Διατροφή: Γιατί από το γλυκό περνάμε στο αλμυρό;

20 Αυγούστου 2016

Οι περισσότεροι από εμάς, σε κάποια στιγμή της ζωής τους , είχαν έντονη τη λαχτάρα για ανθυγιεινά τρόφιμα. Είτε πρόκειται για σοκολάτα, ντόνατς, αλμυρά σνακ ή επεξεργασμένους  υδατάνθρακες, το σώμα φαίνεται να τα θέλει έντονα!!! Υπάρχει βέβαια η συναισθηματική πείνα, το «συναισθηματικό» φαγητό…. Αλλά οι λιγούρες αυτές, είναι και ένα σημάδι ότι το σώμα σας χρειάζεται ορισμένα μέταλλα και είναι σοφότερο να αποκτηθούν από υγιεινές και «αγνές – απλές» τροφές.

ΣΟΚΟΛΑΤΑ

woman-674977_1920
Σημαίνει έλλειψη μαγνησίου, το οποίο είναι αναγκαίο για παραπάνω από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων αντιδράσεων που σχετίζονται με τη χαλάρωση.

Στην πραγματικότητα, το μαγνήσιο είναι χαλαρωτικό δεδομένου ότι το άγχος, η ευερεθιστότητα, η αϋπνία και η υψηλή πίεση του αίματος είναι τα κύρια συμπτώματα ανεπάρκειας του. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι με ανεπάρκεια μαγνησίου, αισθάνονται προσωρινά καλύτερα μετά την κατανάλωση μιας σοκολάτας!

Φυσικές πηγές μαγνησίου: Σκούρα φυλλώδη λαχανικά, σπόροι και ξηροί καρποί, τα ψάρια, τα φασόλια και μελάσα.

ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΖΑΧΑΡΗ

jelly-babies-503130_1920
Σημαίνει έλλειψη σε
• χρωμίο  ( βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου, στο αίμα )
• φώσφορο ( βοηθά την ενέργεια του σώματος )
• θείο ( βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών )
• τρυπτοφάνη ( ένας ρυθμιστής της σεροτονίνης )

Ως εκ τούτου, ο καλύτερος τρόπος για να τελειώσει αυτός ο αδιάκοπος πόθος σε ζάχαρη, είναι να βελτιωθεί απλά τη διατροφή σας, η οποία θα βοηθήσει στην επαναδιοργάνωση σε όλους τους τομείς.

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΟΙ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ ( ζύμες, πίτες, ψωμί κτλ )

flat-bread-1532048_1920
Σημαίνει έλλειψη σε αζώτο, το οποίο είναι ένα ουσιαστικό συστατικό των νουκλεϊκών οξέων και πρωτεϊνών, και η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε υποσιτισμό και ανεπάρκεια πρωτεΐνης.

Ως εκ τούτου, εάν διαπιστώσετε ότι έχετε λαχτάρα για επεξεργασμένους υδατάνθρακες, προσθέστε τρόφιμα πλούσια σε άζωτο, όπως φρέσκα λαχανικά και φρούτα.

ΑΛΛΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΙ «ΠΟΘΟΙ» :

Λιπαρά και λιπαρά τρόφιμα: ανεπάρκεια σε ασβέστιο.

Καλές πηγές ασβεστίου περιλαμβάνουν το νωπό γάλα, γιαούρτι , γραβιέρα , παρμεζάνα, ξηροί καρποί και το μπρόκολο.

Πάγος: έλλειψη σιδήρου.

Καλές πηγές σιδήρου :  πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το κρέας, μελάσα, αυγό.

Αλμυρά τρόφιμα: έλλειψη πιρυτίου

Δοκιμάστε να προσθέσετε περισσότερα ψάρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους στη διατροφή σας.

Από την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα και την Ιωάννα Ευαγγέλου/Διαιτολόγο- Διατροφολόγο (www.diatrofi.gr, info@ioannaevaggelou.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ