Πώς μπορώ να διαχειριστώ την ανασφάλεια και τη μοναξιά που συχνά νιώθω;

17 Αυγούστου 2016
Η ΓΙΩΤΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Γεια σας λογο της οικογενειακής μου καταστασεις, οι γονεις μου ειναι χωρισμενοι εχω παρα πολλες ανασφαλιες και συχνά αισθάνομαι μονη. Και ότι κανεις δεν νοιαζεται για μενα. Αυτο βγαινει και στις σχεσεις μου, και κουραζω τον αλλον. Πώς μπορω να το αντιμετωπισω;


Στο ερώτημά σας απαντά η Μαρκέλλα Καπλάνη M.A. Κλινικής-Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Pg.Cert. Ειδικής Αγωγής, B.Sc. Ψυχολογίας. Μέλος Αμερικάνικου Συλλόγου Ψυχολόγων



Κατ' αρχάς είναι πολύ σημαντικό που μπόρεσες να αποδεχτείς το προβλημα και να εντοπίσεις την αιτία του. Είναι ένα μεγάλο βήμα προς την εξέλιξή σου! Όσον αφορά τις ανασφάλειες που αναφέρεις, αυτές προέρχονται από τις πεποιθήσεις που διαμόρφωσες για τον εαυτό σου και την σχέση σου με τους άλλους με βάση τα ερεθίσματα που είχες από το οικογενειακό σου περιβάλλον . Με άλλα λόγια, για να μπορέσεις να σπάσεις τον κλοιό της αρνητικής σου σκέψης και της κακής σου αυτοπεποίθησης καλό είναι να εντοπίσεις τι ακριβώς πιστεύεις για τον εαυτό σου και να αρχίσεις να απορρίπτεις αυτές τις πεποιθήσεις συστηματικά. Για παράδειγμα, πολλά παιδιά που προέρχονται από διαζευγμένους γονείς έχουν την πεποίθηση πως, εφόσον δεν κατάφεραν να είναι ο κρίκος που θα κρατούσε τους γονείς τους ενωμένους τότε, δεν είναι 'αρκετά'. Η πεποίθηση "δεν είμαι αρκετός" ή "δεν αξίζω την αγάπη εφόσον οι γονείς μου χώρισαν κι ο ένας προτίμησε να απομακρυνθεί από εμένα παρά να μείνουν μαζί" είναι πολύ δυνατές πεποιθήσεις που, όσο μένουν στο υποσυνείδητο και δεν τις αμφισβητήσουμε, ορίζουν την κάθε μας κίνηση. Είναι, λοιπόν, μεγίστης σημασίας να βρεις τι λες στον εαυτό σου για τον εαυτό σου σε σχέση με τον χωρισμό των γονιών σου και να αρχίσεις να αμφισβητείς αυτή την πεποίθηση νοερά, συστηματικά και με λογικά επιχειρήματα. Υπάρχουν φορές που αυτή η διαδικασία μπορεί να αποδειχθεί αρκετά επίπονη, ή μπορεί να εμφανιστεί δυσκολία στον εντοπισμό των βαθύτερων πεποιθήσεων. Έτσι, ενώ αμφισβητούνται κάποιες σκέψεις, δεν εχει βρεθεί η ρίζα του προβλήματος κι επομένως δεν παρατηρείται ουσιαστική διαφορά. Στην προκειμένη περίπτωση, καλό είναι να απευθυνθεί κανείς σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας, ο οποίος θα μπορέσει να καθοδηγήσει αυτήν την προσπάθεια κατάλληλα και να βοηθήσει τον θεραπευόμενο να αντιμετωπίσει όλες τις εστίες του προβλήματος καθώς και τον αντίκτυπό τους. Όπως και να αποφασίσεις να το αντιμετωπίσεις, να θυμάσαι πως τα συμβάντα του παρελθόντος δεν ορίζουν αυτό που είσαι · οι σκέψεις που κάνεις γι αυτά είναι αυτές που τους δίνουν είτε αρνητική είτε θετική χροιά σε αυτά. Αυτό σημαίνει πως εσύ έχεις τον έλεγχο της κατάστασης καθώς και την δύναμη να την αλλάξεις. Μπορεί να μην δεις τον χωρισμό τον γονιών σου ποτέ ως θετικό γεγονός, κι αυτό είναι λογικό και θεμιτό. Μπορείς όμως να το αποσυνδέσεις από την αξία σου ως άνθρωπο και να απελευθερωθείς από τις αρνητικές του επιπτώσεις. Σου εύχομαι κάθε επιτυχία!!!


Μαρκέλλα Καπλάνη
M.A. Κλινικής-Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
PgCert. Ειδικής Αγωγής  
B.Sc. Ψυχολογίας


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ