Αιμίλιος Χειλάκης: Από τις φτωχογειτονιές με τα ναρκωτικά στην υιοθεσία που διεκόπη

31 Ιουλίου 2016

Είναι ένας από τους ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς συναντώντας τον Αμλετ και άλλα κλασικά κείμενα πάνω στη σκηνή. Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση ίσως να μην ήταν και αυτές που άφησαν εποχή, στο θέατρο όμως έχει την τιμητική του. Με τον σκηνοθέτη Μιχαήλ Μαρμαρινό θα συνεργαστεί και πάλι στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 5 και 6 Αυγούστου στην παράσταση «Λυσιστράτη». Με αφορμή λοιπόν το θεατρικό έργο, έδωσε στους απλούς επιβάτες του μετρό Συντάγματος ένα 8 λεπτο θεατρικό δρώμενο. Αυτό όμως που προηγήθηκε και τράβηξε την προσοχή ήταν όταν ο ίδιος, κρατώντας μια ασπίδα και ένα φαλό, ανεβοκατέβαινε τις κυλιόμενες σκάλες αιφνιδιάζοντας τους περαστικούς. Στη συνέχεια ο χορός με την υπόκρουση μουσικής μαγνήτισε τα βλέμματα. Ήθελε όμως πάντα να τραβάει τα βλέμματα και να γίνει ηθοποιός; 

Γεννήθηκε το 1970 στην Αθήνα, όπου και μεγάλωσε στις γειτονιές του κέντρου, στην Αττική σε μια εργατική μικροαστική γειτονιά: «Βγαίναμε και λέγαμε καλησπέρα στα κορίτσια από τα σπίτια, τα ξέραμε σχεδόν όλα με το όνομά τους. Είχε κι ένα γηπεδάκι μπάσκετ στη γωνία Λιοσίων με Σωζοπόλεως και πηγαίναμε και παίζαμε μπάλα, καλή μπάλα. Βέβαια, ήταν άγρια γειτονιά. Είχα παίξει ξύλο με όλα τα παιδιά της γειτονιάς, με είχαν δείρει και τους είχα δείρει. Αλλά υπήρχε και μεγάλο πρόβλημα με τα ναρκωτικά. Είχε σκάσει η πρέζα στη γειτονιά και είχαμε χάσει 2-3 φίλους σε ηλικία 13-14 χρόνων» είχε πει σε παλιότερη συνέντευξή του στον Φώτη Βαλλάτο. 

Το μικρόβιο της υποκριτικής που κόλλησε ήδη από μικρή ηλικία και το χρωστάει στους γονείς του, οι οποίοι τον πήγαιναν στις παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης. Αυτός βέβαια το έβλεπε και σαν μια καλή ευκαιρία να το παίζει έξυπνος στα κορίτσια: "Θυμάμαι το 1976, σε ηλικία 6 ετών με πήγαν να δω το Κομμάτια και Θρύψαλα του Σκούρτη. Ήταν η πρώτη παράσταση που είδα στη ζωή μου. Σε κάποια φάση έβαλα τα κλάματα και μας έβγαλαν έξω γιατί κάναμε φασαρία. Μετά από χρόνια, όταν σπούδαζα στο Θέατρο Τέχνης, διηγήθηκα το περιστατικό στον Μίμη τον Κουγιουμτζή και σχεδόν το θυμήθηκε." αναφέρει στην ίδια συνέντευξη. 

Στα δεκαεφτά του λοιπόν το παίρνει απόφαση να ασχοληθεί και επαγγελματικά με την υποκριτική. Η ζύμωση όμως είχε ήδη ξεκινήσει από τα δεκαπέντε του, όταν σύχναζε στα Εξάρχεια και πήγαινε συχνά στις καταλήψεις: «Από τα δεκαπέντε σύχναζα στα Εξάρχεια και στις καταλήψεις στη Δερβενίων και στην Αραχώβης. Ήταν τότε κάτι φρικιά εκεί τρελά μορφωμένα, που σου έκαναν διαφώτιση. Μας μάθαιναν τα κείμενα του Μαλατέστα και του Μπακούνιν και από εκεί πήγα, με κάποιον τρόπο, στο πολιτικό θέατρο του Μπρεχτ που άρχισε να μου αρέσει. Έτσι μπήκε μέσα μου το μικρόβιο και γράφτηκα στο Θέατρο Τέχνης όταν τελείωσα το σχολείο. Με φοβερούς καθηγητές τότε, τον Γιώργο Λαζάνη, τον Μίμη τον Κουγιουμτζή, τη Ρένη την Πιττακή, όλοι τους μαθητές του Κουν. Ήταν δύσκολη σχολή. Ήταν σαν να έμπαινες σε μοναστήρι. Εκεί έμαθα να δουλεύω και χειρωνακτικά, να βάφω και να κουβαλάω το σκηνικό. Οι μαθητές του Τέχνης ήμασταν τα χαμάλια. Αλλά, σε πληροφορώ, όταν έκανα δικές μου παραγωγές, ήξερα πια πάρα πολύ καλά πόσο κοστίζει αυτό το τραπέζι. Και, θυμάμαι, μου έλεγαν κάποιοι συνάδελφοι στις πρώτες παραγωγές, “Kαλά, τόσο τσιγκούνης είσαι; Δεν μπορείς να βάλεις κάποιον να το βάψει;”. Tους απαντούσα, “ρε παιδιά, εγώ θα το πιάσω στη σκηνή”. Ευτυχώς έχω μάθει θέατρο λίγο πιο παλαιοκομματικά. Καλό είναι αυτό, καλό» συμπληρώνει στον Φώτη Βαλλάτο. 

Παράλληλα, από μικρός για να τα βγάλει πέρα, δούλεψε σε διάφορες δουλειές από σουβλατζίδικα στο Μοναστηράκι μέχρι σε χρυσοχοείο στη Σαντορίνη και σαν σερβιτόρος όπου μάλιστα είχε σερβίρει και τον Ανδρέα Παπανδρέου, τον Κουτσόγιωργα και όλο το τότε υπουργικό συμβούλιο. 

Αφού τελειώνει από τη σχολή, αρχιζει αμέσως να δουλεύει σαν ηθοποιός. Αφού συμμετέχει σε διάφορες παραστάσεις, καταλήγει στον θίασο του Λευτέρη Βογιατζή, που τότε ανέβαζε τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου, στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων. Το 1997 στο ίδιο θέατρο πρωταγωνιστεί σε παράσταση που σκηνοθετεί ο Νίκος Μαστοράκης. 

Σιγά σιγά, κάνει και το ντεμπούτο του στην τηλεόραση και ο ρόλος που τον κάνει ευρύτερα γνωστό είναι αυτός στη σειρά της Μιρέλλας Παπαοικονόμου Η ζωή που δεν έζησα με συμπρωταγωνίστρια την Ταμίλα Κουλίεβα. Ακολουθούν όμως και άλλες επιτυχίες όπως το Κλείσε τα Μάτια, Έτσι Ξαφνικά και με την πιο πρόσφατη το Νησί. Αλλά και στον κινηματογράφο, συμμετέχει στις ταινίες Ο Δεκαπεντάυγουστος και το Στην άκρης της πόλης αλλά και στην Χολιγουντιανή παραγωγή το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι. 


Όπως και να χει πάντως, επιμένει στο θέατρο. Έχει έρθει αντιμέτωπος με τον Άμλετ, με τον Οιδοίποδα Τύρρανο και γενικά με κλασικά κείμενα. Αποφεύγει να δίνει πολλές συνεντεύξεις γιατί δεν θέλει να αναλώνεται στα ίδια και τα ίδια. Συνεπώς μιλά μόνο όταν πρωταγωνιστεί σε κάποια παράσταση. 

Από την παράσταση Παράνομα φιλιά – Κόκκινα φανάρια

Ταρτούφος του Μολιέρου 

Αμλετ

Είναι γνωστό πως έχει υπάρξει για αρκετά χρόνια ζευγάρι με την, επίσης ηθοποιό, Βάνα Πεφάνη. Τα τελευταία 12 χρόνια όμως έχει κοινή ζωή με την επίσης ηθοποιό Αθηνά Μαξίμου . Oι δυό τους γνωρίστηκαν όταν ο ηθοποιός είχε πάει να δει μια παράσταση που πρωταγωνιστούσε η Αθηνά, ενώ η μοίρα τους έφερε να παίξουν μαζί σε παράσταση και ήρθαν ακόμα πιο κοντά. Μόλις μετά από ένα χρόνο γνωριμίας το 2004, αποφάσισαν να παντρευτούν και μάλιστα ο ηθοποιός της έκανε πρόταση γάμου μέσω ενός... sms όταν βρισκόταν στην Νέα Υόρκη. Το μήνυμα έλεγε ότι "Η κουμπάρα συμφωνεί. Μένει να αποφασίσει και η νύφη".

Αν και θέλει πολύ να γίνει πατέρας, ακόμα δεν τα έχουν καταφέρει με τη σύζυγό του. Μετά από αρκετές άτυχες στιγμές, αποφάσισε να μιλήσει ανοιχτά για το ότι σκέφτονται να υιοθετήσουν ένα παιδί, αλλά και τις δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει απέναντι στο νόμο που τους έκανε να διακόψουν τη διαδικασία υιοθεσίας: «Οι συνθήκες σε κάνουν να περιμένεις 5 – 6 χρόνια και καταρρακώνεσαι, σε κάνουν να μετανιώνεις για την επιλογή σου, σε αντιμετωπίζουν σαν να είσαι εν δυνάμει παιδόφιλος. Καλά κάνει ο Νόμος και προστατεύει τα  παιδιά, αλλά είναι τόσο αυστηρός που κάποια στιγμή σε αποθαρρύνει! Είναι τόσο ομιχλώδες το τοπίο, που δεν ξέρεις αν αυτό που πας να κάνεις είναι παράνομο ή σύννομο… Επίσης, το ότι είμαστε ηθοποιοί δεν θεωρείται σταθερό και ασφαλές επάγγελμα». είχε αναφέρει σχετικά σε συνέντευξη στο Hello. 


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ