Χοληστερινούχες τροφές: Πώς μπορούμε να τις αποφεύγουμε

22 Ιουλίου 2016

Οι διατροφικές αλλαγές στο καθημερινό διαιτολόγιο μπορεί να επιφέρουν μείωση της χοληστερίνης που φτάνει το 20% με 30%. Με την προϋπόθεση βέβαια, ότι η υψηλή χοληστερίνη σας δεν οφείλεται σε κληρονομικούς,  παθολογικούς ή άλλους παράγοντες, αλλά επηρεάζεται κυρίως από μια διατροφή πλούσια σε ζωικά λίπη.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να μειώσετε την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών. Οι σημαντικότερες πηγές κορεσμένων λιπαρών είναι τα ζωικά λίπη, όπως το λίπος του κρέατος, το βούτυρο, η κρέμα γάλακτος, τα πλήρη γαλακτοκομικά (π.χ. τυρί, κρέμα γάλακτος, γιαούρτι με πέτσα κ.λπ.) και τα αυγά. Υπάρχουν επίσης, και κάποιες φυτικές τροφές πολύ πλούσιες σε κορεσμένα λίπη, όπως η καρύδα και τα αβοκάντο. Εκτός από τον περιορισμό των ζωικών λιπαρών πρέπει να μειώσετε και την πρόσληψη της χοληστερίνης που περιέχουν τα τρόφιμα. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να αποφεύγετε εντελώς τα τρόφιμα με χοληστερίνη, όπως τα αυγά, αλλά να τα καταναλώνετε με μέτρο .

Μεγάλες ποσότητες χοληστερίνης δίνουν οι κρόκοι των αυγών, τα εντόσθια, το αυγοτάραχο, τα μυαλά.

Στην πράξη λοιπόν πρέπει:

Να περικόψετε:  τις πλούσιες σε λίπη σάλτσες,  τη μαγιονέζα,  την κρέμα γάλακτος, τα κρεμώδη επιδόρπια, τα τηγανιτά με βούτυρο

Να απομακρύνετε: το ορατό λίπος από το κρέας,  την πέτσα από όλα τα είδη κρεάτων.

Να καταναλώνετε: γάλα, γιαούρτι και τυριά με μειωμένα λιπαρά

Να αντικαταστήσετε: στη μαγειρική το  βούτυρο με το ελαιόλαδο

Να υιοθετήσετε τρόπους μαγειρέματος που περιορίζουν το λίπος όπως ψήσιμο στη σχάρα και στον ατμό.

Να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών, επειδή δεσμεύουν μέρος της χοληστερίνης των τροφίμων.

 

Αναστάσιος Σπαντιδέας

Παθολόγος- Κλινικός Φαρμακολόγος

Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Μυστρά 20 Γλυφάδα

Τηλ 210 9614582

Ε-mail : spandideas@gmail.com

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ