΙΝΟ ΒΟΥΡΤΣΙΣΜΑ ΤΟΠΙΚΑ ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ (γλουτοί ,κοιλιά  ,μπράτσα ,γόνατα ,μηροί  με κυκλικές  και ανοδικές κινήσεις)

ΒΗΜΑ 2 : ΕΛΑΦΡΥ ΜΑΖΑΖ ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΛΑΔΙ ΑΠΟ ΑΙΘΕΡΙΑ  ΕΛΑΙΑ

ΒΗΜΑ 3: 1  ΠΟΤΗΡΙ ΝΕΡΟ ΑΛΚΑΛΙΚΟ ΜΕ  ΑΔΕΙΟ  ΣΤΟΜΑΧΙ

ΒΗΜΑ  4 :ΒΡΑΔΙΝΟ  ΒΟΥΡΤΣΙΣΜΑ  ΣΩΜΑΤΟΣ  : πρίν το βραδινό  μπάνιο  επαναλαμβάνω  το  τρίψιμο  σώματος στα σημεία  όπως  και το πρωί  και τοποθετώ  το λάδι( το  οποίο θα  σου  έχω  μέχρι την Τρίτη  ) με ελαφρύ  μασάζ.

 

ΒΡΑΔΙΝΑ

  • Για αρχή ,τις  περισσότερες φορές το ίδιο με  το  μεσημέρι  εκτός τα όσπρια
  • Τουλάχιστον  2 φορές την εβδομάδα Σαλάτα κινόα  με  αβοκάντο  (βλέπε συνταγή). 
  • ΝΤΑΚΟΣ  ΜΕ  ΚΑΤΙΚΙ και 7  ΕΛΙΕΣ  ή πατέ ελιάς  + ΤΟΜΑΤΙΝΙΑ

 

Απογευματινά  σνακ   

1 χυμό λαχανικών από το vitamin  Bar

Ενίσχυση της πέψης και μείωση κοιλιακού λίπους  (μπορούν  να  συνοδεύουν το γεύμα σου  ή  όταν νιώθεις  πολύ  φουσκωμένος ,να προσθέτεις ξινό  νερό φλωρίνης )

  1. Σπανάκι ,σέλερυ ,λάιμ ,ξινόμηλο , μαϊντανός
  2. Αγγούρι ,σέλερυ, σπανάκι, μαϊντανός λάιμ, πράσινο μήλο
  3. Αγγούρι, λεμόνι, λάιμ
  4. Πράσινο μήλο ,λεμόνι ,τζίντζερ
  1. Πράσινο τσάι ,δυόσμο 2 φύλλα και 1 φέτα  λάιμ

Μείωση του στρες για απογευματινές ώρες   ή  βραδινό

 

  • Μπανάνα, ταχίνι, γάλα  αμυγδάλου , μήλο
  • Παντζάρι ,καρότο,–ξινόμηλο , σέλινο, μαϊντανός
 
 
thumbnail

Δρ.Άννα Παπαγεωργίου
PhD, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,

Διδάκτωρ Ιατρικής  Σχολής  Αθηνών
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού

Υπεύθυνη προγραμμάτων προαγωγής υγείας "ΕΥΡΩΣΤΙΑ"

Επικοινωνία:2106827284

www.evrostia-health.gr

info@evrostia-health.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ