Άνδρεας Μπάρκουλης: Οι έρωτες, το χασίς, το ξύλο και το οικογενειακό δράμα

23 Αυγούστου 2016

Έκανε όλες τις γυναίκες να παραμιλούν με το μπρίο του ενώ η φωτογραφία του σίγουρα δεν έλειπε από καμία κοριτσίστικη τσάντα την δεκαετία του '60. Ο ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου μετά από πολλές περιπέτειες με την υγεία του, άφησε σήμερα 23/8 την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο "Αγία Ολγα" σε ηλικία 80 ετών. Ο μεγάλος ηθοποιός νοσηλευόταν με σοβαρή λοίμωξη του αναπνευστικού και καρδιακή ανεπάρκεια. Η σύζυγος του, Μαίρη Μπάρκουλη, αλλά και ο γιος του Νίκος δεν είχαν φύγει λεπτό από το πλευρό του. 

Το θρυλικό σλόγκαν «Κορίτσια ο Μπάρκουλης!» τον σημάδεψε και τον ακολουθούσε καθόλη την πορεία του. Το ταμπεραμέντο του ίσως οφείλεται και στο ότι γεννήθηκε στον Πειραιά στις 4 Αυγούστου του 1936. Το θέατρο τον είχε ήδη κερδίσει από τα εφηβικά του χρόνια όποτε και είχε συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις. Σπούδασε υποκριτική και συμμετείχε στο θίασο των Σπύρου Μουσούρη – Κρινιώς Παπά, παράλληλα με τις θεατρικές σπουδές του στη Σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη.

Τα βάσανα όμως όπως φαίνεται τον ακολουθούσαν ήδη από μικρή ηλικία, μιας και σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του, ένας θάνατος, αυτός της αδερφής του, τον σημάδεψε: «Βίωσα πολύ μικρός τον αιφνίδιο θάνατο της αδερφής μου, σε ηλικία 6 μηνών, μέσα στο πλοίο, από τη Θάσο όπου υπηρετούσε ο πατέρας, προς τον Πειραιά όπου και μέναμε." Και δεν έμεινε εκεί, αφού αποκάλυψε ότι η μητέρα του τον έντυνε με τα ρούχα της διότι δεν μπορούσε να δεχτεί την απώλεια αυτή: "Οι μεταμφιέσεις του φύλου μου γίνονταν με φορεματάκια της που η μητέρα μου αρνούταν πεισματικά να πετάξει. Το σημαντικό ήταν η ταύτιση με την χαμένη μου αδερφή και η ηδονική τάση της μάνας να μην δεχθεί την απώλεια".

Πρώτη φορά που πατά και επισήμως το πόδι του πάνω στη σκηνή ήταν το 1956 με τον «Κορυδαλλό» του Ζαν Ανούιγ και στον κινηματογράφο ένα χρόνο αργότερα στην ταινία του Κώστα Ανδρίτσου «Μαρία η Πενταγιώτισσα», δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Τα χαρακτηριστικά του προσώπου του σε συνδυασμό με την αβίαστη γοητεία του και το ταλέντο του γρήγορα τον έφεραν στο προσκήνιο και τον ανέδειξαν σε δημοφιλή πρωταγωνιστή του ελληνικού κινηματογράφου. 

Περισσότερες από εκατό ταινίες βρίσκονται στο ενεργητικό του, ενώ κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα και το θαυμασμό με τις ερμηνείες του. Σπουδαίοι ήταν και οι ρόλοι του σε δραματικές ταινίες όπως «Κοινωνία ώρα Μηδέν» (1966) , «Κοντσέρτο για πολυβόλα» (1967), «Όλγα Αγάπη μου» (1968). Και σε κωμωδίες όμως κατάφερε να ξεχωρίσει όπως  « Ο Μιμίκος και η Μαίρη (1958), «Μια Ιταλίδα στην Ελλάδα» (1958), «Διακοπές στην Αίγινα» (1958), «Η Μουσίτσα»(1959), «Μην είδατε τον Παναή» (1962), «Το Δόλωμα» (1964), «Τζένη Τζένη» (1965), «Ησαΐα μη Χορεύεις» (1969), «Μια τρελή τρελή σαραντάρα» (1970) και η «Θεία μου η χίπισσα» (1970). 

Στο θέατρο η πορεία του μπορεί επίσης να χαρακτηριστεί κορυφαία αλλά και... επεισοδιακή. Μετά το 1973 και ενώ συμμετείχε ενεργά σε παραστάσεις, προφυλακίστηκε για υπόθεση ναρκωτικών, αφέθηκε όμως ελεύθερος με εγγύηση και το 1974 έφυγε στην Αμερική: "Ο καθρέπτης μου πότε πότε συνομιλούσε με το χάος... Το αλκοόλ και τα ναρκωτικά με συντηρούσαν στην άγνοια... Εκείνη την χρονιά έκανα μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες μου στο θέατρο. Τον "Έρωτα των Τεσσάρων συνταγματαρχών" του Ουστίνοφ. Ο επιχειρηματίας μου έλεγε θα μας έκλειναν μέσα... Είχα πολλά χρωστούμενα ως αντιστασιακός. Πέραν τούτο η υπογραφή μου το 71 για την αμνηστία των εξοριζομένων, κάτι τα γκομενικά που τα είχα κάνει μπάχαλο, μία που είχαν πα΄ρει φόρα και με τις κατηγορίες στο στρατό που είχαν αποδώσει την πάτησα. Μου την έστησαν. Βρέθηκε πάνω μκροποσότητα χασίς. Η πρώην ιερόδουλος Ελένη Καραγιαννίδου -Ντρέβις... ομολόγησε εμπόριο ναρκωτικών, τους οδήγησε σε εμένα. Η αστυνομία ήρθε στο θέατρο την ώρα που έμπαινα στο αυτοκίνητό μου, με συνέλαβαν. Βρήκαν πάνω μου δυο τσιγαριλίκια κι ένα μικρό κομμάτι χασίς στο καμαρίνι μου. Παρόλο που μετέπειτα (Καραγιαννίδου -Ντρέβις) είπε πως εν αγνοία μου άφησε τα ναρκωτικά δεν μέτρησε. Όσο άφησε η τύπισσα, τόσο παρέδωσα στους αστυνομικούς, οπότε καμία απόδειξη χρήσης. Ήμουν όμως ο Μπάρκουλης ήταν επιτυχία να με βάλλουν στο εδώλιο. Ο επίλογος αυτής της ιστορίας ήταν πώς προφυλακίστηκα στα κρατητήρια της Αίγινας, βγήκε με εγγύηση 50.000 δραχμών και στις 16-041974 έφυγα στο εξωτερικό" εξομολογείται ο ίδιος στην αυτοβιογραφία του με τίτλο "Κορίτσια, ο Μπάρκουλης και άλλα δεινά". 

Στην Αμερική ασχολήθηκε με το τραγούδι αλλά το άφησε για να ασχοληθεί με το ποιοτικό θέατρο με το που πάτησε το πόδι του στην Ελλάδα το 1983. Είνα και η δεκαετία όμως που κάνουν την εμφάνισή τους τα προβλήματα υγείας, τα οποία τον κρατούν μακριά από το θεατρικό σανίδι. Πρόλαβε παρόλα αυτά να κάνει και λίγες εμφανίσεις στην τηλεόραση τη δεκαετία του '90. 

Μεγάλη στιγμή ήταν και όταν του προτάθηκε να ενσαρκώσει τον θρυλικό ρόλο του James Bond, ο ίδιος όμως αρνήθηκε διότι δεν γνώριζε καλά Αγγλικά. 

Οι γυναίκες της ζωής του, τα ναρκωτικά και οι γάμοι

Στην αυτοβιογραφία του αποκαλύφτηκαν και άλλες πτυχές από την πολυτάραχη ζωή του. Ανάμεσα στις αποκαλύψεις αυτές διαβάζουμε για τις θυελλώδεις του σχέσεις, όπως αυτή με την Καίτη Γκρέυ και την Τζένη Καρέζη. Με την Καίτη Γκρέυ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έζησαν μαζί ένα χρόνο και την ζήτησε από την μαμά της την ώρα που τηγάνιζε ψάρια. "Ο αρραβώνας μας αποτέλεσε μεγάλο γεγονός της εποχής... Μέχρι που οι επόμενες ασωτίες μου μας απομάκρυναν πλέον οριστικά. Πριν οριστικοποιηθεί αυτή μου η απόφαση το ναι της Καίτης και το διαζύγιό μου, με συνέλαβαν με την γνωστή κατηγορία του χασίς." 

b8292acafd72142128a3481ac4b0abff_XL

«Εφυγε» από τη ζωή ο Ανδρέας Μπάρκουλης [vds]

Συνολικά, παντρεύτηκε τρεις φορές, πριν τελικά καταλήξει με την σημερινή γυναίκα του, Μαρία. Η Αλέκα Στρατηγού μπορεί να ήταν 10 χρόνια μεγαλύτερή του, όμως ερωτεύτηκαν παράφορα: "Καλό κορίτσι, μεγάλη αγάπη, τα πάθη μας χώρισαν... Έζησα καλά με την Αλέκα, ήταν από τους νεανικούς έρωτες αυτούς που ξυπνάς και πιστεύεις πώς όλα είναι αγνά, όμορφα και μεθαύριο θα καλυτερεύσουν κι άλλο. Ήταν δέκα χρόνια μεγαλύτερή μου. Την λάτρεψα την Αλέκα! Μετά την ταινία "Η χαρτοπαίχτρα" άρχισε να μοιάζει με την καθημερινότητά μας. Η Αλέκα έπαιζε μερόνυχτα κι εγώ βολτάριζα με γκομενίτσες, αθώα φλερτ, χωρίς να επιδιώκω το σεξ, μήπως και την ταρακουνήσω.... 'Ενα βράδυ το τελευταίο μας, την προσκάλεσα για φαγητό, της ανακοίνωσα πώς δεν αντέχω άλλο να αναμετριέμαι με την τράπουλα κι έφυγα..." αποκαλύπτει επίσης στην αυτοβιογραφία του. Ο επόμενος του γάμος, έληξε επίσης άδοξα. 

Όσο για τις ερωτικές σκηνές με την Αλίκη Βουγιουκλάκη; Ο ίδιος δε δίστασε να σχολιάσει ότι ήταν πέρα για πέρα αληθινές και ρεαλιστικές. Η σχέση όμως που ξεχωρίζει για τους λάθος λόγους ήταν αυτή με μια συνάδελφό του που ο ίδιος παραδέχεται ότι την ξυλοκοπούσε: «Την έσπαγα στο ξύλο καθημερινά, κάτι που δεν είχα ξανακάνει σε άλλη γυναίκα. Είχε δικό της κρεβάτι στον Ερυθρό Σταυρό, πότε με σπασμένο χέρι και πότε με σπασμένο κεφάλι. Ερχόταν μπαταρισμένη και έβριζε μέχρι και τον πατέρα μου. Τελικά, τις ξανάτρωγε». Ο ίδιος βέβαια δεν αποκάλυψε το όνομά της αν και μετά την αποκάλυψη αρκετά μέσα ασχολήθηκαν με το ζήτημα, ενώ το διαδίκτυο είχε πάρει φωτιά. 

Τα προβλήματα υγείας και το πέρας της ηλικίας του δεν του στάθηκαν εμπόδιο για να ξαναπαντρευτεί με θρησκευτικό γάμο μόλις πριν ένα χρόνο τη Μαρία. Ο πολιτικός γάμος είχε ήδη γίνει το 2001. 

Μαζί απέκτησαν ένα γιο, το Νικόλα ενώ ο ηθοποιός είχε ακόμα δύο παιδιά εκτός γάμου, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, που το είδε μετά από 27 χρόνια.

Με τον αδερφό του Χρήστο 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ