10 συμβουλές κατά της κυτταρίτιδας

12 Αυγούστου 2016

Σύμμαχός μας η διατροφή;

 

Το καλοκαίρι έφτασε παρέα με το άγχος: Πως θα βγω στην παραλία; Πρέπει να χάσω βάρος; Τι θα κάνω πάλι με την κυτταρίτιδα;

Κορίτσια σας έχω καλά νέα… Μην πανικοβάλλεστε γιατί δεν είστε μόνες! 9 στις 10 γυναίκες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την κυτταρίτιδα, ανεξάρτητα από το σωματικό τους βάρος. Στους άντρες το φαινόμενο είναι σπάνιο ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η κληρονομικότητα.


Γράφτηκε απο την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα και την Κωνσταντίνα Μαραγκοπούλου MSc/Διαιτολόγο- Διατροφολόγο (www.diatrofi.gr)

Τι είναι όμως η κυτταρίτιδα;

Πρόκειται για εναπόθεση νερού και λίπους ανάμεσα στο δέρμα και τον υποδόριο ιστό, η οποία προκαλείται από κακή τοπική αιμάτωση και αλλαγές στο λεμφικό σύστημα. Έτσι δημιουργείται μια όψη φλοιού πορτοκαλιού ενώ εμφανίζεται κυρίως στους γλουτούς, τους μηρούς και τα μπράτσα.

Που οφείλεται η εμφάνισή της;

Η κυτταρίτιδα είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο ενώ τα αίτια εμφάνισής της δεν έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως. Πέρα από την κληρονομικότητα που προαναφέραμε, σημαντικό ρόλο παίζουν οι ορμονικές διαταραχές, η κακή διατροφή, η καθιστική ζωή, το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ και το αυξημένο σωματικό βάρος.

Πως μπορούμε να απαλλαγούμε από την κυτταρίτιδα;

Δυστυχώς δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα η μέθοδος που θα εξαφανίσει οριστικά την κυτταρίτιδα. Για παράδειγμα, οι διάφορες κρέμες που υπάρχουν στο εμπόριο φαίνεται να έχουν μόνο προσωρινά αποτελέσματα ενώ οι υπάρχουσες επεμβατικές μέθοδοι μπορεί να μειώνουν την εμφάνισή της αλλά δεν την εξαφανίζουν.

Μπορούμε όμως να περιορίσουμε την εμφάνιση της κυτταρίτιδας και να βελτιώσουμε την όψη του δέρματός μας και με αλλαγές στον τρόπο ζωής μας. Εξάλλου οι υπάρχουσες μέθοδοι (όπως ειδικές κρέμες, λεμφικό μασάζ) συστήνεται να συνδυάζονται με έναν υγιεινό τρόπο ζωής για καλύτερα αποτελέσματα.

Πως θα γίνει αυτό; Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή, βασισμένη στο πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής, εντάσσοντας παράλληλα στην καθημερινότητά μας τη φυσική δραστηριότητα.


10 συμβουλές κατά της κυτταρίτιδας


1. Καταναλώστε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά (βιτ. C, E, A) – τα οποία ενισχύουν την παραγωγή του κολλαγόνου και εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες – και κάλιο – το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κατακράτησης υγρών και στην καλή κυκλοφορία του αίματος. 

2. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε σελήνιο (καρύδια, ψάρια, θαλασσινά, κρέας) και ω-3 λιπαρά οξέα (σολομός, σαρδέλες, σκουμπρί, τόνος, λιναρόσπορος, καρύδια).

Τα δύο αυτά στοιχεία βελτιώνουν την ελαστικότητα του δέρματος.

3. Πιείτε τουλάχιστον 2 λίτρα υγρών καθημερινά.

Συμβάλλουν στην καλή ενυδάτωση του οργανισμού και στη μείωση της κατακράτησης. Προτιμήστε το νερό αλλά και διουρητικά αφεψήματα όπως πράσινο τσάι, λουίζα, φασκόμηλο.

4. Αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες (λευκό ψωμί, λευκά ζυμαρικά, αλεύρι κτλ) με σύνθετους (π.χ. ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης).

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες είναι πλούσια και σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν τον κορεσμό και την καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

5. Αποφύγετε τα τηγανιτά, τα ζωικά λίπη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς είναι πλούσια σε  «κακά λιπαρά» (κορεσμένα και trans).

Αντικαταστήστε τα ζωικά λίπη με φυτικά (π.χ. ελαιόλαδο, ξηροί καρποί) και προτιμήστε άπαχα κρέατα, ψάρια και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.

6. Περιορίστε την κατανάλωση γλυκών.

Είναι πλούσια σε ζάχαρη και «κακά λιπαρά» ενώ η κατάχρησή τους μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους. Αν είστε λάτρης τους, περιοριστείτε στο 1 γλυκό την εβδομάδα. Προτιμήστε τις «υγιεινές» εκδοχές τους, όπως γλυκά με στέβια, γλυκό του κουταλιού, μαύρη σοκολάτα. 

7. Περιορίστε το αλάτι.

Προκαλεί κατακράτηση υγρών και εντείνει το πρόβλημα της κυτταρίτιδας.

8. Σταματήστε ή ελαττώστε το κάπνισμα και περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ.

Δημιουργούν ελεύθερες ρίζες που «επιτίθενται» στα κύτταρα του δέρματος και του συνδετικού ιστού, επιδεινώνοντας το πρόβλημα της κυτταρίτιδας.

9. Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας!

Έντονο περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι, γυμναστήριο, πιλάτες, χορός κ.α. … Βρείτε ποια μορφή άσκησης σας ευχαριστεί και ξεκινήστε! Αφιερώστε από 1 ώρα 3-4 φορές την εβδομάδα και το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει.

10. Μην πανικοβάλλεστε!

Το άγχος δεν βοηθάει πουθενά. Αγαπήστε το σώμα σας με τα ελαττώματά του και κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε. Σημασία δεν έχει μόνο το «φαίνεσθαι» αλλά και το «είναι».

Να θυμάστε πως δεν έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα η θαυματουργή μέθοδος για την πλήρη εξαφάνιση της κυτταρίτιδας. Μπορείτε όμως να υιοθετήστε αυτές τις μικρές αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής σας και όχι μόνο θα δείτε την κυτταρίτιδα να μειώνεται αλλά θα βελτιώσετε και την ποιότητα της ζωής σας.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ