Αγγελική Νικολούλη: Τα άγνωστα ρεπορτάζ της ζωής της, οι απειλές και ο κούκλος γιος της

25 Ιουλίου 2016

Επίμονη και μεθοδική. Για άλλη μια χρονιά, κέρδισε το τηλεοπτικό κοινό με την εκπομπή "Φως στο τούνελ". Φήμες την ήθελαν να αποχωρεί από τον Alpha, όμως η διεύθυνση του καναλιού ξεκαθάρισε το τοπίο με επίσημη ανακοίνωση για την ανανέωση συμβολαίου της δημοσιογράφου με το κανάλι. Ενδεικτικός είναι ο τίτλος της ανακοίνωσης: «Η Αγγελική Νικολούλη στον Alpha και την επόμενη σεζόν». Και πώς θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά μιας και είναι μια από τις πιο πετυχημένες εκπομπές στην ιστορία της τηλεόρασης. 

Η μάχιμη δημοσιογράφος έχει γεννηθεί στον Πύργο Ηλείας το 1952 και μετρά 30 χρόνια πορείας στο αστυνομικό ρεπορτάζ  σε εφημερίδες της Πάτρας, της Αθήνας, σε περιοδικά και στην τηλεόραση. Όταν ήταν μαθήτρια, έγραφε ποιήματα και αυτά είχαν δημοσιευτεί σε εφημερίδες του Πύργου. Αμέσως μετά το σχολείο, έκανε το ξεκίνημά της στην εφημερίδα «Γνώμη» και  στη συνέχεια στην «Πελοπόννησος» της Πάτρας ασχολήθηκε με όλα τα ρεπορτάζ και ιδιαίτερα με το κοινωνικό και το αστυνομικό.

Έμαθε τη δουλειά πολύ γρήγορα και σύντομα άρχισε να έχει αποκλειστικότητες πολύ ασυνήθιστες για το φύλλο, το φύλο, και την ηλικία της. Αποκάλυψε τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησης των φυλακισμένων στις φυλακές της Πάτρας (ένα δημοσίευμα που οδήγησε στο κλείσιμό τους), πήρε αποκλειστική συνέντευξη από τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο σε μια εποχή που είχαν αποκαλυφθεί πολλά εκκλησιαστικά σκάνδαλα κι εκείνος δεν ήθελε ούτε να ακούει για δημοσιογράφους, βοήθησε και στην εξιχνίαση της δολοφονίας ενός τρόφιμου ψυχιατρείου.

Το όνομα της σύντομα έφτασε μέχρι και την Αθήνα και η εφημερίδα «Απογευματινή» την κάλεσε. Εκεί συνέχισε τις έρευνες, τις αποστολές και τα ρεπορτάζ, έχοντας για δασκάλους της τον Χρήστο Πασαλάρη και τον Γιάννη Βούλτεψη. Μια από τις μεγάλες επιτυχίες της είναι η αποκάλυψη της δράσης του «δράκου» Κυριάκου Παπαχρόνη σε Θεσσαλονίκη και Δράμα και η συνέντευξη που του πήρε στα κρατητήρια λίγο μετά τη σύλληψη του. 

Η ιστορία πίσω από αυτό το σημαντικό ρεπορτάζ είναι εξίσου ενδιαφέρουσα. Όταν έφτασε στα κρατητήρια, ανακοινώθηκε στους δημοσιογράφους ότι θα τους μοιραζόταν ένα δελτίο τύπου, αλλά ότι δεν μπορούσαν να τον δουν. Πολλοί δημοσιογράφοι αρκέστηκαν στο δελτίο τύπου, όχι όμως η Αγγελική, η οποία είχε έρθει αποφασιμένη και γεμάτη από δίψα. Άρχισε λοιπόν να χτυπάει τα κουδούνια, μέχρι που τη συνέλαβαν επειδή πετούσε πετραδάκια στα πατζούρια. Η φασαρία συνεχίστηκε στο αστυνομικό τμήμα και τελικά μετά από μαραθώνιο διαπραγματεύσεων, κι ενώ η ίδια τελούσε τυπικά υπό κράτηση, την άφησαν να τον δει. Μέσα σε έναν κλοιό αστυνομικών, η Αγγελική Νικολούλη πήρε την πρώτη συνέντευξη του "Δράκου".

Στη συνέχεια, ο Ελεύθερος Τύπος την επέλεξε με το ξεκίνημά του για στέλεχός του. Πέρασε από πολλές σημαντικές θέσεις, όπως υπεύθυνη του αστυνομικού ρεπορτάζ και στη συνέχεια υπεύθυνη όλων των τμημάτων αστυνομικού, ελεύθερου, υπουργείων, φωτορεπόρτερ. Της δίνεται η ευκαιρία να κάνει και αποκαλύψεις εκτός συνόρων για αεροπειρατεία και κατασκοπεία ενώ συνέβαλε στον εντοπισμό και στη σύλληψη του «δράκου» των νοτίων και βορείων προαστίων, Σπύρου Μπέσκου. 

«Η Αγγελική δούλευε σκληρά, ακούραστα, δεν ήξερε από ωράρια και Κυριακές», θυμάται ο Χρήστος Πασαλάρης. «Πολλές φορές κοιμόταν στην εφημερίδα, όπως πολλοί από εμάς τότε». Ενώ η ίδια έχει αναφέρει σε συνέντευξή της στον Γεωργακόπουλο: «Πάντα ακολουθούσα τους εγκληματίες, τους δολοφόνους. Έμπαινα στις φυλακές και τους έβρισκα, και μου μίλαγαν. Έψαχνα τα εγκλήματα σε βάθος, αναζητούσα τις αιτίες, μελετούσα τον τόπο του εγκλήματος, μιλούσα με τους γνωστούς και τους συγγενείς του δράστη. Ταξίδεψα πολύ και είδα πολλά πράγματα, κι έφτιαξα μια αρκετά πλήρη ακτινογραφία του εγκλήματος στην Ελλάδα».

Πλέον είχε καθημερινή επαφή με το 100 το οποίο τη γέμισε με ιστορίες που τις ζωντάνεψε με το χιούμορ που διαθέτει, στην προσωπική στήλη που διατηρούσε στην ίδια εφημερίδα οι οποίες αργότερα μεταφέρθηκαν και σε βιβλίο. 

Αφού είχε ψαράξει μια σημαντική πορεία στο αστυνομικό ρεπορτάζ και κυνηγούσε μέχρι τέλους την είδηση, το «Έθνος» την κάλεσε μετά από χρόνια να αναλάβει υπεύθυνη θέση στο νέο περιοδικό «ΧΡΟΝΟΣ» και το κοινωνικό και αστυνομικό ρεπορτάζ στο «Έθνος της Κυριακής».

Πριν από αυτό, παντρεύτηκε τον Γιάννη Μουσούλη, προσωπικό φρουρό του Κωνσταντίνου Καραμανλή (που ήταν ο κουμπάρος τους και νονός του γιου τους), και σύντομα απέκτησε και ένα παιδί, τον Κωνσταντίνο. Στο Έθνος συνεχίζει με τις αποκαλύψεις (υπόθεση υποκλοπών του '89, σατανιστές, συνεντεύξεις στρατηγού Γρυλλάκη και Μένιου Κουτσόγιωργα λίγο πριν πεθάνει), δούλεψε σε περιοδικά όπως οι Εικόνες, τα Επίκαιρα και ο Χρόνος, ώσπου της είπαν ότι ο Κώστας Χαρδαβέλλας έψαχνε ρεπορτερ για την εκπομπή «Χωρίς Μοντάζ» που ξεκινούσε στο Mega . Για πρώτο ρεπορτάζ, βρήκε έναν ιερέα που ήταν και πιλότος και πέταξαν πάνω από την Ηλεία –και στην πτήση βρήκαν χασισοφυτείες.

Τα ντοκουμέντα που παρουσίασε σχετικά με την την υπόθεση των υποκλοπών με θύματα πολιτικούς και παράγοντες της χώρας, που γίνονταν από την τότε ΕΥΠ την έστειλαν να καταθέσει σαν βασικός μάρτυρας στην επιτροπή της Βουλής, που είχε συσταθεί για την διερεύνηση τους. 

Έπειτα, ο Χαρδαβέλλας ξεκίνησε το Ρεπορτάζ στην Ομίχλη και η Νικολούλη άρχισε να ασχολείται με τις εξαφανίσεις, και τα υπόλοια είναι ιστορία. Η πρώτη φορά που βγήκε στον αέρα η εκπομπή "Φως στο τούνελ" ήταν το 1995 από τη συχνότητα του ΣΚΑΙ. 

15 από τις εξαφανίσεις που ερεύνησε στα πλαίσια της εκπομπής αποδείχτηκε πως ήταν δολοφονίες. Έφτασε μέχρι τον Άρειο Πάγο ως μάρτυρας σε υπόθεση δολοφονίας στην οποία δεν είχε βρεθεί το πτώμα (ο κατηγορούμενος καταδικάστηκε). Η συμμετοχή της στη διαλεύκανση των υποθέσεων αυτών τις εξασφάλισε απειλές για τη ζωή της, αλλά αυτό δεν την πτόησε –αυτή η άγνοια κινδύνου είναι ίδιον των αστυνομικών ρεπόρτερ.

Μετά από 22 χρόνια γάμου, αποφασίζει να πάρει διαζύγιο από το σύζυγό της το 2009. Όπως λέει, ούτε η ίδια πίστευε ότι θα χώριζε κάποια μέρα, αφού πίστευε ότι είχε τον τέλειο γάμο. Αλλά τελικά συμβαίνει. Η ίδια δεν μπορεί να εξηγήσει τι τους οδήγησε στον χωρισμό, αλλά σίγουρα αυτό ήταν κάτι «μη αναστρέψιμο». Ωστόσο, η απόφαση πάρθηκε από κοινού και ο χωρισμός έγινε σε πολιτισμένο επίπεδο. Ένα χρόνο μετά μετακόμισε σε δικό της σπίτι και άλλαξε πολλά στη θεωρία της. «Νιώθω ότι ξαναγεννήθηκα» λέει, ενώ δηλώνει έτοιμη να ερωτευτεί ξανά. «Δεν είμαι ψόφια γυναίκα» τονίζει. 

Ο Κωνσταντίνος Μουσούλης ο γιος της είναι τα τελευταία χρόνια μόνιμος κάτοικος του Λος Άντζελες και κάνει τα πρώτα του βήματα ως σκηνοθέτης. Πριν ένα χρόνο, βραβεύτηκε σε φεστιβάλ στο Λος Αντζες για τη νέα του ταινία, αποσπώντας τις πρώτες του διακρίσεις ως σκηνοθέτης. Η τελευταία σκηνοθετική δουλειά του Κμε τίτλο «The Red Sweater» («Το κόκκινο πουλόβερ») απέσπασε τιμητική διάκριση και βραβείο γυναικείου ρόλου για τη Φλόρι Σάεν στο φεστιβάλ ανεξάρτητου κινηματογράφου ΙndieFEST Film Awards, ενώ στον αμερικανικό τύπο υπάρχουν ήδη τα πρώτα θετικά σχόλια για τη δουλειά του. 

Μάλιστα, έχει ιδρύσει μια μικρή εταιρεία παραγωγής, τη Homeric Pictures, η οποία, βάσει μιας πρωτοποριακής συνεργατικής μεθόδου, προωθεί νέους δημιουργούς.

Η μητέρα του Αγγελική Νικολούλη σε παλαιότερη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στην Τατιάνα Στεφανίδου είχε αναφερθεί στο μοναχοπαίδι της: «είναι στο Λος Άντζελες. Πετάει με τα δικά του φτερά. Είναι παιδί με δική του προσωπικότητα. Κάνει σενάριο και σκηνοθεσία. Θα ήθελε να γυρίσει στην πατρίδα του αλλά εγώ θέλω να μείνει εκτός και να κυνηγήσει το όνειρό του» είχε πει χαρακτηριστικά.




ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ