Γιατί το φθινόπωρο παίρνουμε εύκολα κιλά: Η μεγάλη παγίδα

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ο Σεπτέμβρης σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ξεγνοιασιά στην εποχή των «ορίων», όρια στον ελεύθερο χρόνο, στην τσέπη μας και στην «ξέγνοιαστη» καλοκαιρινή διατροφή… μήπως έχετε ξεκινήσει ήδη να «πέφτετε» ψυχολογικά και σκέφτεστε να κάνετε μια βόλτα από την κουζίνα σας; 

Βάλτε τα όρια υπέρ σας! 
Μπορεί η ρουτίνα της καθημερινότητας να σας μελαγχολεί και να σας σπρώχνει να αρπάξετε το σακουλάκι με τα πατατάκια ή το μπολ με τους ξηρούς καρπούς. Προτού απλώσετε το χέρι θυμηθείτε πως τρώγοντας δε λύνετε το πρόβλημά σας, αντίθετα ταλαιπωρήστε περισσότερο… χτίζοντας και δημιουργώντας μια νέα έγνοια στο κεφάλι σας όπως αυτή των αυξομειώσεωντης ζυγαριάς που θα ακολουθήσουν. Το αποτέλεσμα αυτού του φαύλου κύκλου είναι η ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση του λιπώδους ιστού, αλλά και της κυτταρίτιδας. Από τα ηλιόλουστα νησιά στη χαοτική πόλη και από τις παραλίες στο σαλόνι σας η ισορροπημένη διατροφή είναι ένας σύμμαχος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Πως μπορείτε να την πετύχετε;

Κι όμως… «είστε ακόμη εκεί»: 
Η αίσθηση των διακοπών δεν είναι ανάγκη να τελειώσει με το που περάσετε την πόρτα του σπιτιού σας. Ισορροπημένες διατροφικές και μη συνήθειες που σας συντρόφευσαν το καλοκαίρι μπορούν να συνεχιστούν και το φθινόπωρο. Τα φρούτα και οι 100% φυσικοί χυμοί τους δεν αποτελούν εξαιρετικές και δροσιστικές επιλογές μονάχα στην παραλία, μπορούν να σας αλλάξουν γεύση και διάθεση ακόμη και στο γραφείο! Αντίστοιχα, το αγαπημένο σας ψάρι μπορείτε να το απολαύσετε και στο μπαλκόνι σας ή στο τραπέζι της κουζίνας σας με τον ίδιο τρόπο που το απολαμβάνατε και στις διακοπές σας, τι κι αν η θέα έχει αλλάξει! Τέλος μην ξεχνάτε πως η πείνα αποτελεί το βασικό ένστικτο που θα μας οδηγήσει στο φαγητό ανεξάρτητα από τις σκοτούρες που κουβαλάμε!

Αποφύγετε την «εικονική πραγματικότητα»: 
Η επιστροφή στην «παλιά ζωή» δεν συνεπάγεται και επιστροφή στον καναπέ, ούτε ατελείωτες ώρες μπροστά από την τηλεόραση και το Facebook. Αντί να αναζητήσετε «καταφύγιο» στην εικονική πραγματικότητα, βρείτε τρόπους απόδρασης που θα «εξουδετερώσουν» την πίεση και θα συμβάλλουν στο να «κάψετε» θερμίδες . Επιλέξτε μια δραστηριότητα που περιέχει κίνηση, σας διασκεδάζει και σας ηρεμεί όπως χορός, yoga ή pilates ακόμη και περπάτημα με φίλους σε νέες γειτονιές της πόλης. Στη συνέχεια, προκαθορίστε από την αρχή της εβδομάδας τα απογεύματά σας ώστε τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα να ξεφεύγετε απολαμβάνοντάς τη. Αν πάλι έχετε στο σπίτι σας όργανα γυμναστικής, «απαλλάξτε» τα από το ρόλο της κρεμάστρας και στοχεύστε στα 20-30 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα αμέσως μετά τη δουλειά. 
Τέλος, μπορεί το κολύμπι και οι ρακέτες να μην αποτελούν την καθημερινότητά σας, όμως δεν παύουν να είναι λύσεις για το Σαββατοκύριακο, λύσεις που θα διατηρήσουν την αίσθηση του καλοκαιριού και το φθινόπωρο.


Καλή αρχή και καλή επιστροφή!


Από την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου και την Ελίζα Τσόβα/ Διαιτολόγο - Διατροφολόγο (www.nutrimed.gr) 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ