Τί να κάνω για να αποκτήσω αυτοπεποίθηση;

29 Αυγούστου 2016
Η ΓΙΩΤΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστης μας ρωτά: Πώς να έχεις αυτοπεποίθηση στις κοινωνικές συναναστροφές. Ωραία τα λετε ολα αυτα αλλα εγω δεν τα εχω. Τί να κανω για να αποκτήσω αυτοπεποιθηση;

 

 

Στο ερώτημά σας απαντά η Ψυχολόγος, Τιτίκα Μητσοπούλου

Τιτίκα Μητσοπούλου

 

Αγαπητέ κύριε,  όσα αναφέρονται στο άρθρο που διαβάσετε και κοίταξα και εγώ για να ενημερωθώ, χρειάζεται να τα χρησιμοποιήσετε ως εφαλτήριο για να εξασκηθείτε  στην πράξη. Η αυτοπεποίθηση μπορεί να μαθευτεί και να τελειοποιηθεί όπως οποιαδήποτε άλλη ικανότητα. Ξεκινάς αργά από τη βάση του ποιος είσαι και χτίζεις τουβλάκι – τουβλάκι το οικοδόμημα που επιθυμείς. Πρακτικά χρειάζεται να ρισκάρεις με καινούριες συμπεριφορές και τα όποια προβλήματα ή εμπόδια συναντάς να τα επιλύεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δεδομένη στιγμή.

Οι άνθρωποι με αυτοπεποίθηση τείνουν να βλέπουν τα πράγματα πιο αισιόδοξα ακόμα και όταν πηγαίνουν στραβά και σε γενικές γραμμές είναι ευχαριστημένοι και σέβονται τον εαυτό τους. Δείξε ότι είσαι ένας από αυτούς, εφαρμόζοντας στη πράξη όσα διάβασες, αλλά και τα παρακάτω.

Μπορεί αρχικά να σου φαίνεται ψεύτικο να προσποιείσαι ή να κάνεις κάτι που δεν νιώθεις αλλά σε βάθος χρόνου - και όχι εν μια νυχτί - η αυτοπεποίθησή σου θα αυξηθεί. Μπορείς να γίνεις ένας άνθρωπος που οι γύρω θα θαυμάζουν και θα διάκεινται θετικά απέναντί του.

Για αρχή:

1.  Άλλαξε την γλώσσα του σώματος σου και φρόντισε την εικόνα σου.

Η στάση του σώματος, οι εκφράσεις σου και ο τρόπος που μιλάς δίνουν μια πρώτη εντύπωση για το αν έχεις ή όχι αυτοπεποίθηση. Το να στέκεσαι με ψηλά το κεφάλι, ανοιχτές πλάτες, κορμό, το να χαμογελάς δεν κάνει μόνο εσένα να αισθάνεσαι καλύτερα αλλά και όσους βρίσκονται γύρω σου.

Να διατηρείς τη βλεμματική επαφή και να μιλάς αργά, δυνατά και σταθερά. Το να μην κοιτάζεις πίσω από την πλάτη των άλλων ή τα παπούτσια σου και να μη μιλάς γρήγορα υποδεικνύει ότι είσαι ένας θετικός άνθρωπος που δεν φοβάται τις κοινωνικές συναναστροφές και πιστεύει στον εαυτό του.

Φρόντισε την εμφάνισή σου, το ντύσιμό σου για να αισθάνεσαι πρώτα από όλα εσύ καλά και αυτό να αντανακλάται στους άλλους.

2. Πρόβαλε τον εαυτό σου. Πες την άποψή σου ακόμα και αν είναι διαφορετική.

3. Διεύρυνε τον κύκλο σου με πιο θετικούς ανθρώπους. Μην χάνεις τον χρόνο σου με ανθρώπους που κάνουν κακόβουλα σχόλια ή σε υποτιμούν.

4. Θέσε καινούριους στόχους, ακολούθησε δραστηριότητες και χόμπι. Μην το αναβάλλεις. Βούτα στη θάλασσα και αναγκαστικά θα κολυμπήσεις.

5. Δείξε θετικός, ακόμα και αν τώρα δεν το νιώθεις. Βάλε λίγο ενθουσιασμό στις συναναστροφές σου με τους άλλους.

6.  Μην μεταφράζεις οποιαδήποτε δυσκολία ως αποτυχία. Η χαμηλή αυτοπεποίθηση τρέφεται από τις αρνητικές σκέψεις που τρέχουν στο μυαλό μας σε ένα αέναο μονοπάτι. Εάν διαρκώς ψέγεις τον εαυτό σου και λες ότι δεν είσαι αρκετός, δεν είσαι τόσο καλός, έξυπνος, αθλητικός, όμορφος, αστείος κ.ο.κ δημιουργείς μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Πιστεύεις αυτό που κηρύττεις ότι είσαι και συμπεριφέρεσαι ανάλογα. Αγνόησέ το μυαλό σου και δώσε έμφασή στο τι κάνεις!

7. Για τις δύσκολες στιγμές που όλα τα παραπάνω αποτυγχάνουν φτιάξε μια λίστα με τις επιτυχίες και τα επιτεύγματά σου. Η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις και υπάρχουν στιγμές που είναι πολύ δύσκολο να κρατήσουμε ψηλά την αυτοπεποίθησή μας. Σημείωσε τώρα όλα τα πράγματα στη ζωή σου για τα οποία είσαι ευγνώμων και δίπλα όσα κατάφερες και για τα οποία νιώθεις περήφανος. Να τα διατηρείς σε εμφανές σημείο ή να τα έχεις μαζί σου και όταν «πέφτεις ψυχολογικά» διάβαζέ τα και άφηνε τον εαυτό σου να εμπνευστεί. 

Προσπάθησε τα παραπάνω και αν δεν τα καταφέρνεις ζήτα τη βοήθεια ενός επιστήμονα ψυχικής υγείας για να κατανοήσεις τους λόγους που δυσκολεύεσαι και να βρεις εξατομικευμένους τρόπους που θα σε απεγκλωβίσουν από το πρόβλημά σου.

Με εκτίμηση,

Τιτίκα Μητσοπούλου Ψυχολόγος, Msc. Κοινωνικής Ψυχιατρικής – Παιδοψυχιατρικής, υπ.Δρ Ιατρικής, Παν/μιο Ιωαννίνων. Επιστημ.Συν/της: ΜΘΣ, ΕΠΙΨΥ www.anxietycontrol.gr (υπό κατασκευή)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ