Υγιεινή ζωή: Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο

20 Ιουλίου 2016

 

                                           Υγιεινή ζωή: Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο

Η εμπειρία μας δείχνει πως πολλοί άνθρωποι αρκούνται στο να κάνουν κάποιες περιοδικές εξετάσεις για την πρόληψη σε θέματα υγείας. Δεν είναι όμως λίγες οι φορές ακόμα και κάποια καλά αποτελέσματα εξετάσεων, να αποκρύπτουν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία ή και την ζωή, γιατί απλά δεν ακολουθούνται κάποιοι βασικοί κανόνες υγιεινής ζωής.

Σας παραθέτουμε τους βασικότερους κανόνες υγεινής ζωής όπως παρουσιάζονται μεταξύ των παγκόσμιων ιατρικών εταιριών πρόληψης, σε 5 βήματα :

1. ΚΟΨΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΗΜΕΡΑ

 

cumedicus_kopste_to_kapnismaΤο κάπνισμα από μόνο του ακυρώνει την οποιαδήποτε προσπάθεια για καλή υγεία. Η καταστρεπτική του δράση αφορά το σύνολο των οργάνων του οργανισμού, όπως αναφέρεται και στο σχετικό μας άρθρο. Ο μέσος καπνιστής έχει περίπου 4 χρόνια λιγότερης ζωής, και υποβάθμιση πλήθους σωματικών και ψυχοπνευματικών λειτουργιών αλλά και καθημερινών απολαύσεων της ζωής.

Μην αναβάλλετε να διακόψετε το κάπνισμα. Είναι πολύ πιο εύκολο από ό,τι νομίζετε. Οι στατιστικές δείχνουν πως τα ιατρεία διακοπής καπνίσματος έχουν επιτυχία έως και 60%, ενώ οι ατομικές προσπάθειες έχουν επιτυχία μόλις 5%. Αναζητήστε σήμερα και κλείστε ραντεβού σε ένα ιατρείο διακοπής καπνίσματος, δημόσιο ή ιδιωτικό, καλώντας το τηλέφωνο 1535. Πληροφορίες σχετικές μπορείτε να πάρετε και από την τηλεφωνική γραμμή διακοπής καπνίσματος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρίας στο 800 801 80 80.

 

  

2. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ

 

salads SMALLΔιατηρήστε το βάρος σας μέσα στα φυσιολογικά πλαίσια. Οι διαταραχές του βάρους έχουν άμεση σχέση με την ψυχική υγεία και την αυτοεκτίμηση. Σοβαρά σωματικά νοσήματα του καρδιαγγειακού, ανοσοποιητικού και σκελετικού συστήματος αλλά και ενδοκρινικές, πνευματικές και πλήθος από άλλες διαταραχές, κρύβονται πίσω από αυτό το πρόβλημα.

Οπλίστε την διατροφή σας με την αντιοξειδωτική προστασία που δίνουν οι πράσινες σαλάτες. Η καθημερινή τους κατανάλωση είναι από τους βασικούς παράγοντες υγείας και ευεξίας. Για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, οι πολυβιταμίνες σαν συμπλήρωμα διατροφής κρίνονται τις περισσότερες φορές απαραίτητες (η ολιγοφαγία σε μεγαλύτερα άτομα, η κατανάλωση φαρμάκων, αλλά και ο υποβιβασμός της ποιότητας των τροφών, συντελούν στην σταδιακή αποβιταμίνωση τους).

Επιλέξτε εσείς – και όχι άλλοι – τα τρόφιμα και τα υλικά για την διατροφή σας – με κριτήρια ποιοτικά – δώστε σημασία στην πηγή τους, επιμεληθείτε το σωστό τους πλύσιμο, την σωστή τους φύλαξη και το υγιεινό τους μαγείρεμα.

Θυμηθείτε ακόμα πως το τηγάνισμα, το ψήσιμο στα κάρβουνα, το κάπνισμα των τροφών, δυναμιτίζουν τις τροφές με τοξίνες που αποβάλλονται δύσκολα, ενώ και έχουν συσσωρευτική τοξική δράση στον οργανισμό.

Σκεφθείτε την ποιότητα των γαλακτοκομικών, του κρέατος και ειδικά των κατεργασμένων κρεάτων, των πουλερικών, και των αυγών που καταναλώνετε. Προτιμήστε τα μικρά ψάρια και τα όσπρια σαν πηγές πρωτεϊνης με λιγότερα κατάλοιπα της εντατικής καλλιέργειας της βιομηχανίας τροφίμων. Τέλος αποφύγετε τα trans λιπαρά (μαργαρίνες, σφολιατοειδή),

3. ΑΣΚΗΣΗ

 

walkingΗ καθημερινή ήπια και προσεκτική άσκηση ενισχύει το ανοσοποιητικό, ρυθμίζει και προφυλάσσει το καρδιαγγειακό και το μυοσκελετικό σύστημα.

Ένα καθημερινό 45-λεπτο περπάτημα στην γειτονιά αποτελεί την καλύτερη άσκηση για όλο τον οργανισμό. Ξεκινήστε από σήμερα και φτιάξτε μία παρέα περιπάτου, δίνοντας ένα κίνητρο στην κίνησή σας. Σκεφθείτε πως οι αμερικανοί γιατροί «συνταγογραφούν» για τον λόγο αυτό, ένα …σκύλο!

Ο χορός, το pilates, και η απλή κολύμβηση, συγκαταλέγονται επίσης μεταξύ των τύπων γυμναστικής που ωφελούν τον οργανισμό.

Στην άσκηση θα πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην επιβαρύνετε το καρδιαγγειακό με ταχυκαρδία ( πάνω από 120 παλμούς/λεπτό) ή με υψηλές πιέσεις. Προσοχή θα πρέπει να δίνετε και στις δραστηριότητες που επιβάλλουν κακές – επικίνδυνες θέσεις του σώματος, καθώς μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά σκελετικά νοσήματα (δισκοπάθεια, αυχενικό σύνδρομο, θλάσεις, ρήξη συνδέσμων κ.α. από άρση βαρών σε γυμναστήριο, ποδηλασία, σκι, ποδόσφαιρο κ.λ.π.)

Να θυμάστε πως στην άθληση ισχύει η ρήση πως η κακή χρήση φθείρει !

 4. ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΤΗΝ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΣΑΣ

 

sleep Αμερικάνικες έρευνες δείχνουν πως το 40% των νοσημάτων έχουν ψυχογενή βάση. Βρείτε τρόπους χαράς. Δώστε χρόνο στις οικογενειακές και στις φιλικές σχέσεις, θα σας χαρίσουν υγεία και χρόνια ζωής. Η πιο ζωντανή έκφραση της ζωής είναι ο έρωτας. Κρατείστε τον ζωντανό σε κάθε σας έκφραση.

Δημιουργήστε χόμπυ, περπατήστε, χορέψτε, ακούσετε και τραγουδήστε τα αγαπημένα σας κομμάτια καθημερινά, γραφτείτε σε συλλόγους, δώστε ενδιαφέρον στην ζωή σας. Με αυτό τον τρόπο κρατάτε τον μεταβολισμό σας ενεργοποιημένο, ανανεώνετε την ψυχική σας υγεία και διατηρείτε το ανοσοποιητικό σας υγιές

Εάν δεν μπορείτε να βρείτε ψυχολογικό διέξοδο, μιλήστε σε φίλους και γνωστούς, απευθυνθείτε στον γιατρό σας, στον πνευματικό σας, ζητήστε την στήριξη από κοινωνικές οργανώσεις, τηλεφωνήστε στις γραμμές SOS.

Σεβαστείτε την ανάγκη του οργανισμού για πλήρη και ποιοτικό ύπνο. Είναι η ώρα που οι ορμόνες του στρες υποχωρούν, το ανοσοποιητικό ανασυντάσσεται και το ενδοκρινικό επαναπρογραμματίζεται. Έλλειψη του ύπνου δημιουργεί πλήθος προβλημάτων όπως αναίτιες λοιμώξεις, παχυσαρκία, ενδοκρινικές διαταραχές, κ.α. 7-8 ώρες σε σταθερό πρόγραμμα βραδυνού ύπνου είναι προϋπόθεση μακροζωίας, ψυχοσωματικής υγείας, ομορφιάς. Προσοχή στην τηλεόραση και στον υπολογιστή, η βραδυνή τους διαταράσει περισσότερους αυτήν την τόσο σημαντική λειτουργία

5. ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

 

wash-handsΠροφυλαχθείτε από τις λοιμώξεις και τους μικροτραυματισμούς. Κάθε φορά που ενεργοποιείτε το ανοσοποιητικό σας, του αφαιρείτε και λίγο από την δύναμή του, ενώ μπορεί να προκαλέσετε και βλάβες σε όργανά του, ή και να απειλήσετε την ίδια σας την ζωή.

Πλένετε τακτικά τα χέρια σας και ειδικά την στιγμή που πηγαίνεται στο σπίτι σας και πριν την κατανάλωση τροφίμων. Τα χρήματα, το κινητό τηλέφωνο και οι κλειδοθήκες είναι από τα πλέον βρώμικα αντικείμενα καθημερινής χρήσης

Διατηρείστε τις μαγειρεμένες τροφές μακρυά από τις ωμές, για την αποφυγή μεταφοράς μικροοργανισμών από τις αμαγείρευτες στις μαγειρεμένες. Αυτονόητη θεωρείτε η επιμελής καθαριότητα της κουζίνας

Κρατείστε το σώμα σας ζεστό και αποφύφετε τα κρυώματα. Μια πιθανή πνευμονία μπορεί να σας προκαλέσει βλάβες σοβαρές και χρόνιες.

Αποφύγετε τις άσκοπες επισκέψεις στα νοσοκομεία. Η επαφή με νοσοκομειακά μικρόβια μπορεί να προκαλέσει σοβαρές λοιμώξεις

Φροντίστε τα δόντια σας. Κακή υγεινή των δοντιών μπορεί να προκαλέσει μέχρι και σοβαρά καρδιολογικά νοσήματα μέχρι και καρκίνο

Φροντίστε να μην έρχεστε σε άμεση επαφή ή να εισπνέετε επικίνδυνες ουσίες, Διαβάστε προσεκτικά τις ταμπέλες και τον τρόπο χρήσης ακόμα και σε απλά οικιακά καθαριστικά. Μην τα ανακατεύετε ποτέ γιατί υπάρχει πιθανότητα δημιουργίας επικίνδυνων ατμών. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε διαλύτες, φυτοφάρμακα να μην έρχονται σε απαφή με το δέρμα, και κυρίως να μην τα εισπνέεται ποτέ.

Θυμιθείται ακόμα ….

Οδηγείτε με σύνεση και προσοχή. Υπολογίζεται πως 3500 άτομα στην Ελλάδα τον χρόνο εμπλέκονται σε ένα ατύχημα με σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους.

Να μην εκτείθεστε στον ήλιο χωρίς προστασία κατάλληλου ρουχισμού – αντηλιακού – γυαλιών. Ιδιαίτερη ποσοχή να δίνεται το χειμώνα καθώς η χαρά της ζέστης του ήλιου χωρίς την χρήση αντιηλιακού, είναι σαφώς ποιό επικίνδυνη από την αντίστοιχη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που η χρήση του αντιηλιακού είναι αυτονόητη.

Να έχετε πάντα στην σκέψη σας τον κίνδυνο των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων. Είναι κίνδυνος σοβαρός και υποεκτιμημένος. Τα κρούσματα τέτοιων νοσημάτων είναι αναλογικά συχνά και με ανησυχητική έντονη αυξητική τάση μεταξύ ατόμων που δεν συγκαταλέονται στις ομάδες υψηλού κινδύνου.


Πηγή: www.cumedicus.gr


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όσκαρ Ουάιλντ
Η Σκέψη της ημέρας
17:58 Όσκαρ Ουάιλντ