Είμαι 11 ετών και θέλω να χάσω βάρος. Τί μου προτείνετε;

14 Σεπτεμβρίου 2016
Ο ΤΑΣΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστης μας ρωτά: Γειά σας. Με λένε Τάσο και είμαι 11 ετών. Είμαι 48 κιλά και έχω ύψος 1.50. Θέλω να χάσω βάρος. Τί να κάνω;

 

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας (www.diatrofi.gr)


Αγαπητέ Τάσο,

Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνεις το βάρος σου είναι αυξημένο σε σχέση με το ύψος σου για την ηλικία σου. Όμως στην ηλικία των 11 ετών το σώμα σου αναπτύσσεται ταχέως και κάθε απότομη περικοπή στην διατροφή σου θα έχει συνέπειες στην ανάπτυξή σου.

Οπότε αναθεωρώντας τον στόχο σου, αντί να χάσεις βάρος θα πρέπει να στοχεύεις στο να τρως σωστά και να ασκείσαι καθημερινά, ώστε να πετύχεις να ψηλώσεις όσο περισσότερο τα γονίδια των γονιών σου το επιτρέπουν ενώ παράλληλα μπορείς να συμμετέχεις σε όλες την δραστηριότητες της καθημερινότητάς σου χωρίς περιορισμούς.

Ζήτα λοιπόν την συμμαχία των γονιών σου και όλοι μαζί προσπαθείτε με μικρά βήματα να αλλάξετε τρόπο ζωής. Καθιερώστε καθημερινά τρόπους ώστε να ασκείσαι, να περπατάς, να συμμετέχεις σε αθλήματα ή παιχνίδια. Όσον αφορά την διατροφή όλη η οικογένεια πρέπει να στοχεύει στην ισορροπία. Δεν υπάρχουν απαγορευμένες τροφές, μόνο σωστή ποσότητα και συχνότητα κατανάλωσης. Φρόντιζε να τρως καλό πρωινό σπίτι με μια μερίδα από γάλα, αυγό, τυρί γιαούρτι μαζί με ψωμί ολική ή δημητριακά ή παξιμάδι και φρέσκο φρούτο ή χυμό.

Το κολατσιό στο σχολείο 3-4 φορές την εβδομάδα, προτίμησε  να είναι κάτι από το σπίτι, όπως ένα τοστ ή αραβική με τυρί-γαλοπούλα-ντομάτα-μαρούλι ή με ταχίνι-κακάο και μπανάνα ή σπιτική μπάρα δημητριακών με χυμό. Στο κυρίως γεύμα επέλεξε μια μερίδα από κρέας-πουλερικό-ψαρί-θαλασσινά ή τυρί με μια μερίδα πατάτα, όσπρια, ρύζι, ζυμαρικά μαύρα και αν θες μια λεπτή φέτα ψωμί ή 1 μικρό κρίθινο παξιμάδι και σαλάτα από ωμά, βραστά ή ψητά λαχανικά.

Για βράδυ  επέλεξε κάτι αντίστοιχο του πρωινού ή έναν Ντακό (παξιμάδι, ντομάτα, φέτα) σπιτική πίτα ή πιστά με σαλάτα, ή ομελέτα ή το μισό του μεσημεριανού σου. Ανά τρεις ώρες μεταξύ των γευμάτων ηρέμισε την πείνα σου με φρέσκα ή ξερά φρούτα ή smoothie, μαζί με μια χούφτα ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς, ή μπάρα δημητριακών ή 1 παστελάκι.

Ό,τι άλλο θελήσεις μπορείς να το καταναλώσεις μετά από αυτά. Μην ξεχνάτε να πίνεις αρκετά υγρά, όπως νερό και αφεψήματα χωρίς ζάχαρη και να περιορίσεις τα αναψυκτικά και τους έτοιμους χυμούς. Μην αμελείς την ξεκούραση σου με τουλάχιστον 8 συνεχόμενες ώρες βραδινού ύπνου.


Email: diatrofioe@gmail.com

www.diatrofi.gr

www.keadd.gr 

τηλ: 210 2718360


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ