Καλοκαίρι: Τρόποι να βρεις ηρεμία ακόμα και αν δεν πας διακοπές

27 Ιουλίου 2016

 

Έχετε στρες επειδή θα έχετε μειωμένες διακοπές ή δε θα πάτε καθόλου διακοπές φέτος; Έχετε στρες γιατί η ζωή σας δεν είναι όπως ακριβώς την επιθυμείτε;  
 
 
Γράφει  η  Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια 

 http://greekpsychologypages.blogspot.gr/

 
 
Υπάρχουν 10 απλοί τρόποι για να μειώσετε το στρες σας και να αυξήσετε την ευχαρίστησή σας φέτος το καλοκαίρι.
 
  1. Κάντε κάτι όμορφο καθημερινά! Αν μου πείτε «δεν έχω χρόνο», λέτε ψέματα!  Τι είναι αυτό που σας ευχαριστεί;  Ένα ζεστό μπάνιο, το αγαπημένο σας σίριαλ, ένα καλό βιβλίο, παιχνίδι με τα παιδιά σας…  Αφιερώστε χρόνο σε αυτή τη δραστηριότητα και ταυτόχρονα υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότιτο κάνετε από επιλογή και όχι με τον αυτόματο πιλότο, οπότε έτσι εντείνεται το θετικό συναίσθημα και η αίσθηση ότι έχετε τον έλεγχο της ζωής σας.
 
  1. Πάτε για μπάνιο, μια βόλτα στο βουνό ή στο κοντινό σας πάρκο.  Καλοκαιράκι, ευκαιρία για αποδράσεις στη φύση!  Οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που επενδύουν το χρόνο τους στη φύση, ακόμα και στο πάρκο, έχουν οφέλη στην ψυχική και σωματική τους υγεία!
 
  1. Επικεντρωθείτε σε ένα πράγμα τη φορά. Οι έρευνες λένε ότι αυτός είναι ο ευκολότερος τρόπος για να μειώσουμε το στρες!  Αντί λοιπόν να προσπαθείτε να κάνετε 3-4 πράγματα ταυτοχρόνως και να μη δίνετε αρκετή προσοχή στο καθένα και να στρεσάρεστε για το αν τα κάνετε καλά, επικεντρωθείτε στο να τελειώσετε ένα πράγμα και μετά να πάτε στο επόμενο. Ακόμα και ο Ναπολέων που έμεινε στην ιστορία για την ικανότητά του να κάνει τόσα πολλά πράγματα ταυτόχρονα, στο τέλος έχασε πανηγυρικά στο Βατερλώ!
 
  1. Μάθετε να λέτε «όχι». Με αυτό τον τρόπο θα μειωθούν πολλές υποχρεώσεις και άσχετα πράγματα που συσσωρεύονται και μεγαλώνουν τη λίστα των καθηκόντων σας.  Κάντε μια λίστα με όσα έχετε να κάνετε μέσα στη μέρα και μια λίστα με όσα έχετε να κάνετε μέσα στην εβδομάδα.  Καθώς θα σβήνετε όσα επιτελέσατε, πιστέψτε με, θα έχετε ένα θαυμάσιο συναίσθημα ανακούφισης!
 
  1. Βάλτε κίνηση στη ζωή σας. Η κίνηση, είτε είναι απλό περπάτημα γύρω από το τετράγωνο, είτε ένα άθλημα είτε ποδήλατο, οτιδήποτε, έχει βρεθεί ότι αυξάνει τις ενδορφίνες του οργανισμού –τις ορμόνες της χαράς- και έτσι μειώνεται το στρες και η στεναχώρια.
 
 
  1. Αποκτήστε μια νέα καλή συνήθεια αυτό το μήνα. Τι καλή συνήθεια θα θέλατε να αποκτήσετε και όλο το αναβάλετε;  Μια που είναι καλοκαίρι, μήνας των νόστιμων φρούτων και λαχανικών, μπορείτε να θέσετε ως στόχο περισσότερα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας (όχι απαραιτήτως για να χάσετε κιλά, έτσι μάλλον θα στρεσαριστείτε περισσότερο).
 
 
  1. Βρείτε μια δραστηριότητα που σας ηρεμεί και σας «γεμίζει». Και αφού την εντοπίσετε, σιγουρευτείτε ότι αφιερώνετε σε αυτή καθημερινά χρόνο, ακόμα και αν είναι 5-10 λεπτά.  Το μυστικό είναι να μην πείτε «θα το κάνω αργότερα, όταν θα έχω χρόνο», γιατί αυτό το αργότερα μπορεί να μην έρθει ποτέ…  Εσείς θα βρείτε χρόνο, όσο λίγος και αν είναι, για να κάνετε αυτό που σας ευχαριστεί.
 
  1. Τακτοποιήστε τα οικονομικά σας. Δοκιμάστε να κάνετε ηλεκτρονικές πληρωμές, να αξιοποιήσετε συστήματα που σας δίνουν για κάθε αγορά μπόνους σε πόντους που αργότερα τους εξαγοράζετε στο σούπερ μάρκετ ή το βενζινάδικο μειώνοντας τα έξοδά σας.  Επενδύστε λιγότερο σε αγορές υλικών αγαθών και περισσότερο σε αγορές εμπειριών (σινεμά, ταξίδι, κλπ).
 
  1. Κοινωνικοποιηθείτε. Επανασυνδεθείτε με φίλους με τους οποίους χαθήκατε τον τελευταίο καιρό, γνωρίστε νέο κόσμο (ειδικά αν έχετε παιδιά σχολικής ηλικίας), επενδύστε στις ανθρώπινες σχέσεις (και να θυμάστε, δε χρειάζεται να γίνετε κολλητοί με όλον τον κόσμο!) και περάστε όμορφα με φιλικά πρόσωπα και την οικογένειά σας.
 
  1.  Ξεκαθαρίστε τα άχρηστα. Αν έχετε την κακή συνήθεια να κρατάτε πράγματα «μήπως χρειαστεί αργότερα», να ξέρετε ότι έτσι εντείνετε το στρες σας!  Αφιερώστε λίγα λεπτά καθημερινά να πετάξετε όσα δε σας χρειάζονται και συσσωρεύονται στον πάγκο της κουζίνας, στο τραπεζάκι του χωλ, στο κομοδίνο σας.  Ο τακτοποιημένος και καθαρός χώρος γύρω μας είναι ένα από τα καλύτερα αντίδοτα στο στρες.
 
Δρ Λίζα
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ