Είμαι 47 ετών σε κλιμακτήριο και χάνω δύσκολα βάρος. Τί μου προτείνετε;

14 Σεπτεμβρίου 2016
Η ΓΙΩΤΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Καλημέρα σας. Είμαι 47 ετών σε κλιμακτήριο, 64 κιλά και 1.63 ύψος. Έχω θυρεοειδή και παίρνω φαρμακευτική αγωγή. Χάνω δύσκολα βάρος ενώ πιο έντονο πρόβλημα με τοπικό πάχος έχω στην περιφέρεια. Τί διατροφή μπορώ να ακολουθήσω και τί πρέπει να κάνω για να μην ξαναπαίρνω τα κιλά που χάνω;

 

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας (www.diatrofi.gr)



Αγαπητή Γιώτα,

Σύμφωνα με τον ΔΜΣ το βάρος σας είναι στα ανώτερα όρια του φυσιολογικού (ΔΜΣ=24 kg/m2). H κλιμακτήριος είναι μια δύσκολη μεταβατική περίοδος στην ζωή της γυναίκας με έντονα συμπτώματα τόσο σωματικά, όσο και ψυχικά, ενώ συχνά συνοδεύεται και με αύξηση βάρους. Επομένως, πρέπει να συμπεριφερθείτε στον οργανισμό σας με κατανόηση και υπομονή και να τον φροντίζετε κατάλληλα. Μέσα σε αυτή την φροντίδα συμπεριλαμβάνεται η σωστή διατροφή και άσκηση του σώματος.

Σχετικά με την διατροφή, τα μικρά και συχνά γεύματα θα σας βοηθήσουν να ελέγχετε καλυτέρα την πείνα σας. Προσπαθήστε το 60-80% των τροφών σας να είναι ωμές ανεπεξέργαστες τροφές, όπως φρέσκα φρούτα, λαχανικά, ωμοί ανάλατοι ξηροί καρποί κτλ. καθώς τότε θα χορταίνετε εύκολα και θα παρέχετε στο σώμα σας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Φροντίζετε να έχετε πάνω κάτω σταθερά ωράρια φαγητού.

Να τρώτε τρία κυρίως γεύματα, πρωί, μεσημέρι και βράδυ τα οποία περί να έχουν μια μερίδα πρωτεΐνης (πχ γαλακτοκομικό στο πρωινό, κρέας-πουλερικό-ψαρί-θαλασσινά στο κυρίως και αυγό-τυρί στο βραδινό), μια μερίδα αμύλου/ δημητριακών ολικής αλέσεως/ ψευδοδημητριακών (κινόα, κεχρί, αμάρανθο) ή ακόμα καλύτερα οσπρίων (παραδοσιακά μαγειρεμένα ή σαν σαλάτα) και μια μερίδα φρέσκιας τροφής, όπως φρούτα ή λαχανικά. Μην ξεχνάτε να εμπλουτίζετε την διατροφή σας με τριμμένο λιναρόσπορο, σουσάμι (και ταχίνι) καθώς και σόγια, που περιέχουν φυτοοιστρογόνα.

Επίσης, να πίνετε αφεψήματα και κυρίως φασκόμηλο, που βοηθά στα συμπτώματα της κλιμακτήριου. Ανά τρεις ώρες μεταξύ των γευμάτων ηρεμίστε την πείνα σας με φρέσκα ή ξερά φρούτα ή smoothie, μαζί με μια χούφτα ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς, ή μπάρα από ξηρούς καρπούς και δημητριακά ολικής ή λίγο γιαούρτι ή κεφίρ. Ό,τι άλλο θελήσετε να το καταναλώνετε μετά από αυτά.

Μην ξεχνάτε να προσλαμβάνετε αρκετά υγρά, όπως νερό και αφεψήματα χωρίς ζάχαρη και περιορίστε το αλάτι, αντικαθιστώντας το με μυρωδικά και μπαχαρικά. Μην αμελείτε την ξεκούραση σας με τουλάχιστον 6 συνεχόμενες ώρες βραδινού ύπνου. Όσον αφορά την άσκηση, οφείλουμε να κινούμαστε καθημερινά, ενώ 3-5 φορές την εβδομάδα πρέπει να φροντίζουμε να δυναμώνουμε την μυϊκή μας μάζα.

Όλα αυτά θα σας βοηθήσουν και να υποστηρίζετε θρεπτικά το σώμα σας βοηθώντας το καθημερινά να βελτιώνεται και εσείς να νιώθετε καλύτερα. 


Email: diatrofioe@gmail.com

www.diatrofi.gr

www.keadd.gr 

τηλ: 210 2718360


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ