Διατροφή: Βάλε στην ζωή σου καθημερινή κίνηση και μικρά και συχνά γεύματα

22 Αυγούστου 2016
Ο ΜΑΝΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστης μας ρωτά: Καλησπέρα Είμαι 14 χρονών έχω ύψος 1.80 και είμαι 95 κιλά Έχω μεγάλα μπούτια και σχετικά μεγάλη κοιλιά. Θέλω με κάποιον τρόπο να χάσω κιλά με μια καλή διατροφή και ένα καλό πρόγραμμα γυμναστικής. Μπορείτε να με βοηθήσετε;

 

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας (www.diatrofi.gr)



Αγαπητή μου φίλε,

Το βάρος σε σχέση με το ύψος σου είναι αυξημένο. Ωστόσο είσαι σε μια ηλικία που το σώμα βρίσκεται στην ανάπτυξη και μια ακατάλληλη διατροφή μπορεί να έχει άμεση επίπτωση στην σωματική και ψυχολογική σου ανάπτυξη με πληγές για όλη σου την ζωή.  Χρειάζεσαι λοιπόν εξατομικευμένη παρέμβαση και την υποστήριξη της οικογένειας σου και φυσικά μην ψάχνεις να βρεις λύση σε μια προσωρινή δίαιτα, αλλά σε μόνιμες αλλαγές του τρόπου ζωής και διατροφής.

Βάλε στην ζωή σου καθημερινή κίνηση και μικρά και συχνά γεύματα, ανά τρεις ώρες. Ξεκινά την μέρα σου με ένα πλήρες πρωινό που θα περιλαμβάνει πρωτεΐνη, όπως γαλακτοκομικά (1 φλιτζάνι γάλα, γιαούρτι, ή 2-3 δάκτυλα τυρί) ή 1-2 αυγά μαζί με 1 φλιτζάνι δημητριακά ολικής αλέσεως ή 1 παξιμάδι, 1φ. ψωμί ή 1 μέτρια αραβική πίτα και λίγο φρέσκο λαχανικό ή 1 φλιτζάνι φρέσκα φρούτα, ολόκληρα, σε χυμούς, σμουθιε ή 1 κουταλιά αποξηραμένα.

Πάνω στο τρίωρο φρόντιζε να έχεις μικρά σνακ, όπως φρούτα ή λαχανικό μαζί με μπάρα δημητριακών, κριτσίνια, κράκερ ή 1 χούφτα ανάλατους ωμούς ξηρούς καρπούς, που θα σε βοηθήσουν να ελέγχεις την πεινά σου.  Στο κυρίως γεύμα, είτε μεσημέρι επέλεξε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, όπως μια παλάμη κρέας, ψαρί ή 2-3 δάκτυλα τυρί ή αυγό μαζί με 1 φλιτζάνι αμυλούχο όπως ρύζι, πατάτα, ζυμαρικά ή παξιμάδι και λαχανικά ωμά, βραστά ή ψητά σε σαλάτα.

Το απόγευμα ανά τρεις ώρες μετά το μεσημεριανό, πρέπει να έχεις ένα σνακ, ομοίως προγεύματος μαζί με ένα γαλακτοκομικό, ενώ το άλλο σου γεύμα μπορεί να είναι κάτι πιο ελαφρύ κάτι όπως το πρωινό σου ή μισή μερίδα του μεσημεριανού σου. Να πίνεις αρκετά υγρά, 8-10 ποτήρια νερό, τσάι, αφεψήματα χωρίς ζάχαρη, να φροντίσεις να κοιμάσαι 8 ώρες κάθε βραδύ.

Για την άσκηση, καλό θα ήταν να συμβουλευτείς έναν καθηγητή φυσικής αγωγής για ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, ενώ παράλληλα φρόντιζε και στην καθημερινότητα σου να έχεις κίνηση, περπάτημα, δραστηριότητες με φίλους κτλ. ή ότι άλλο σου αρέσει.

Σε κάθε περίπτωση ένας ειδικός διαιτολόγος διατροφολόγος θα μπορούσε να σε βοηθήσει σχεδιάζοντας ένα πιο εξατομικευμένο πλάνο βάσει περισσοτέρων πληροφοριών και φυσικά να σε παρακολουθεί κα να σε στηρίζει σε όλο το ταξίδι της προσπάθειας σου και για αυτό μην διστάζεις να αναζητήσεις εξατομικευμένη προσέγγιση. 


Email: diatrofioe@gmail.com

www.diatrofi.gr

www.keadd.gr 

τηλ: 210 2718360


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ