Πώς να συγκρατήσω το θυμό και τα νεύρα μου;

23 Απριλίου 2013


Πώς πρέπει να διαχειριστώ τον θυμό μου; Σύμφωνα με το Αmerican Psychological Association Washington οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν 3 συνήθεις τρόπους για να διαχειριστούν τον θυμό τους. Ή τον εκφράζουν ή τον καταπνίγουν ή προσπαθούν να τον καταλαγιάσουν.  


Ο καλύτερος τρόπος θεωρείται το καταλάγιασμα του θυμού δηλαδή, δηλαδή και ο χειρισμός των συναισθημάτων με τη λογική. Αν δεν πρυτανεύσει η λογική ο θυμός μας μπορεί αρχικώς να είναι δίκαιος σύντομα όμως θα γίνει παράλογος.



Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει ο θυμός στην υγεία μας;


Η παρορμητική έκφραση του θυμού δημιουργεί κατακόρυφη αύξηση της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού ρυθμού και κάνει τα άτομα επιρρεπή στο στρες. Από την άλλη η προσπάθεια να συγκρατήσει κάποιος την οργή του για λόγους ευγένειας ή τακτικής λειτουργεί σαν δηλητηριώδης τοξίνη που δημιουργεί προβλήματα στο κυκλοφορικό και ανοίγει το δρόμο στο έμφραγμα και στο εγκεφαλικό.



Μετρήστε ως το 10!


Ο υγιέστερος  τρόπος να εκφράσει κανείς τον θυμό του είναι να διευκρινίζει τι ακριβώς τον ενοχλεί και για ποιον λόγο. Ως πρώτη αντίδραση μετρήστε ως το 10. Κατά τη διάρκεια αυτής της παύσης μπορείτε να αναθεωρήσετε τις σκέψεις σας και να σκεφτείτε πιο ψύχραιμα. Μην αμύνεστε, μην υποχωρείτε και μην εκδικείστε. Εκφράστε τη δυσαρέσκειά σας και αντιμετωπίστε ήρεμα και αποτελεσματικά το πρόβλημα. 



Ο σωστός θυμός.


Σύμφωνα με τον οργανισμό American Psychological Association Washinghton η καλύτερη στρατηγική για να νικήσετε τον θυμό σας είναι τα παρακάτω βήματα.

-Μόλις συμβεί κάτι που θα σας θυμώσει επιβληθείτε στον οργανισμό σας. Ο θυμός που εκφράζεται βίαια εξελίσσεται σαν σπείρα και μας κυριεύει.


-Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες από το διάφραγμα και χαλαρώστε. Αν η καρδιά σας χτυπάει δυνατά συνεχίστε τις αναπνοές ώστε ο θυμός να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε τους έντονους πονοκεφάλους τις ταχυπαλμίες και τα στομαχικά προβλήματα που ακολουθούν μια κρίση θυμού. 


-Μόλις νιώσετε ότι ξεπερνάτε τα όρια κατεβάστε τον τόνο της φωνής σας. Το οξυμένα ντεσιμπέλ εξοργίζουν αναγκαστικά τους άλλους και δημιουργούν έντονο ανταγωνισμό στη συμπεριφορά. Θυμηθείτε. Όταν δημιουργείτε αρνητικά συναισθήματα στους γύρω σας ακόμα και αν έχετε δίκιο, δεν πρόκειται να βρείτε λύση στα προβλήματά σας. 


-Χρησιμοποιήστε το χιούμορ σας. Είναι δύσκολο να το καταφέρει κανείς σε στιγμές έντονης οργής αλλά... πολλές φορές ο θυμός δεν προκαλείται από πρόσωπα αλλά και από φορτισμένες σκέψεις. 


-Τα επίπεδα  της συναισθηματικής έντασης επηρεάζονται από την πείνα ή την υπογλυκαιμία. Τι λέτε για ένα μικρό γλυκό; Πηγαίνετε μια βόλτα που θα οξυγονώσει τον εγκέφαλό σας και θα σας ηρεμήσει. 


-Χρησιμοποιήστε την τεχνική της απόσπασης. Τηλεφωνήστε στους φίλους σας για μια έξοδο. Κάντε ότι μπορείτε για αν αποσπάσετε την προσοχή σας. Όταν είστε κουρασμένοι αποφύγετε τις επικίνδυνες συζητήσεις, το εξασθενημένο νευρικό σας σύστημα δε θα αντέξει και θα καταλήξετε σίγουρα σε άσχημο καβγά.  

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
Elen***** ****
20:01 Τετάρτη 9/10/2013
Νιώθω πως έχω γίνει αντικοινωνική και πως δεν μπορώ να εκφράσω στους άλλους τα συναισθήματά μου Παλιότερα ήμουν πιο κοινωνική και χαρούμενη τώρα περνάω τον περισσότερο χρόνο κλεισμένη στο σπίτι μόνη βυθισμένη σε σκέψεις Όταν ήμουν μικρή και οι γονείς μου μετακόμιζαν έπασχα απο τριχοτιλομανία Τώρα γενικά έχω άγχος και ανασφάλειες και είμαι πολύ σφιγμένη Πώς να ξαναγίνω κοινωνική και χαρούμενη
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ